3700X, NH-U12A (utan fläkt), jonsbo UMX4, monitorarm, DDR4 16gb

Permalänk
Medlem

3700X, NH-U12A (utan fläkt), jonsbo UMX4, monitorarm, DDR4 16gb

För samtliga varor gäller avhämtning (Sundbyberg) i första hand, men kan skickas om jag tycker budskillnaden gör det motiverat (dock ej för monitorarmen). Personer som budar på flera saker kan premieras. Alla varor utom monitorarmen och DDR4-minnena har packats ned i originalkartong.

DDR4 2x8 GB vengeance LPX - bud från 200 kr.
3200 mhz 16-18-18-36.
CMK 16GX4M2B3200C16 ver 4.31.
Ej i originalkartong.

Ryzen 3700X – bild 1 - bud från 400 kr
Inköpt 2019 och använts med en lätt undervolt fram till nyligen. Stock-kylare och tillbehör enligt bild följer med. Nedpackad i originalkartong.

NH-U12A utan fläktar – bild 2 - bud från 150 kr
OBS! Säljs utan fläktar och utan Noctuas medföljande kylpasta. Har lagt in en liten tub arctic silver 5 istället. Kan även lägga till en Noctua NF-F12 120 mm om önskas, skriv i så fall det i budet. Tillbehör i övrigt enligt bild, jag är nästan helt säkert på att alla fästningsanordningarna som följde med 2019 finns men kontrollera gärna mot bilden eller på plats att den har vad du behöver. Jag har använt montering för AM4 så det vet jag säkert finns med (inlagd i den lite mindre transparenta ”fryspåsen”).

Monitorfäste med gasarm iiglo GM100 - bild 3 - bud från 100 kr
Maxbelastning 9 kg. Bra skick. Monterad som C-klämma, alla tillbehör för montering genom bord finns kvar, samt 4 st M4 skruv, och 4 st M5 skruv för fäste i vesaplattan. Dock saknas någon sexkantsnyckel.

Jonsbo UMX4 – bild 4 och 5 - bud från 100 kr
Säljs utan fläktar. Kan inkludera någon no name 120 mm fläkt vid intresse.

Chassit är i bra skick utvändigt men med spår av användning. Tittar man noga kan man se några ca 5 cm linjer på sidopanelerna där färgen är lite ”utsuddad” se bild. Litet avskavd färg på vissa platser där sidopanelerna fäster in (återigen om man tittar noga). På baksidan är det tydligt avskavt färg vid PCI-portarna, se bild. Saknas PCI bracket i en slot. Det bakre fläktgallret är fäst med maskinskruvar. Gallret kan förstås fästas när man installerar en fläkt genom att dra fläktskruvarna genom gallrets skruvhål.

Invändigt är lite metall avklippt vid en av de nedre 120mm fläktplatserna (men alla skruvhål är kvar). Jag har även satt några lager elektrisk tejp längs botten där sidopanelen infästes så den ligger dikt an, som på övriga sidor. Se bild.

Jag har samlat ihop alla skruvar som jag tror hör till chassit men vet säkert att några hamnat på vift. Det finns bland annat skruvar för att fästa 3.5 och 2.5 tums diskar och tillräckligt med moderkortsskruvar, åtminstone för matx.

Topplocket fästs genom att det trycks in och en pigg ska haka i ett klipp. Denna mekanism har slutat fungera. Piggen hakar inte fast i klippet och locket sticker därmed upp längs ena kortsidan. Jag har lagt litet eltejp på samma kortsida som gör att locket stannar genom friktion. Det går säkert att laga eller lösa på fler sätt. Letade upp en video som visar mekanismen från ca 4:10 in: https://www.youtube.com/watch?v=MRSCFYwsbeM&ab_channel=SiTuto...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 450 kr Ryzen 3700X +f
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Mvh
Gabriel

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 150 kr Jonsbo UMX4 + random fläktar, kan ev hämta imorgon då jag kör förbi Solna
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr Ryzen 7 3700x hämtar
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 600 kr Ryzen 3700X + f
Visa signatur

Mvh
Gabriel

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 100 kr Monitorfäste 100 + frakt
Permalänk
Nytt bud: 200 kr Monitorfäste gasarm 200kr + frakt
Permalänk
Medlem

Bud noterade. Jag fortsätter budgivning åtminstone par dagar till, ev längre beroende på bud. Undantaget UMX4

Uppdaterade annonsen med tillägg av 2x8 gb DDR4 minnen som jag hade glömt bort att lägga in.

@Rupenbritz
Hade inte tänkt avsluta budgivningen så tidigt men om du skulle råka vara i krokarna efter 17.15 (jag är upptagen desförinnan) imorgon vill jag ge dig chansen om inga andra bud hinner komma in innan kl 13 imorgon. En random 120mm fläkt följer med.

@SlimeyB och @Borkiborki: Tyvärr är frakt inte ett alternativ för monitorfästet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funiculus:

Bud noterade. Jag fortsätter budgivning åtminstone par dagar till, ev längre beroende på bud. Undantaget UMX4

Uppdaterade annonsen med tillägg av 2x8 gb DDR4 minnen som jag hade glömt bort att lägga in.

@Rupenbritz
Hade inte tänkt avsluta budgivningen så tidigt men om du skulle råka vara i krokarna efter 17.15 (jag är upptagen desförinnan) imorgon vill jag ge dig chansen om inga andra bud hinner komma in innan kl 13 imorgon. En random 120mm fläkt följer med.

@SlimeyB och @Borkiborki: Tyvärr är frakt inte ett alternativ för monitorfästet.

Körning till Arlanda via Solna så är runt kl 14:30 och sen 16:30 som hade gällt. Men ingen fara - hämtar någon annan dag.
Lägger till bud på 200 för DDR4 minnerna.

Totalt
350kr för Chassi + DDR4 Minnen - avhämtning

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 250 kr Monitorfäste + frakt
Permalänk
Medlem

Ram + CPU + kylare: 1000 kr + hämtar

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

NH-U12A 150kr + frakt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bud noterade

@Aizu har ledande bud (1000 kr) för ram-minnena, 3700X och NH-U12A (utan fläkt).
@Rupenbritz har ledande bud (150 kr) för UMX4.
Fortsätter budgivning av dessa till onsdag kväll.

Monitorarmen får jag se då ingen budat för avhämtning på den.

Permalänk

Budar 300 + frakt på monitorarmen om du bestämmer dig för att skicka

Permalänk
Medlem

Budgivning för allt utom monitorarm avslutas idag kl 19, med 30 minuters anti-snipe.

@Aizu har ledande bud (1000 kr) för ram-minnena, 3700X och NH-U12A (utan originalfläktarna men med 1 noctua NF-F12).
@Rupenbritz har ledande bud (150 kr) för UMX4.

Permalänk
Medlem

@Aizu vinner budgivning för ram-minnena, 3700X och NH-U12A.
@Rupenbritz vinner budgivning för för UMX4.

Avvaktar ett par dagar till avseende monitorarmen.

Permalänk
Medlem

Ram-minnena, 3700X och NH-U12A är sålda.

- Jonsbo UMX4 har inte blivit såld och är tillbaks på marknaden.
- Monitorarmen är fortfarande på marknaden, i början av nästa vecka ska jag se om jag har lämpligt emballage för frakt och i så fall kanske den kan skickas, men avhämtningsbud är fortsatt extra välkommet

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 325 kr Monitorarm 325 kr + frakt
Permalänk
Nytt bud: 350 kr Monitorarm 350 + frakt
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr Monitorarm 400 kr + frakt