Gammalt djungelspel för barn från 2000-talet

Permalänk
Medlem

Gammalt djungelspel för barn från 2000-talet

Hej!

Jag sitter och tänker på ett gammalt spel, kanske med ett utbildningssyfte. Det utspelar sig i en djungel med alla möjliga djur. Huvudpersonerna är en pojke och en flicka som ska återställa balansen och möjligtvis leta efter skatter.

Det finns sjungande apor som är utklädda till conquistadorer och jag har för mig att de sjunger om en drake eller liknande som härjade i trakten.

Spelet går ut på att lösa små pussel. Jag har för mig att det finns ett pussel med småkryp och att det kanske finns något med en jaguar. Kommer även ihåg en grej med en pilot som har spillt massa motorolja, kanske även något med levande blommor.

Vore fantastiskt om jag fick återuppleva det här spelet och kanske skicka vidare till nästa generation.

Permalänk
Medlem

The Amazon Trail

Cluefinders 3rd Grade Adventures: Mystery of Martha

Haha jag hade ingen aning om jag ska vara ärlig, ville bara se hur enkelt/svårt det var att få fram genom Chatgpt. Man får hålla på lite men hittade det (antar jag) till slut

Permalänk
Medlem

näh, såg den också men innehåller inget som ts beskrev egentligen (förutom jungel, och lärande). Hittade allt på Cluefinders (även en jaguar på slutet)

Alternativ titel: The ClueFinders: Mystery of the Monkey Kingdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

näh, såg den också men innehåller inget som ts beskrev egentligen (förutom jungel, och lärande). Hittade allt på Cluefinders (även en jaguar på slutet)

Alternativ titel: The ClueFinders: Mystery of the Monkey Kingdom

Det hade en del av det han skrev men det du hittade verkar vara spelet.

Hur gjorde du för att hitta det med ChatGPT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Det hade en del av det han skrev men det du hittade verkar vara spelet.

Hur gjorde du för att hitta det med ChatGPT?

Jag menar att det inte hade något av de specifika sakerna, pojke/flicka som huvudkaraktärer, utklädda apor som sjunger om en drake, olja, skatt, levande blommor etc.

Bara satte in ts prompt och försökte igen och igen

https://chatgpt.com/share/ea532fa9-76e0-424d-aed7-f7d704baab8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

The Amazon Trail

Cluefinders 3rd Grade Adventures: Mystery of Martha

Haha jag hade ingen aning om jag ska vara ärlig, ville bara se hur enkelt/svårt det var att få fram genom Chatgpt. Man får hålla på lite men hittade det (antar jag) till slut

Japp, den va det. Tack som fasen.

Vill även ge ett tack till er andra som klurade och gav förslag, mycket hjälpsamt