Permalänk

Ännu en ny mobiltråd

Så, jag sonderar terrängen inför ny telefon.
Jag kommer från en huawei p30 pro som jag var skitnöjd med, men den tvärdog tyvärr för mig.
Gjorde ett nödköp med en xiaomi redmi note 13 som..ja den funkar, helt okej faktiskt. Dock har det inget vattenskydd whatsoever, och med kommande thailandsresa vill jag ju kunna vistas ute i hög luftfuktighet och även på stranden.
Mitt abbonemang är på väg att löpa ut och nu letar jag alltså efter en ny troföljare.
Mina krav är:
Vattentät
BRA batteritid, dvs hålla minst ett dygn vid normal användning.
Sjysst kamera och säker blåtandskoppling.
Jag har inga behov av att ha det senaste och det värstaste, utan jag kan tänka mig en lur med något år på nacken, dock inget begagnat. Uppdateringar under bindningstiden är även det önskvärt.
Siktar på att gå tillbaka till Tre då Telenor inte fungerar bra där jag bor. Tre har ändå funkat fint under många år för mig innan.
Det ska vara en Android om någon undrar.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Hej,

Google Pixel 8 Pro är i mitt tycke billig nu med 3-abonnemang. 449:- 20gb i 36 månader alt 574:- i 24. Gäller till 2024-07-21.

Mvh

Permalänk
Skrivet av h9mpe:

Hej,

Google Pixel 8 Pro är i mitt tycke billig nu med 3-abonnemang. 449:- 20gb i 36 månader alt 574:- i 24. Gäller till 2024-07-21.

Mvh

Jag har kikat på den, men såg att det var bara 128 gb lagring samt inget plats för minneskort. Då jag lagrar offlinelistor på spotify och kommer ta mycket bilder så kan det bli knapert.
Men ja, priset är helt klart överkomligt. Tror iofs den kommer bli billigare efter 13 augusti då 9 presenteras.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Jag kommer från en huawei p30 pro som jag var skitnöjd med, men den tvärdog tyvärr för mig.
Gjorde ett nödköp med en xiaomi redmi note 13 som..ja den funkar, helt okej faktiskt. Dock har det inget vattenskydd whatsoever, och med kommande thailandsresa vill jag ju kunna vistas ute i hög luftfuktighet och även på stranden.
Mitt abbonemang är på väg att löpa ut och nu letar jag alltså efter en ny troföljare.
Mina krav är:
Vattentät
Jag har inga behov av att ha det senaste och det värstaste, utan jag kan tänka mig en lur med något år på nacken, dock inget begagnat. Uppdateringar under bindningstiden är även det önskvärt.
Siktar på att gå tillbaka till Tre då Telenor inte fungerar bra där jag bor. Tre har ändå funkat fint under många år för mig innan.

Du kan ju alltid titta på Google Pixel 7a, som Elgiganten just nu säljer för strax under 3700:-
Det är väldigt mycket mobil för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Jag har kikat på den, men såg att det var bara 128 gb lagring samt inget plats för minneskort. Då jag lagrar offlinelistor på spotify och kommer ta mycket bilder så kan det bli knapert.
Men ja, priset är helt klart överkomligt. Tror iofs den kommer bli billigare efter 13 augusti då 9 presenteras.

Den finns också i 256GB version fyi

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av bog11:

Du kan ju alltid titta på Google Pixel 7a, som Elgiganten just nu säljer för strax under 3700:-
Det är väldigt mycket mobil för pengarna.

Google Pixel 7A kostar 2880 hos Telenor. Bara att säga upp och byta till Hallon om tre funkar. Tar bra bilder och jag är nöjd med min men definitivt inte nåt 24h batteri.
https://telenor.se/handla/mobiler/google-pixel/pixel-7a/

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Mina krav är:
Vattentät

Jag har en Asus Zenfone 10 och är helnöjd med den. Bra batteritid och finns med upp till 512 GB lagring. Du kan läsa mer här: https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_10-12380.php