Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!
Jag har sökt överallt efter en original, alternativt tredjepart adapter till min Apple cinema HD display 30" från 2006, finns ingenstans förutom på Ebay för mer än vad skärmen är värd.
Jag vet inte om detta är rätt forum eller kategori men jag behöver hjälp med att få tillgång till en printad adapter, jag har aldrig pillat med sånt så jag vet inte ens vad som är möjligt?
Jag har hittat den här länken:
https://www.printables.com/model/35176-vesa-adapter-for-30-in...
vet ej om det säger så mycket, någon här i tråden som är bättre än mig på sånt här så får man gärna tipsa hur jag skulle kunna gå vidare?, målet är att jag verkligen vill hänga den på min gasarm så jag slipper få nackbesvär.
Tack uppskattar all hjälp.
Jag har sökt överallt efter en original, alternativt tredjepart adapter till min Apple cinema HD display 30" från 2006, finns ingenstans förutom på Ebay för mer än vad skärmen är värd.
Jag vet inte om detta är rätt forum eller kategori men jag behöver hjälp med att få tillgång till en printad adapter, jag har aldrig pillat med sånt så jag vet inte ens vad som är möjligt?
Jag har hittat den här länken:
https://www.printables.com/model/35176-vesa-adapter-for-30-in...
vet ej om det säger så mycket, någon här i tråden som är bättre än mig på sånt här så får man gärna tipsa hur jag skulle kunna gå vidare?, målet är att jag verkligen vill hänga den på min gasarm så jag slipper få nackbesvär.
Tack uppskattar all hjälp.
Den där är lätt att printa. Noterar att den som lagt upp den snackar om att den blir tight med 100% infill, och körde själv med 15%. Skälet till att det blir mindre tight så är att adaptern deformeras. Ska man hänga upp en tung monitor i det så hade i alla fall jag velat ha mer. Hade nog printat med minst 25% och 4-5 perimeters.
Hade inte valt PLA som material till det där, det är för skört. PETG är oerhört mycket bättre när det ska utsättas för mekaniska påfrestningar.
Om den verkligen funkar vet jag förstås inte, har ingen sådan monitor.
Printshoppar finns det mängder av, oftast kan man ladda upp .stl-modellen online. Tyvärr är .stl-formatet dimensionslöst, så du får också ange vilken enhet storheterna ska räknas i. Det kan kanske räcka att berätta att c/c mellan VESA-hålen ska vara 75 resp 100 mm, så slipper du böka med filen och bena ut vilken enhet den som modellerade den använde.
Haken med den är väl att det kommer ta tid att printa. Rätt mycket material i den. Du får räkna med att priset är direkt proportionerligt mot printtiden.
Några M4-mutter kan du köpa på närmaste järnaffär/byggmarknad för nästan inga pengar alls.
Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.