Rykte: Microsoft slutar marknadsföra Xbox-konsoler i Sverige

Permalänk
Medlem

Om man nu tänker att framtiden faktiskt är att streama spel via en app, t ex som på Samsung tv så är hårdvara en rätt "onödig grej" där många kan spara lite slantar och lägga pengar på t ex gamepass när de har tid att spela. För en casual gamer som lirar konsoll (inte fps där man jagar millisekunder, fast som casual lär det funka ändå) är det ju en "win-win".

Varför ska jag köpa en Xbox för x antal tusen när jag kan plugga in en handkontroll direkt i min tv och lira mängder med olika spel när jag känner för det? Än mindre lägga ut BRA mycket mer på en dator...

Själv är jag rätt nöjd över att ha en xbox one x som 4k-spelare med en extra bonus att kunna lira de fysiska spel jag har när jag känner för det, även en ps4 som fungerar utmärkt med blu-ray skivor, samt en dator. Jag gillar idén att "äga" mina kopior av saker och kan lira "offline" etc.

Fast jag måste tillstå att det känns lite lockande att ta en månads gamepass här och där när jag känner för det och lira en hel del spel med enbart en handkontroll inpluggad i min tv. Kostnaden för det.. krävs ganska många månader innan man kommer upp i kostnaden för både konsoll + spel. Och med tanke på att det även fungerar på en "pleb pc" är det ett väldigt bra alternativ om man inte har pengarna att hosta upp för en "gaming pc".

Har för mig att jag testade lite kort "gratis", men väntetiden i det läget för att få spela var lite väl lång.

Edit:
Verkar som rätt många verkar glömma bort att alla inte har de ekonomiska förutsättningarna för att ha en uppdaterad dator eller köpa konsoller eller drösvis med spel till dem. Detta är, enligt mig, ett väldigt bra alternativ i det läget där man dessutom kan styra kostnaden månadsvis.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jag tror ändå att spel på TV har en framtid, om man sedan kör spelen via mobilen, shield, apple TV, spelkonsol, pc on a stick, jag, det får vi se. Att vräka sig i soffan framför en stor tv kommer att vara vanligare än att sitta vid skrivbordet. Sanna mina ord osv.

Man kan liksom lugnt säga att typ allt har bättre prestanda än nintendo switch sedan flera år, och även ps5 är inom räckhåll för små enheter typ Apple TV rätt snart.

Apple TV funkar dock bäst med Apples ekosystem (inte förvånande), jag skulle vilja ha mer generella lösningar som fixar streaming och spel.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pirum:

Jag tror ändå att spel på TV har en framtid, om man sedan kör spelen via mobilen, shield, apple TV, spelkonsol, pc on a stick, jag, det får vi se. Att vräka sig i soffan framför en stor tv kommer att vara vanligare än att sitta vid skrivbordet. Sanna mina ord osv.

Man kan liksom lugnt säga att typ allt har bättre prestanda än nintendo switch sedan flera år, och även ps5 är inom räckhåll för små enheter typ Apple TV rätt snart.

Apple TV funkar dock bäst med Apples ekosystem (inte förvånande), jag skulle vilja ha mer generella lösningar som fixar streaming och spel.

Nya enheter kommer ikapp äldre enheter i presentanda? Det var som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Nya enheter kommer ikapp äldre enheter i presentanda? Det var som fan!

Nya streaming/spel-enheter kommer att nå nivån "good enough" för folk flest. Då kommer en allt mindre andel att vilja pynta för något bättre. Trist nog, kanske. När Apple TV levererar motsvarande det ps5 gör idag, vill folk då köpa ps6, även om ps6 är bättre? Eller Xbox? Kanske är det den framtiden Microsoft funderar på.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave