Microsoft vill ge Skype en nytändning – plockar bort annonser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Discord är väl vart alla gick över till? Whatsapp är väl mer asien som använder.

Sen trodde jag ärligt att Skype var helt dött eftersom jag inte hört något annat än "skype ska bort" på jobbet i många år.

Bland "vanligt folk" är nog WhatsApp väldigt populärt i Europa med, bara i Sverige som FB Messenger är vanligare egentligen. Ja, och Telegram i delar av östeuropa.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Microsoft köpte väl skype för en ansenlig summa pengar och för att få det att fungera i MS världen måste man sabba det och när man väl börjat så kan man inte sluta...känns som de gjort det som ett karbonpapper för företagets filosofi. Godmorgon alla i ms familjen vi har ett par fungerade saker i w11 kan vi fixa det, då kanske vi kan köra Skype på 11 och ingen reagera på hur dåligt det är för Os'et är ännu värre...😜😛😝

Permalänk
Medlem

Någon som använder möget?

Permalänk
Medlem

Skype är väl för maskätet för att kalla Zombie vid det här laget.
Det krävs nog en hel del för att få fart på det benranglet.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Discord åtminstone det lilla jag provat är mer som ett forum med massvis med folk man inte känner. Det postas allt möjligt från alla möjliga. Det är mer som Facebook eller nått sånt.

Du använder Discord fel, lägg inte till massa servrar du inte tycker är bra. EzPz Lemon ...

But, you do you. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Skype är väl för maskätet för att kalla Zombie vid det här laget.
Det krävs nog en hel del för att få fart på det benranglet.

Ja, men är det någon som har degen så är det ju MS.
Tror dock det tåget har gått, bättre för de att köpa upp Discord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja, men är det någon som har degen så är det ju MS.
Tror dock det tåget har gått, bättre för de att köpa upp Discord.

Troligen har dom redan förlorat budgivningen på Discord till Google.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Troligen har dom redan förlorat budgivningen på Discord till Google.

Har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Har jag missat något?

Nä, det är bara jag som är pessimist, men kanske har MS lagt ett bud på Discord och fått nej, så nu vill dom konkurrera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Discord är väl vart alla gick över till? Whatsapp är väl mer asien som använder.

Discord är för yngre som spelar eller chattar typ IRC-människor.
Whatsapp använder alla andra och äldre för kommunicera med bilder och video i telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Discord är för yngre som spelar eller chattar typ IRC-människor.
Whatsapp använder alla andra och äldre för kommunicera med bilder och video i telefon.

De yngre i Sverige använder främst Snapchat.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

De yngre i Sverige använder främst Snapchat.

Använder folk i 20-30 åldern snapchat?
Barnen vet jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Om jag minns rätt var det först Skype, sen kom en företags chatt som hette Lync, sen blev Lync Skype. och vanliga Skype hette samma sak som företag Skype men de kunde inte prata med varandra. Nu finns det Skype for business som typ bara trafikverket använder samt Teams som kom och skulle ersätta Lync/Skype for business.
Men till slut så har vi Skype, Skype for business och Teams. tre tjänster som är mediokra och tungrodda från ett och samma företag.

Det är "lite" fler än trafikverket som kör Skype for B....
MS försökte tvinga över kunderna till teams men fick ge sig och nu kommer en -25 version med support bort till -30 gissningsvis

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Discord är för yngre som spelar eller chattar typ IRC-människor. Whatsapp använder alla andra och äldre för kommunicera med bilder och video i telefon.

Du får göra matematiken själv, håller inte alls med dig. Född 1979.

Permalänk
Medlem

Skype för företag har frodats längre än vad vissa kanske vill medge, hej

(Det har ju såklart Ingenting med denna artikel att göra, så modborttag tack..)

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

"Skype for Business" är inte samma sak som det gamla Skype som många använt. Microsoft köpte namnet Skype och satte det på sin produkt som tidigare hette Lync. Lync/Skype for Business används fortfarande för att det går att köra on-prem och har därför bättre informationssäkerhetsklassning.

Och ja, jag har använt Skype for Business anno domino 2024.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patriksan:

"Skype for Business" är inte samma sak som det gamla Skype som många använt. Microsoft köpte namnet Skype och satte det på sin produkt som tidigare hette Lync. Lync/Skype for Business används fortfarande för att det går att köra on-prem och har därför bättre informationssäkerhetsklassning.

Och ja, jag har använt Skype for Business anno domino 2024.

Sannerligen.
Ber om ursäkt för sådan offtopic-urspårning- din kompletterande info är självklart fullständigt korrekt.

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Du får göra matematiken själv, håller inte alls med dig. Född 1979.

Whatsapp har 2 billioner användare.
Discord en tiondel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Sannerligen.
Ber om ursäkt för sådan offtopic-urspårning- din kompletterande info är självklart fullständigt korrekt.

Urspårningen skedde ju redan tidigare i tråden. Du behöver inte be om ursäkt för att du blivit medlurad i samma feltolkningar som alla andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Whatsapp har 2 billioner användare.
Discord en tiondel.

Och du har ju alldeles missat poängen med mitt svar och dig själv.

Jag ska göra det glasklart för dig;
Det handlande alltså inte om antal användare, utan och jag citerar dig!

" Discord är för yngre som spelar eller chattar typ IRC-människor. "

Glasklar#2 Jag anser mig inte ung, då jag är född 1979. Därav matematiken.

Men än är den sista ****** inte född, uppenbarligen.

Herregud, läsförståelse . se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patriksan:

Urspårningen skedde ju redan tidigare i tråden. Du behöver inte be om ursäkt för att du blivit medlurad i samma feltolkningar som alla andra.

Enlighten me.

Permalänk
Medlem

To little to late. Ge mig MSN tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Herregud, läsförståelse . se

Du får lära dig att formulera dina åsikter bättre, istället för att bli irriterad och uttrycka dig som en idiot.
Det finns statisk från olika undersökningar som visar att 75-80% av användarna på Discord är 13-34 år och runt 65% män.
Discord är dessutom inte särskilt populärt utanför USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Discord är dessutom inte särskilt populärt utanför USA.

Hmm, stämmer verkligen det? Nu spelar jag visserligen inte många spel, men tex när det kommer till WoW och OW2 så tycker jag mig uteslutande se Discord här i Europa.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Enlighten me.

Skype for Business

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Hmm, stämmer verkligen det? Nu spelar jag visserligen inte många spel, men tex när det kommer till WoW och OW2 så tycker jag mig uteslutande se Discord här i Europa.

35% av användarbasen är i USA, sedan kommer Brasilien och Indien med 4.5%.

Permalänk
Medlem

Jag har inte loggat in på Skype på 4-5 år. Provade faktiskt logga in och interagera lite med CoPilot. Gud va trögfattad den va. ChatGPT framstår som ljusår smartare än CoPilot. Åtminstone den version av CoPilot som erbjuds via Skype. Den slutar svara på frågor när frågorna blir lite mer komplexa.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bozzeta:

Lite sent.
Ingen använder Skype längre.
Alla gick över till Whatsapp.

Ingen ? https://worldmetrics.org/skype-user-statistics/

Permalänk
Medlem

MS vet inte hur man förvaltar varumärken.
Det är samma siffror sedan 2017. Lär inte stämma.

In March 2020, Microsoft said Skype had 40 million daily active users, a number that’s since slipped to 36 million, according to a spokesperson. Microsoft’s newer Teams communication app, by contrast, is growing in popularity, rising from nearly 250 million monthly users in July 2021 to a record of over 300 million in the first quarter.
https://www.cnbc.com/2023/07/02/the-rise-and-fall-of-skype.ht...

Skype körde de i botten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Skype for Business blev väl Teams? Vanliga Skype för privatpersoner har funnits vid sidan av.

Minns jag körde webcam via Skype samtidigt som jag körde ljudet via Messenger..just få det i synk..men detta var för ca 22 år sen