Proshop sega och paket försvinner

Permalänk
Avstängd

Proshop sega och paket försvinner

Hej,

är det fler som har problem med Proshop? Jag beställde RTX 4060 kort som dom hade rabatt på hela ca 600 kr och mer mycket bättre pris än andra ställen jag gjorde en beställning väntade men den kom aldrig fram jag hörde av mig efter 3 veckor och fått pengarna tillbaka jag kunde följa den via postnord och den var kvar på samma ställe hela tiden så jag fick köpa den hos Inet istället och fick betala runt 600 kr mer för den.

Nu har jag beställt en hårddisk och det har taget över 2 veckor och i fredags så skickade dom iväg den, får väl se om om den kommer fram.

Permalänk
Medlem

Proshop har alltid funkar utmärkt för mig. Men om paket fastnar på vägen så är det inte Proshops fel, då är det speditörens fel*, antagligen Postnord i det här fallet.

* (även om Proshop är ansvariga tills du tagit emot det, men de verkar ju ha tagit sitt ansvar då de gett dig pengarna tillbaka)

Permalänk

Låter väl mer som Posten som strular

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Proshop har alltid funkar utmärkt för mig. Men om paket fastnar på vägen så är det inte Proshops fel, då är det speditörens fel*, antagligen Postnord i det här fallet.

* (även om Proshop är ansvariga tills du tagit emot det, men de verkar ju ha tagit sitt ansvar då de gett dig pengarna tillbaka)

Tycker bara det känns så skumt att bara några dagar kvar tills deras erbjudande försvinner så händer detta.

Permalänk
Medlem

Känns nästan medvetet från deras sida dom kanske bad posten hålla kvar paketen.

Proshop verkar inte vara en speciellt seriös aktör eller nån sida jag skulle beställa grejer från. Har läst för mycket negativt här om dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Känns nästan medvetet från deras sida dom kanske bad posten hålla kvar paketen.

Proshop verkar inte vara en speciellt seriös aktör eller nån sida jag skulle beställa grejer från. Har läst för mycket negativt här om dom.

Tveksamt att dom skulle be postnord göra det för att eventuellt kunna tjäna 600kr extra genom att sälja det på normalpris.

Som motvikt så har jag själv dock enbart positiva erfarenheter från Proshop, även vid reklamationsärende. Så seriös är dom allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Tveksamt att dom skulle be postnord göra det för att eventuellt kunna tjäna 600kr extra genom att sälja det på normalpris.

Det beror iofs på vad ts menar med ”står stilla på samma ställe..”, om Proshop skapar en fraktsedel så kan det ju för en oinitierad se ut som att man har skickat iväg ett paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Det beror iofs på vad ts menar med ”står stilla på samma ställe..”, om Proshop skapar en fraktsedel så kan det ju för en oinitierad se ut som att man har skickat iväg ett paket.

Så kan det ju vara förstås men tycker fortfarande påståendet att dom skulle hålla på det för att tjäna 600kr känns orimligt.

Permalänk
Medlem

Beställde från Proshop i måndags eftersom jag behövde saken innan helgen.
Blev inte skickad därifrån förrens idag..

PostNord
Idag 15:21
SE
Föreslagen leveranstid

TAULOV TERMINAL
Idag 15:18
DK
Försändelsen är på väg.

PostNord
20 maj 17:32
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Beställde från Proshop i måndags eftersom jag behövde saken innan helgen.
Blev inte skickad därifrån förrens idag..

PostNord
Idag 15:21
SE
Föreslagen leveranstid

TAULOV TERMINAL
Idag 15:18
DK
Försändelsen är på väg.

PostNord
20 maj 17:32
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.

Jag har också upplevt längre leveranstid från Proshop. I övrigt har jag varit nöjd med mina ordrar hos dem.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.