Permalänk

7,68TB NVME SSD hårddisk

NVME U.2 7.68TB SSD 2.5" disk
Begagnad ssd som använts i EMC lagring.
Krävs en kontroller som klarar av NVME U.2 disk(ar) för att disken ska fungera. Dessa finns att köpa från Amazon. Köper du 2 eller fler kan jag skicka med 1st kort.

Jag har begränsat antal kort hemma, så det är endast de första 3 som beställer 2 eller fler diskar som kan få ett NVME kontroller kort.
Det finns kontrollerkort för 2 eller fler diskar på tex Amazon, men jag har ej provat dessa.
Disken blir varm vid användning så det krävs ventilation / att luften rör sig runtomkring disken så den inte blir för varm. Normal temperatur vid normal ventilation ligger runt 50°, men ja rekommenderar lite mer fläkt för att disken inte ska gå sönder.
SSD disken finns i Borlänge för avhämtning och betalning på plats.

Om ni vill att jag skickar den så är portot 80kr då jag vill skicka med Postnord spårbart.

Betalning sker via swish eller banköverföring i förskott. Ingen disk skickas innan full betalning skett.

Alla diskar har kontrollerats innan de skickas iväg.
Skicka PM för vidare information.
Varje person som vill ha en disk kommer få skärmdump från Crystal Disk innan betalning.
Detta så ni får mer info om vad ni köper, innan ni köper.

Jag förbehåller mig även rätten att neka bud som inte är seriösa eller för låga.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vad är det för TBW/DWPD-"lifespan" på de här diskarna och hur mycket har de gått?

Permalänk

98-99% och ca 20k/h

Permalänk
Medlem

Hur många TB har totalt skrivits till diskarna enligt SMART ? Vilka Power on Hours?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk

Ett urplock, uppstart: 38, Drift:20170h, Skrivning: 608TB, Hälsa 99%
det är en av alla diskarna, jag har flera olika.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av en som VM-lagring i hemma-labb-servern (med PCIE-kort från amazon om du inte säljer utan "köp två").
Jag har försökt googlea fram TBW/DWPD men min google-fu verkar inte vara tillräckligt bra (hittar bara för 1733/1725b), har du någon spec du kan länka till på hur mycket de här diskarna skall klara vad det gäller skrivningar? 600TB säger ju inte så mycket utan att veta hur mycket diskarna är gjorda för (nu brukar de här diskarna ha 1/3/5 års skriva-om-hela-disken-varje-dag så 600TB borde vara som värst 20%?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EinarB:

Jag är intresserad av en som VM-lagring i hemma-labb-servern (med PCIE-kort från amazon om du inte säljer utan "köp två").
Jag har försökt googlea fram TBW/DWPD men min google-fu verkar inte vara tillräckligt bra (hittar bara för 1733/1725b), har du någon spec du kan länka till på hur mycket de här diskarna skall klara vad det gäller skrivningar? 600TB säger ju inte så mycket utan att veta hur mycket diskarna är gjorda för (nu brukar de här diskarna ha 1/3/5 års skriva-om-hela-disken-varje-dag så 600TB borde vara som värst 20%?)

Det lilla jag hittade var 1.4 PB TBW efter ett bra tags letande, hittar tyvärr inte källan längre. Dvs 57% hälsa kvar

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Det lilla jag hittade var 1.4 PB TBW efter ett bra tags letande, hittar tyvärr inte källan längre. Dvs 57% hälsa kvar

Tack för koll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EinarB:

Tack för koll!

Uppdatering, fel från min sida. 14 PB ska det stå, dvs 14000 TB. Så med andra ord bra mycket skrivtålighet kvar, ber om ursäkt om den felaktiga siffran!

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Uppdatering, fel från min sida. 14 PB ska det stå, dvs 14000 TB. Så med andra ord bra mycket skrivtålighet kvar, ber om ursäkt om den felaktiga siffran!

Haha, jag hittade precis samma precis nu (på en ebay-annons så lite oklart) men samma källa säger också "1DWPD" vilket borde vara 2800TB (7,68*365).

Permalänk
Medlem
Skrivet av warnerfjord:

NVME U.2 7.68TB SSD 2.5" disk
Begagnad ssd som använts i EMC lagring.

Jag köper gärna en för utsatt pris (3000kr) plus frakt om du inte bjuder på det för 3k jämt

Om du ångrar dig kring kontrollerkort så säg till, annars verkar det vara detta på amazon.se för 250kr så det är mest om du vill vara schyst och skicka ett paket/bli av med.

/Einar

Permalänk
Medlem

För andra ev. intresserade kan jag säga att jag fick min disk snabbt, välpackad och bra på alla sätt, precis som en SweClockers-affär brukar vara!

Håller med om att de går varma, dryga 50 grader om den bara sitter i ett luftigt chassi (lenovo-workstation), när jag först satte den tight (i översta slotten på moderkortet "mellan GPU och CPU") så drog den iväg till 65+ och började varna så se till att ha lite extra luftflöde runt om ni skaffar.

Rekommenderar säljaren och sådär helt enkelt (och det kommer såklart en post i marknadsreferenstråden också när jag hinner)

Permalänk
Medlem

Tack EinarB, inväntar också en disk. Bra att veta att de verkar fungera.

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk

Annonsen är avslutad