Permalänk
Medlem

Förslag till ny funktion (tack till @Klorixx och @Enviro för tipset #20374336 ):

Val att ändra alla länkar från / till /arkiv för att normalt navigera till kronologisk listning.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
99:e percentilen

Sådär! Då är funktionen för att spara utkast automatiskt borttagen, eftersom en motsvarande funktion numera finns inbyggd i SweClockers! Funktionen för att fråga vid navigering från redigeringsläge finns emellertid kvar, så BSC-användare har fortsatt både hängslen och livrem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Förslag till ny funktion (tack till @Klorixx och @Enviro för tipset #20374336 ):

Val att ändra alla länkar från / till /arkiv för att normalt navigera till kronologisk listning.

Tänker du dig att bara "de vanliga" länkarna till startsidan (logon högst upp till exempel, men inte denna) ska modifieras, eller skulle du ovillkorligen vilja omdirigeras från startsidan, oavsett hur du kom dit?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Tänker du dig att bara "de vanliga" länkarna till startsidan (logon högst upp till exempel, men inte denna) ska modifieras, eller skulle du ovillkorligen vilja omdirigeras från startsidan, oavsett hur du kom dit?

Personligen tycker jag ju att startsidan gjorts helt meningslös att besöka öht och att man lika gärna kan byta ut samtliga länkar dit när man ändå håller på.

Men sett till vad som faktiskt är viktigt för normal navigation så är det väl då framförallt logon som man slentrianmässigt klickar på för att komma till nyheter/artiklar.
Kanske att det har bredare acceptans att bara ändra hur logon är länkad och inte eventuella andra länkar som möjligen avser något specifikt på startsidan?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Sådär! Då är funktionen för att spara utkast automatiskt borttagen, eftersom en motsvarande funktion numera finns inbyggd i SweClockers! Funktionen för att fråga vid navigering från redigeringsläge finns emellertid kvar, så BSC-användare har fortsatt både hängslen och livrem.

Vad bra att du hade kvar fråga vid navigering, det är ju en funktion som Eklund skulle lagt in samtidigt

Skrivet av evil penguin:

Personligen tycker jag ju att startsidan gjorts helt meningslös att besöka öht och att man lika gärna kan byta ut samtliga länkar dit när man ändå håller på.

Men sett till vad som faktiskt är viktigt för normal navigation så är det väl då framförallt logon som man slentrianmässigt klickar på för att komma till nyheter/artiklar.
Kanske att det har bredare acceptans att bara ändra hur logon är länkad och inte eventuella andra länkar som möjligen avser något specifikt på startsidan?

Jag fortsätter och kämpar med startsidan, man missar ju t.ex forum-trådar som lyfts upp annars. Förstår inte att de inte lyssnar på oss inbitna dagliga besökare som alltid hänger här. Samma sak med reklamen på sidan, jag har gett upp där tyvärr. Gör en enkel av/på i inställningar där man kan välja hur man vill ha det på framsidan. tjata igen vs kronologiskt/logiskt ordning.

Om den funktionen (/arkiv/) läggs in i BSC så kommer jag prova den.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Jag tror att det viktigaste man bör fråga sig är om man önskar att startsidan i sig omdirigerar till arkivet, eller att interna länkar till startsidan ska pekas om.

Vill man bli omdirigerad när man skriver https://www.sweclockers.com i adressfältet och trycker Enter?

Vill man bli omdirigerad när man kommer till startsidan via en länk på en annan webbplats, eller bara när man navigerar inom SweClockers?

Skulle man tycka att det vore OK om ett klick på logon innebär två sidladdningar (startsidan och sedan omedelbart arkivet)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag tror att det viktigaste man bör fråga sig är om man önskar att startsidan i sig omdirigerar till arkivet, eller att interna länkar till startsidan ska pekas om.

Vill man bli omdirigerad när man skriver https://www.sweclockers.com i adressfältet och trycker Enter?

Vill man bli omdirigerad när man kommer till startsidan via en länk på en annan webbplats, eller bara när man navigerar inom SweClockers?

Jag gör nog inte det i praktiken, så jag har inte riktigt tänkt i de banorna. Men ja, jag skulle iaf själv vilja det i båda exemplen.

Skrivet av Alling:

Skulle man tycka att det vore OK om ett klick på logon innebär två sidladdningar (startsidan och sedan omedelbart arkivet)?

Misstänker att man inte skulle märka så stor skillnad rent praktiskt, men tycker principiellt att det, i ett tänkt scenario i större skala, vore bättre att inte artificiellt göra startsidan mer populär än den är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går det att få denna att fungera med duckduck browser?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Går det att få denna att fungera med duckduck browser?

Har DDG Browser fått stöd för extension än? Annars går det inte alls. Tips är att titta på Firefox, Brave eller Vivaldi istället.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

I version 2024.5.24.19.13.55 finns detta som ett val i inställningsmenyn!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir det uppdatering av better swec nu när mobilversionen mobilretarderat sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Blir det uppdatering av better swec nu när mobilversionen mobilretarderat sidan?

Njae, hade jag varit @Alling så hade jag avvaktat. Känns som att 95% av desktopanvändarna är ense om att det inte blev någon vidare uppdatering.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Njae, hade jag varit @Alling så hade jag avvaktat. Känns som att 95% av desktopanvändarna är ense om att det inte blev någon vidare uppdatering.

Då avvaktar vi med full styrka.

Permalänk
Medlem

Det står att "sweclockers dark" igår, men hur aktiverar man det? för när jag kör dark i stylus så ser jag förändringarna, men när jag kör betterswec så finns dem inte.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

@Alling
Skulle uppdatera BSC och öppnade "hemsida" för scriptet via Violentmonkey, då hamnade jag på en sida som sa version 3.15 och utan att tänka installerade jag den versionen, men den verkar ju gammal?

Har rättat det med Installera länken i första posten, men tänker att länken hemsida som finns i scriptet borde väl vara senaste versionen?
Eller det är en extension sida som är kopplad till scriptet man använder?

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

@Alling
Skulle uppdatera BSC och öppnade "hemsida" för scriptet via Violentmonkey, då hamnade jag på en sida som sa version 3.15 och utan att tänka installerade jag den versionen, men den verkar ju gammal?

Har rättat det med Installera länken i första posten, men tänker att länken hemsida som finns i scriptet borde väl vara senaste versionen?
Eller det är en extension sida som är kopplad till scriptet man använder?

Lyckas inte återskapa detta. Gick in på Violentmonkeys inställningar i Firefox, men hus-ikonen, som jag tror betyder "gå till userscriptets hemsida", är utgråad för mig.

Kan du ha haft en uråldrig version av BSC? Det är fyra år sedan jag skrotade "vanliga" versionsnummer och gick över till dagens system, där versionsnumret bara är en tidsstämpel från när bygget gjordes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Lyckas inte återskapa detta. Gick in på Violentmonkeys inställningar i Firefox, men hus-ikonen, som jag tror betyder "gå till userscriptets hemsida", är utgråad för mig.

Kan du ha haft en uråldrig version av BSC? Det är fyra år sedan jag skrotade "vanliga" versionsnummer och gick över till dagens system, där versionsnumret bara är en tidsstämpel från när bygget gjordes.

Nu har jag ju senaste men kommer till samma sida trotts det, kör chrome och huset är inte utgråat.
Kommer till denna sidan, chrome-extension://jinjaccalgkegednnccohejagnlnfdag/confirm/index.html#VMw885nscd30n
Tar jag adressen som står i texten på sidan https://simonalling.github.io/userscripts/better-sweclockers.... kommmer jag till samma sida med "chrome-extension" först.
Kan det vara att den versionen var den första jag installerade?

Kollar jag på det i Edge är det som du säger utgråat.
Klickar jag på länken ovan i edge kommer jag också till sidan nedan.

Så här ser sidan ut.

Permalänk

Version 2024.12.14.17.36.11 fixar det mycket irriterande problemet att innehåll hoppar omkring när reklam mellan foruminlägg laddas in. Sådan reklam visas endast på mobilen (och i väldigt smala fönster), så de flesta kommer nog inte märka så stor skillnad. Jag har också lämnat in feedback till SweClockers.

Visa signatur

Permalänk
Skribent

@Alling Eftersom Violentmonkey inte längre stödjs av Chrome, hur ser det ut framgent med BSC?

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

@Alling Eftersom Violentmonkey inte längre stödjs av Chrome, hur ser det ut framgent med BSC?

<Uppladdad bildlänk>

Bra fråga! Det är pga Manifest V3 va?

Inledningsvis tänker jag nog sitta lugnt i båten och följa utvecklingen i #1934 i Violentmonkey-repot.

I värsta fall får väl folk använda en annan webbläsare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Alling:

Bra fråga! Det är pga Manifest V3 va?

Inledningsvis tänker jag nog sitta lugnt i båten och följa utvecklingen i #1934 i Violentmonkey-repot.

I värsta fall får väl folk använda en annan webbläsare.

Vad jag förstår så byggdes ju Tampermonkey om för att fungera i mv3, så det verkar ju iaf vara lösbart att bygga en userscript-hanterare för mv3.
Det vore ju trevligare om Violentmonkey fixades till det också, men annars antar jag att Tampermonkey lär fungera för BSC...?

(Typiskt så föredras väl Violentmonkey mycket pga att det är öppen källkod och snabbt, men rent funktionellt är det väl inget direkt fel på Tampermonkey)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha, där dog violentmonkey på chrome, vad rekommenderas nu istället för BSC på google chrome?
Eller det kanske räcker med Stylus nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jaha, där dog violentmonkey på chrome, vad rekommenderas nu istället för BSC på google chrome?
Eller det kanske räcker med Stylus nu?

Ser ut att ha två val tror jag. Byt ut Chrome till Firefox och kör Violentmonkey eller kör tampermonkey som inlägget ovanför ditt pratar om.

Stylus klarar inte sådana saker som monkey:arna gör så det är olika funktioner. Jag kör alltid båda och måste det för både BSC och Custom SweC.

Vi får peta på @Alling så han gör ett helt plugin så man slipper monkeys. ;-D

Skrev inte färdigt först...
Visa signatur