Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Produkt: Sennheiser HD 599 specialutgåva
Kategori: Hörlurar
Länk: https://www.amazon.se/Sennheiser-specialutg%C3%A5va-%C3%B6ppn...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3889311
Pris: 899 kr

OBS! Kräver Prime

Är de något ni rekommenderar? För gaming, musk och film. Inte tänkt lira Valo / CS eller liknande där fotsteg osv är viktigt att höra utan bara gamla hedliga singel player spel! Var egentligen intresserad av ett par trådlösa men dem verkar ju suveräna för priset!

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får priset 5534 kr istället för 5098 när man lägger till PSVR2 Horizon edition i kundkorgen?

Amazon Prime days

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Är det bara jag som får priset 5534 kr istället för 5098 när man lägger till PSVR2 Horizon edition i kundkorgen?

Amazon Prime days

Konstigt, ser också det men ser detta där man betalar

Regulatorisk avgift: 435,68 kr
Beräknade lagstadgade avgifter: 435,68 kr

Som alltså läggs på priset av någon anledning. Kanske får skriva till support imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Konstigt, ser också det men ser detta där man betalar

Regulatorisk avgift: 435,68 kr
Beräknade lagstadgade avgifter: 435,68 kr

Lite fult av dom då att skriva priset som 5098 kr om det finns dolda avgifter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Lite fult av dom då att skriva priset som 5098 kr om det finns dolda avgifter..

Aaa det är udda, ser att även Standard Edition får det påslaget.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Amazon Prime days

Inte bara du, Mastodontfilms-Mats nämnde i Prime-tråden.

Som jag nämnde där så verkar det väldigt konstigt, man kan få den i handen idag och då är den ju knappast utomlands eller så, där andra avgifter troligare kan tillkomma..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Är de något ni rekommenderar? För gaming, musk och film. Inte tänkt lira Valo / CS eller liknande där fotsteg osv är viktigt att höra utan bara gamla hedliga singel player spel! Var egentligen intresserad av ett par trådlösa men dem verkar ju suveräna för priset!

Det är mycket prisvärda bra allroundhörlurar
Föredrar dem lite före Philips fidelio x3 tex.
De är inga basmonster dock…

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Att folk säger att Amazon Prime deals är värdelösa förstår jag inte, hur många produkter som helst som är betydligt billigare än alla andra. Sen är ju deras sida störigt rörig som alltid, och olika priser på olika storlekar osv
Blev 2 Ninja hushållsmaskiner som vi kollat på en bra tid, 25% rabatt på båda jämfört med andra billigaste, tackar.
Blir även lite andra saker, ex en Anker GAN laddare då det behövdes, nästan halva priset jämfört med Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Att folk säger att Amazon Prime deals är värdelösa förstår jag inte, hur många produkter som helst som är betydligt billigare än alla andra. Sen är ju deras sida störigt rörig som alltid, och olika priser på olika storlekar osv
Blev 2 Ninja hushållsmaskiner som vi kollat på en bra tid, 25% rabatt på båda jämfört med andra billigaste, tackar.
Blir även lite andra saker, ex en Anker GAN laddare då det behövdes, nästan halva priset jämfört med Inet.

Det är för att folk tror att dom ska få köpa ps5 och macbooks med 70% rabatt och skriker sen vilken skit rea de är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweckid:

Det är för att folk tror att dom ska få köpa ps5 och macbooks med 70% rabatt och skriker sen vilken skit rea de är.

Yep, och även om det skulle vara 70% på en Macbook så är det fel modell eller storlek för just dem eller dylikt och därmed är allt värdelöst.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tog bort detta PSU-tips när jag såg att de inte har PCI-E så det är väldigt sparsmakat på anslutningsfronten, men kanske något med en dator utan grafikkort som behöver extra strömförsörjning eller annat projekt (eller är villig att pilla med en molex-adapter och inte har behov för fler anslutningar).

Dold text

Perfect för dem som kör externa fläktar för diverse projekt 😀

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Produkt: Asus Vivobook D1503QA-L1260W OLED
Länk: https://www.amazon.se/ASUS-Vivobook-D1503QA-L1260W-7-5800H-Ta...
Pris: 4099 kr

OBS! Kräver Prime

EDIT: Slut! Verkar bara funnits något enstaka exemplar

Tackar för tipset! Blev ett impulsköp faktiskt, var lite undrande om det ens skulle komma någon bärbar

Då är ju frågan, hur bra är denna och vad för prisklass motsvarar den egentligen? Artikelns benämning är väl specifik för Amazon så lite halvt svårt när man inte har koll på bärbara segmentet vad man ska jämföra mot och hitta tester.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tackar för tipset! Blev ett impulsköp faktiskt, var lite undrande om det ens skulle komma någon bärbar

Då är ju frågan, hur bra är denna och vad för prisklass motsvarar den egentligen? Artikelns benämning är väl specifik för Amazon så lite halvt svårt när man inte har koll på bärbara segmentet vad man ska jämföra mot och hitta tester.

Najs, hoppas du blir nöjd. Tyckte också det var svårt att jämföra men hade själv köpt den om jag inte hade en kapabel laptop redan. Laptop var en av de första grejerna jag tittade på efter att jag knep en Razer Blade med typ 60% rabatt förra året på Primerean.

Jag skulle nog ändå säga att den borde vara runt 9k i ord och kanske 7k rea? Kanske lite billigare pga äldre modell. Inet har en hyfsat lik med 16 gb ram för 8k men jag har inte gjort en deep dive i övriga delar. CPU är rätt lika tror jag men den du köpt är äldre arkitektur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Najs, hoppas du blir nöjd. Tyckte också det var svårt att jämföra men hade själv köpt den om jag inte hade en kapabel laptop redan. Laptop var en av de första grejerna jag tittade på efter att jag knep en Razer Blade med typ 60% rabatt förra året på Primerean.

Jag skulle nog ändå säga att den borde vara runt 9k i ord och kanske 7k rea? Kanske lite billigare pga äldre modell. Inet har en hyfsat lik med 16 gb ram för 8k men jag har inte gjort en deep dive i övriga delar. CPU är rätt lika tror jag men den du köpt är äldre arkitektur.

Ja men de låter ändå lovande, då var de ungefär likvärdigt som det jag hittade och uppgraderar man RAM så är man säkrad ett tag framöver.
4000 pix är ju inte fy skam!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Det fanns en i lager senast när jag tittade, och den inkom efter att jag returnerade en som jag fått med tyskt tangentbord, annan cpu och 60% sämre batteri.
Skulle inte förvåna mig om de restockat den. Så håll ett öga öppet

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Produkt: Nintendo Switch Lite yellow
Länk: https://amzn.eu/d/005oARWh
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5934772
Pris: 1941.50 kr

Blir 2064 kr för mig i kassan… Samma för andra? Lagstadgade avgifter igen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Entash:

Yup.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Blir faktiskt galen haha. De införde alltså en ny skatt lagom till Prime days? Är den typ på all elektronik som skickas från utlandet eller vad händer. Någon som är mer kunnig, vad säger prisinformationslagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Samma för mig också. Väldigt udda. Kanske något för @sweclockers att forska vidare i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Skrivet av Roger W:

Det är mycket prisvärda bra allroundhörlurar
Föredrar dem lite före Philips fidelio x3 tex.
De är inga basmonster dock…

Dom ÄR suveräna för priset! Huruvida du gillar ljudbilden eller inte beror ju på smak. Förhållandevis neutralt ljud med dragning åt det ljusa, och som Roger W skriver, är inte för basälskare. Mer fokus på mellanregister och soundstage.
Vill du ha ut mer av dem bör du absolut kombinera dem med en Dac/Amp. Komponenterna på ditt mobo kommer inte göra dem rättvisa även om det fungerar...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Dom ÄR suveräna för priset! Huruvida du gillar ljudbilden eller inte beror ju på smak. Förhållandevis neutralt ljud med dragning åt det ljusa, och som Roger W skriver, är inte för basälskare. Mer fokus på mellanregister och soundstage.
Vill du ha ut mer av dem bör du absolut kombinera dem med en Dac/Amp. Komponenterna på ditt mobo kommer inte göra dem rättvisa även om det fungerar...

Tusen tack för input, sitter idag med https://www.inet.se/produkt/6302740/steelseries-arctis-nova-p...

Är sådär nöjda med dem, så är på jakt efter något bättre. Är dessa det med din kännedom? Gamedacen som ingår i ovan, tror du att det kommer fungera bra med HD599 eller är moderkortet bättre?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Antar det är inklusive den där rabattkoden LGC324?
Kanske vore bra att förtydliga det
(priset är 17990 för mig utan kod)
*edit*
löst av moderator nu

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Ursprungliga inlägget angav 3220kr, sidan visade 3390kr.

Hör det något som fått något mer efter orderbekräftelsen? Verkar vara otroligt långsamma med frakten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Samma för mig också. Väldigt udda. Kanske något för @sweclockers att forska vidare i?

Förmodligen något galet hos Amazon, men som du säger så borde ju Sweclockers kolla upp det om de skall marknadsföra Prime-dagarna.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lodisen:

Förmodligen något galet hos Amazon, men som du säger så borde ju Sweclockers kolla upp det om de skall marknadsföra Prime-dagarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Antar det är inklusive den där rabattkoden LGC324?
Kanske vore bra att förtydliga det
(priset är 17990 för mig utan kod)
*edit*
löst av moderator nu

När jag använder rabattkoden så blir priset 15790kr, undrar om Komplett sänkt rabatten i all hast för att ligga mer i linje med de övriga återförsäljarna?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

När jag använder rabattkoden så blir priset 15790kr, undrar om Komplett sänkt rabatten i all hast för att ligga mer i linje med de övriga återförsäljarna?

Samma här när jag testar nu, kan ha varit prisfel som gjorde att rabatten blev för hög totalt sett tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Samma här när jag testar nu, kan ha varit prisfel som gjorde att rabatten blev för hög totalt sett tidigare.

Trist isåfall, det var ju ett väldigt bra pris. I informationsrutan står det i och för sig:

"Spara 9 200:- med rabattkod "LGC324" - erbjudandet gäller från 15/07 t.o.m. 25/08."

23739kr - 9200kr = 14539kr, men detta är kanske också en information som autogenereras oavsett om det är rätt eller fel pris.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdaterade inlägget kring 65" C3:an igen, men ja den drar inte av 9200 :- längre som står på framsidan.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nördigg:

Om man har Prime på svenska amazon får man inte det på tyska eller? Står att jag måste joina. Står också följande: Important: Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria. Så antar att man inte får rabatten även om man skaffar?