Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

Ja tror inte det finns något sätt, annat än att låna någon annans konto och använda deras save...
DLC som är låsta till progression är en dålig idé.

Tycker det är from soft som säger ”get good”, spela vårt spel för bövelen! Först när du har växt till dig är du mogen för dlcn”

I en bransch av marknadstänkande är det ju lite underbart och udda. Det är en spelstudio som inte liknar någon annan. Personligen älskar jag att dlcn börjar långt in i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Tycker det är from soft som säger ”get good”, spela vårt spel för bövelen! Först när du har växt till dig är du mogen för dlcn”

I en bransch av marknadstänkande är det ju lite underbart och udda. Det är en spelstudio som inte liknar någon annan. Personligen älskar jag att dlcn börjar långt in i spelet.

Men det är inte det som det klagas på, utan du redan har spelat och/eller förlorat din save på ett eller annat sätt.
Hade gått att lösa på andra sätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

Men det är inte det som det klagas på, utan du redan har spelat och/eller förlorat din save på ett eller annat sätt.
Hade gått att lösa på andra sätt.

Det är lite old School får jag väl hålla med om. Förr i världen var en förlorad save en förlorad save. Det är lite nostalgi faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Personligen tycker jag att det är sjukt kul att spela elden ring igen. Utan guide är det mkt man missar första genomspelningen. Med annan build blir det nästan som att spela ett nytt spel igen. Vissa områden i spelet är ju svåra att nå utan att veta exakt vad man ska göra. Lägg dlcn därpå har du ju sjukt många timmar att spendera i sommar.

Men jag är nog färgad. För mig är elden ring det bästa spelet någonsin. Och det är inte nära. Finns ingen konkurrent.

Jag kanske inte var så tydlig, men jag menade att jag redan har spelat igenom spelet med flera karaktärer och utforskat så mycket jag verkligen har orkat genom alla omgångar + använt wiki när jag känner att jag har missat något, så jag tycker inte att det är roligt att börja om från början igen eftersom mina saves är på Xbox och jag inte har kvar Xboxet.

Det finns garanterat en hel del jag har missat, men efter alla karaktärer jag har klarat spelet med så känner jag mig rätt säker på vad som händer hela vägen fram till DLCn.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Amazon har höjt förbokningspris på Astro Bot 749kr (+50kr)
och sänkt på Alan Wake 2 till 713,44 kr (-7 kr)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Elden ring dlc går inte att ladda hem i förväg innan 00.00. inatt. Någon mer som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hur svårt ska det vara att lösa ps rewards? eller ska sony kanske hitta på något nytt så det blir sämre?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dragon's Dogma 2 - PlayStation 5
519 kr
https://www.spelbutiken.se/produkt/dragons-dogma-2/23J8EX/

första prissänkning

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på tillbehörsmarknaden för ps 5. Leker med tanken med ny gamepad men DS 5 edge ligger kvar på dubbla ockerpriset och razer är än värre. Hittat en okänd konurrent ligger på 1999.... De är inte byggda i 100 % titan och äkta kolfiber direkt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad är det för fel på tillbehörsmarknaden för ps 5. Leker med tanken med ny gamepad men DS 5 edge ligger kvar på dubbla ockerpriset och razer är än värre. Hittat en okänd konurrent ligger på 1999.... De är inte byggda i 100 % titan och äkta kolfiber direkt

Det är även inbyggda batterier och vanliga analogspakar utan halleffet så är bara en tidsfråga innan de går sönder. Billigaste jag någonsin sett den är 2199kr, sjukt för vad man får.

Gillar inte Xbox dosan lika mycket men den kan man iaf lägga undan och byta batteri på, mycket bättre i längden.

Allt med inbyggt batteri är ewaste.

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en PS5 (Hade PS4 Pro innan där fläkten lät något ibland). Gillar PS5 förutom att DVD skivorna får hela PS5:an att vibrera som en torktumlare när den står i vertikal läge!

Helt otroligt att de inte kan bygga en tyst och vibrationsfri spelare!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Xverminator:

Köpte nyss en PS5 (Hade PS4 Pro innan där fläkten lät något ibland). Gillar PS5 förutom att DVD skivorna får hela PS5:an att vibrera som en torktumlare när den står i vertikal läge!

Helt otroligt att de inte kan bygga en tyst och vibrationsfri spelare!!

Samma i horisontellt läge. Förstår inte varför läsaren måste spinna upp i max varje gång om det nu inte gäller att kopiera data.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt PS5 på Launch. Sålde det 2022 för 2000kr mer än vad jag gav för det då det samlade damm i ett hörn och det blev budgivning på möget. saknar Gran Turismo lite men jag klarar mig bra med min PC och Xbox Series X.

Förstår dock inte varför Hypen vart så otroligt att folk skulle köpa mitt för mer än vad jag gav för det.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Köpte mitt PS5 på Launch. Sålde det 2022 för 2000kr mer än vad jag gav för det då det samlade damm i ett hörn och det blev budgivning på möget. saknar Gran Turismo lite men jag klarar mig bra med min PC och Xbox Series X.

Förstår dock inte varför Hypen vart så otroligt att folk skulle köpa mitt för mer än vad jag gav för det.

För att det var bristvara 2022? Inte svårare än så.
Idag är det inte en bristvara och därmed är priserna inte höga.

Samma sak med GPU:er för något år sedan.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Jag blev erbjuden så mycket för både min första ps2 och ps4 så jag sålde båda och köpte igen så fort jag fick tag på en.
Båda för typ 2500kr mer än dom kostade i butik.

Så det är inte en ny grej egentligen, det som var skillnad med ps5 var att det var brist så länge och inte bara första 1-3 månaderna typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Samma i horisontellt läge. Förstår inte varför läsaren måste spinna upp i max varje gång om det nu inte gäller att kopiera data.

Ja det är verkligen något som drar ner helheten på PS5. Ibland drar den igång spelaren trots det inte är ett spel relaterat till spelaren som ligger digitalt på disken!

De borde klara av att inte spinna igång spelaren varje gång!

(samma fenomen på PC förr när jag hade DVD spelare, så fort man startade Windows drog den igång och hela datorn frös typ innan den var klar med att inte göra nånting).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Det är lite old School får jag väl hålla med om. Förr i världen var en förlorad save en förlorad save. Det är lite nostalgi faktiskt.

Nostalgi och old school är inte värt så mycket när de tillgängliga timmarna för tdsförströelse är begränsade.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Ursäkta men 20 år? Jag vägrar tro på det.

Sjukt bra spel för övrigt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Har tagit hand om en bebis i över ett år nu. Vad har jag missat för fantastiska spel? - helst saker som går att spela typ en timme i taget på kvällen då det är allt som hinns med.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Ursäkta men 20 år? Jag vägrar tro på det.

Sjukt bra spel för övrigt.

Spelet släpptes till PS2 2003 så ganska bra 20 år sedan.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

We have some exciting news for our PlayStation®5 community! Today we’re launching the first preview of a native version of Minecraft for the Sony PlayStation®5 – and we need your help to test it!
If you own the PS4® version of Minecraft for your PS5®, you’ll be able to access and test this early version by navigating to “Settings” and then “Preview” within the game*.
https://www.minecraft.net/en-us/article/minecraft-playstation...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

We have some exciting news for our PlayStation®5 community! Today we’re launching the first preview of a native version of Minecraft for the Sony PlayStation®5 – and we need your help to test it!
If you own the PS4® version of Minecraft for your PS5®, you’ll be able to access and test this early version by navigating to “Settings” and then “Preview” within the game*.
https://www.minecraft.net/en-us/article/minecraft-playstation...

Hoppas de anstränger sig mer till den fulla versionen sen. Just nu är den enda skillnaden ökad render distance från 28 till 36 chunks. Hoppas på 120hz stöd och Ray-Tracing alternativ. Spelar dock inte mycket minecraft numera och gör jag det blir det nästan alltid PC.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sony no longer cares about the PSVR 2, and neither should you

Sources close to Android Central have revealed that Sony is making deep cuts to funding for VR games. While I'll paraphrase for anonymity, my source was told that there will be very few opportunities for VR game development at Sony going forward.

To back that up, another source informed me that only two PSVR 2 games are in development at Sony. Given the state of the games industry with constant layoffs and studio closings, I don't exactly feel confident that even these games will ever see the light of day if Sony continues on its current trajectory.
https://www.androidcentral.com/gaming/virtual-reality/sony-no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Sony no longer cares about the PSVR 2, and neither should you

Sources close to Android Central have revealed that Sony is making deep cuts to funding for VR games. While I'll paraphrase for anonymity, my source was told that there will be very few opportunities for VR game development at Sony going forward.

To back that up, another source informed me that only two PSVR 2 games are in development at Sony. Given the state of the games industry with constant layoffs and studio closings, I don't exactly feel confident that even these games will ever see the light of day if Sony continues on its current trajectory.
https://www.androidcentral.com/gaming/virtual-reality/sony-no...

Inte förvånande.

Det var alldeles för få exklusiva spel till PSVR2 (resten kunde man ju redan ha spelat på andra plattformar), dyr hårdvara och bland annat avsaknaden av PC-stöd (som snart fixas halvdant som nödlösning i hopp om att sälja några till) har ju rätt tydligt visat att Sony egentligen inte har varit så intresserad från början.

Men förstås väldigt tråkigt för alla som har köpt enheten och alla utvecklare som kanske inte får det stöd som behövs från Sony.

Visa signatur

press nu1mlock