Foton i Windows får ett nytt suddgummi baserat på generativ AI

Permalänk
Melding Plague

Foton i Windows får ett nytt suddgummi baserat på generativ AI

Verktyget Retuschering blir smartare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk om man hade haft det här på sovjettiden, hade varit så mycket enklare att retuschera bort folk ur gamla bilder då.

Permalänk
Medlem

Kul grej, men jag känner att jag allt för sällan ens tittar på mina bilder, ännu mer sällan skulle orka ändra i dem…

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kul grej, men jag känner att jag allt för sällan ens tittar på mina bilder, ännu mer sällan skulle orka ändra i dem…

Man saknar tiden med far- och morföräldrarna när man satt och bläddrade igenom fotoalbumen och fick se och höra historierna om deras liv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sysop:

Man saknar tiden med far- och morföräldrarna när man satt och bläddrade igenom fotoalbumen och fick se och höra historierna om deras liv.

Här var du egentligen med men vi redigerade bort dig i microsoft foto för du gjorde en helt miffo min.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Minisann tackar för detta!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Man saknar tiden med far- och morföräldrarna när man satt och bläddrade igenom fotoalbumen och fick se och höra historierna om deras liv.

Ja det är verkligen inte samma längre… vissa veckor har jag tagit mer bilder än min mormor gjort på sin livstid

Allt är enklare och tillgängligare än någonsin, men samtidigt så osmidigt…

Permalänk
Medlem

Det kan vara praktiskt för att ta bort gamla ex i sina foton

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Sötast

Ganska icke-imponerande bildexempel, värst på pälsen och bron som helt plötsligt inte längre har betongpelare utan stora hundratals kubikmeter med betong överallt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ganska icke-imponerande bildexempel, värst på pälsen och bron som helt plötsligt inte längre har betongpelare utan stora hundratals kubikmeter med betong överallt

Tänkte lite samma
Inga höjdarresultat, men visst smidigt att bara kunna typ trycka på en knapp och få det någorlunda retuscherat.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Och snart kan man Windows Foto lägga till folk i bilderna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och snart kan man Windows Foto lägga till folk i bilderna..

Japp, när man inte visste att man var på den där festen. Det finns bildbevis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Här var du egentligen med men vi redigerade bort dig i microsoft foto för du gjorde en helt miffo min.

Ett nytt ransomware ”ForgetMe” använder sig av sårbarheter i Microsoft Foto - det tömmer hela bildgalleriet från djur och personer och i enstaka fall byts alla personer ut mot tecknade seriefigurer.

Permalänk
Medlem

Önskar Microsoft la mer tid på att fixa sitt trasiga operativsystem istället för det här.