Google drive meddelande: downloadQuotaExceeded

Permalänk

Google drive meddelande: downloadQuotaExceeded

Hej,

Jag har 5st raspberry pi som med hjälp av ett python skript laddar ner från google drive med hjälp av en API-Nyckel en fil varje natt har dom redan denna filen laddas den inte ner. Skriptet kollar så den har den senaste filen hela tiden men hjälp av datumet. Men nu imorse får jag detta felmeddelandet:

message': 'The download quota for this file has been exceeded.', 'domain': 'usageLimits', 'reason': 'downloadQuotaExceeded

Nu laddas inte filen ner. Jag har kört dessa i ca 5 månader nu utan problem. Skriptet gör ett försök sedan går den vidare.

Jag har varit inne i google consol cloud men hittar inget fel meddelande eller fel i loggar.

Tacksam för hjälp varför jag får detta felmeddelandet.

/Force

Permalänk
Medlem

Har du en logg och kan kontrollera ifall scriptet har ballat ur och kört flertalet gånger? Exempelvis att datumjämförelsen inte funkar som den ska och den har hamnat i en loop mot en fil och gjort så du slagit i den dagliga begränsningen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Har du en logg och kan kontrollera ifall scriptet har ballat ur och kört flertalet gånger? Exempelvis att datumjämförelsen inte funkar som den ska och den har hamnat i en loop mot en fil och gjort så du slagit i den dagliga begränsningen.

Jag har kollat i loggarna på varje raspberry pi och dom har försökt en gång sedan fortsatt. Så det är inte sannolikt. Men vad har google för antal försök man får göra innan den spärras. Förstår att spärren släpps efter 24h

Permalänk

Låter ju som att de ev har en gräns på hur många gånger per månad eller nått den får laddas ner också.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Låter ju som att de ev har en gräns på hur många gånger per månad eller nått den får laddas ner också.

Ja jag tror det kan vara så men varje natt körs skriptet på 5st pi:s så det känns ändå som om det måste vara mer än så man kan ladda ner eller göra en fråga mot google drv.

Permalänk

Jag kan inte hitta något i google consol cloud att det har blivit blockat. Någon som vet vart man kan kolla för att se logg eller liknande på tex API anrop ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Jag kan inte hitta något i google consol cloud att det har blivit blockat. Någon som vet vart man kan kolla för att se logg eller liknande på tex API anrop ?

Är det bara en fil som krånglar? Då borde du kunna ladda upp en kopia på den med ett annat namn bara och ignorera den som bråkar. För kopian så borde begränsningen börja om från noll.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Är det bara en fil som krånglar? Då borde du kunna ladda upp en kopia på den med ett annat namn bara och ignorera den som bråkar. För kopian så borde begränsningen börja om från noll.

Jag tror den har begränsat hela mappen för det är en mapp den hämtar filen ifrån. Jag provade att göra en kopia av filen som heter kopiablabla men det blir samma fel.