Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Om man vill göra IRL streams på Twitch, vilken är den billigaste mobilen och nätverket från leverantör att använda?

Permalänk

Om man vill göra IRL streams på Twitch, vilken är den billigaste mobilen och nätverket från leverantör att använda?

Hej. Jag har letat runt lite och sett att folk som gör IRL streams använder oftast 5G eller HUB för nätverket? Nu är frågan, om man själv vill göra IRL streams så billigt men ändå så bra som möjligt. Vilken mobil rekommenderar ni då samt nätverk? Finns ju också folk som har en stor väska med sig som innehåller en box som ger ström och nätverk men tror de är ganska dyra. Använder jag mitt 4G så slukas all min data på minst 30 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Hej. Jag har letat runt lite och sett att folk som gör IRL streams använder oftast 5G eller HUB för nätverket? Nu är frågan, om man själv vill göra IRL streams så billigt men ändå så bra som möjligt. Vilken mobil rekommenderar ni då samt nätverk? Finns ju också folk som har en stor väska med sig som innehåller en box som ger ström och nätverk men tror de är ganska dyra. Använder jag mitt 4G så slukas all min data på minst 30 minuter.

Om din surf tar slut på 30 minuter så behöver du köpa mer surf. Annars får du sänka bitrate på din livestream om du vill använda mindre surf. En annan telefon kommer inte påverka mängden surf som går åt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Är du nöjd med kvalitén på streamen som din nuvarande telefon ger, så räcker du att du skaffar ett abbonemang med Obegränsad Surf.

En powerbank kan vara lämpligt om du tänkt vara live länge.

EDIT: En extra telefon och läsa chatten med är inte dumt

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Vet nån som kör nån variant av mobilhållare med för att dels kunna filma men också kunna ha koll på chatten, men det beror ju helt på hur aktivt det är i just din kanal med.

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Är du nöjd med kvalitén på streamen som din nuvarande telefon ger, så räcker du att du skaffar ett abbonemang med Obegränsad Surf.

En powerbank kan vara lämpligt om du tänkt vara live länge.

EDIT: En extra telefon och läsa chatten med är inte dumt

Den telefon jag har nu ska bli chatt telefon, den nya ska vara streamtelefon med abonnemang för nätverk.

EDIT: Något sånt här tänker jag: https://www.telia.se/produkt/telia-mobilt-bredband-obegraensa... med en mobil till då från Inrego eller så. Det verkar ju vara en adapter som man får med för surf, för det ser ju inte ut som en mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Den telefon jag har nu ska bli chatt telefon, den nya ska vara streamtelefon med abonnemang för nätverk.

EDIT: Något sånt här tänker jag: https://www.telia.se/produkt/telia-mobilt-bredband-obegraensa... med en mobil till då från Inrego eller så. Det verkar ju vara en adapter som man får med för surf, för det ser ju inte ut som en mobil.

https://www.telia.se/produkt/telia-mobil-obegraensad-bas

Detta du ska ha för att användas med en telefon

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -