Permalänk
Skrivet av rwkk:

körs spelet på dx11 eller dx12?
Har du testat performance mode?

Men tror dx12 ska fungera bäst utan för stora drops.
https://www.youtube.com/watch?v=SlwlmsF_Hgo&t=45s

Kör på performance.
Dx12 laggade som fan när vi testade. Får kolla mer imon!

Permalänk
Medlem

Gjorde ni något speciellt med datorn innan lagget uppstod?

Flyttat på den? Installerat ny hårdvara? Städat rent den?

Permalänk
Medlem

Det släpptes väl en ny season för typ 1 vecka sen, inte ovanligt att uppdateringar av spel genererar högre prestandakrav och/eller buggar och annat.

Sen har jag förstått det som att man i Fortnite antingen laddar in content as you go (och således kan prestandan sjunka i botten varje gång man besöker ett nytt område på kartan), alternativt ska man kunna välja att förladda allt. Exakt hur och var man gör det vet jag inte då jag inte spelar Fortnite.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av fusiob:

Gjorde ni något speciellt med datorn innan lagget uppstod?

Flyttat på den? Installerat ny hårdvara? Städat rent den?

Uppdaterade grafikkortet men,ja backade de men ingen skillnad. Formaterat och installerat om win oxå

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått problem med FPS drops, måste vara något som windows eller nvidia/amd gjort för så har det inte varit innan.

Jag löste det genom att gå in i Settings > System > Display > Graphics > Default graphics settings (har mitt windows på engelska) och stängde av allt där inne.

Kan vara värt att pröva.

Permalänk
Skrivet av Thareh:

Jag har precis fått problem med FPS drops, måste vara något som windows eller nvidia/amd gjort för så har det inte varit innan.

Jag löste det genom att gå in i Settings > System > Display > Graphics > Default graphics settings (har mitt windows på engelska) och stängde av allt där inne.

Kan vara värt att pröva.

Tack, ska prova!

Permalänk
Medlem

Verkar vara specifikt "Hardware-accelerated GPU scheduling" som ställer till det för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson866:

Tack, ska prova!

Hade du en screenshot med latencymon igång medan ni spelar fortnite?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop