Hitta Win98/WinXP-tidstypiska chassin till salu

Permalänk

Hitta Win98/WinXP-tidstypiska chassin till salu

Hur bär man sig åt? Söker ett fint beige samt ett XP-doftande. Försökt finna över diverse köpsiter men det är otroligt svårt, ibland finner man någon stackars samlare som sitter på ett par men då har dom varit för gulnade eller helt enkelt för tråkiga.
Fick tag på ett fint beige Dell Dimension chassi på tradera men det är mATX och till min kommande 98SE setup har jag inte lyckats lösa ett passande mATX-moderkort.

Råd? Eller sitter någon på ett par?

Permalänk

https://www.tradera.com/item/301831/639778893/datorchassie

ser ut att vara nånstans sent 90tal till tidigt 2000 tal ungefär gissar att det är ett gamalt compaq chassi för har minne att de hade nån som iaf vad jag mins såg väldigt liknande ut.

skulle tippa att det mesta troligen gått till tippen i dagsläget och det som finns kvar är sådant som någon typ hittat på vinden och väljer att sälja istället för att bara köra till tippen.

och skulle tro att de flesta är nog relativt oinsatta i att det finns värde på grejorna och bara kör det till tippen möjligen skänker det till nån second hand eller liknande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Hur bär man sig åt? Söker ett fint beige samt ett XP-doftande. Försökt finna över diverse köpsiter men det är otroligt svårt, ibland finner man någon stackars samlare som sitter på ett par men då har dom varit för gulnade eller helt enkelt för tråkiga.
Fick tag på ett fint beige Dell Dimension chassi på tradera men det är mATX och till min kommande 98SE setup har jag inte lyckats lösa ett passande mATX-moderkort.

Råd? Eller sitter någon på ett par?

Håll ögonen öppna dagligen på diverse siter som säljer/förmedlar prylar.
Ibland kan det även vara värt att köpa hela system bara för att komma åt vissa delar.
Och det är inte säkert att det kostar mer.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Svensktiger:

Håll ögonen öppna dagligen på diverse siter som säljer/förmedlar prylar.
Ibland kan det även vara värt att köpa hela system bara för att komma åt vissa delar.
Och det är inte säkert att det kostar mer.

Vilka sidor rekommenderar du?

Är på jakt efter ett Cheiftech Dragon midtower till min framtida win xp burk men det är helt omöjligt att hitta haha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Är på jakt efter ett Cheiftech Dragon midtower till min framtida win xp burk men det är helt omöjligt att hitta haha

Klart du ska ha ett Chieftec Dragon! Måste ju finnas en massa som står och trycker på vindar och i källare runt om i landet, vore ju kul att få tag på. Ett CoolerMaster ATC-200 hade man ju inte heller bangat.

Antec kommer jag inte ihåg vad de riktigt tidiga modellerna hette men jag ångrar lite att jag kastade mitt Sonata. Men nu snackar vi ju modernt, det kom först 2003.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Skrivet av flashen:

Skrivet av boogey:

Klart du ska ha ett Chieftec Dragon! Måste ju finnas en massa som står och trycker på vindar och i källare runt om i landet, vore ju kul att få tag på. Ett CoolerMaster ATC-200 hade man ju inte heller bangat.

Antec kommer jag inte ihåg vad de riktigt tidiga modellerna hette men jag ångrar lite att jag kastade mitt Sonata. Men nu snackar vi ju modernt, det kom först 2003.

Sitter faktiskt och trycker på ett dragon fulltower.

Kan ev säljas för rätt pris.

Har använt det som serverchassi efter det lämnade livet som primärdator där nån gång i böran på 2000.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows