Open AI hackat – dolde intrång i över ett år

Permalänk
Melding Plague

Open AI hackat – dolde intrång i över ett år

Våren 2023 tog sig en hackare in i ett internt forum på Open AI där anställda diskuterar tekniska detaljer om företagets tekniker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"[...] Open AI inte anser att dess AI-algoritmer inte utgör några risken för nationell säkerhet."

Så de anser att AI algoritmerna utgör risk för allmänheten?

Visa signatur

CCNP Enterprise + SPCOR
FCSS Network Security

Permalänk

Känns så klart extra dåligt att just det företaget har en så uppenbart total avsaknad av moralisk/juridisk kompass.

Om någon företagsledare är som klippt och skuren för
rollen som skurk-i-sci-fi-film-om-apokalypsen så är det ögonbrynslöse Sam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gollee:

"[...] Open AI inte anser att dess AI-algoritmer inte utgör några risken för nationell säkerhet."

Så de anser att AI algoritmerna utgör risk för allmänheten?

Dubbla negationer kan ställa till det.

Permalänk
Medlem

Denna hackare är bara en AI-bot som skulle tränas på deras forum.

(Sarkasm)

Permalänk
Medlem

Kan de ha.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det gör alla företag?
Händer något internt som inte har något med kund data att göra med så går man inte ut med det utan hanterar det internt.

Permalänk

Den främsta risken med AI är om makten över den centraliseras till ett fåtal företag eller stater. Speciellt om de skrämt upp folk i tron att AI kommer äta upp deras barn eller nåt och låter företag och stat effektiv förbjuda open source AI.