Sonos skjuter upp lanseringar – vill fixa app först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Nej Sonos har inte satt några högtalare i recycle mode, man erbjöd folk att uppgradera OM MAN VILLE och då stängdes den gamla högtalaren av efter 21 dagar, men vill man inte det går den fint att köra med den gamla appen.
Du kan inte ha läst länken du själv postade...

"It works like this: you check if one of your Sonos gadgets is eligible for the trade-up promo. Then you confirm in the Sonos app that you’d like to “trade” your current device toward a new one. Sonos instantly grants you a 30 percent discount, and then automatically starts a 21-day countdown before your old device goes into Recycle Mode"

Nu var det dock många år sedan man tog bort denna funktion men erbjuder fortfarande en uppgraderingsrabatt för dina högtalare, underbar service, vilket annat företag för så? 30% rabatt på den nya modellen bara för att du äger den gamla?

Inget företag säljer med förlust. Att de kan sälja med 30% rabatt för inbyte säger bara om hur överprissatta de verkligen är och det är inget positivt som du försöker få det till. Men konceptet konserverad gröt verkar uppenbarligen fungera för lite för många...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

De tog bort "brickningskravet" rätt fort.

Att de faktiskt kom på "mjukvarubrickning mot rabatt på ny hårdvara", och inte förstod att det var en dålig idé, är rätt imponerande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tempel:

Inget företag säljer med förlust. Att de kan sälja med 30% rabatt för inbyte säger bara om hur överprissatta de verkligen är och det är inget positivt som du försöker få det till. Men konceptet konserverad gröt verkar uppenbarligen fungera för lite för många...

Det är inget inbyte som sagt, du har extremt dålig koll. Du får köpa en ny högtalare med rabatt som tack för att du köpt en äldre modell förut...

Finns massor av företag som säljer saker med förlust, allt från Sony och Micrsoft som gått back på sina konsoller till biltillverkare.

Sonos är kanon och det finns inget företag som fungerar bättre i den genren.

Permalänk
Skrivet av Barilla08:

Yes det sammanfattar det bra, Sonos ger alltså sina kunder 30% rabatt på en ny högtalare om man har en gammal, vilket otrolig service! Nämn något annat företag som gör något liknande.
Den enda högtalaren som inte stödjs av S2 appen är Play 5 från 2009.

De tog bort "brickningskravet" rätt fort.

Så jag förstår inte gnället. Tvärtom är Sonos marknadsledande när det gäller att ta hand om sina kunder.

Mja, jag vet väl inte hur mycket välvilja som låg bakom där. Man var ju tvungen att köpa via deras hemsida om man skulle åt rabatten, så de undvek väl mellanhänder den vägen.

De kickade ju ut de äldre enheterna iom sin nya app 2020(?), tvingade folk att uppgradera sitt system om man ville fortsätta att utvidga/köpa fler enheter senare eftersom deras nya högtalarna inte kan nedgraderas till gamla appen. Jag vet att de snackade om att de äldsta enheterna hade för dålig cpu eller nåt sånt och det kan väl eventuellt ha legat nåt i det, men jag är också lite skeptisk till hur illa det kan ha varit. 🤔

Personligen vågar jag inte utesluta att de kommer dra en liknande grej om några år igen där hälften av ens högtalare blir obsoleta igen och den andra hälften inte. Eller så tvingar de in alla kunder i nån form av prenumeration, det är ju populärt nu för tiden. De måste ju hitta sätt att dra in nya slantar och öka intäkterna över tid. De är ju ett hajpat "tech" bolag på nasdaq-börsen nu sen 2018 och inte ett traditionellt hifi-bolag - och då funkar det ju förstås inte att folk köper en produkt som de behåller tills den lägger av 10-30 år senare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The_Lasse_of_Us:

Mja, jag vet väl inte hur mycket välvilja som låg bakom där. Man var ju tvungen att köpa via deras hemsida om man skulle åt rabatten, så de undvek väl mellanhänder den vägen.

De kickade ju ut de äldre enheterna iom sin nya app 2020(?), tvingade folk att uppgradera sitt system om man ville fortsätta att utvidga/köpa fler enheter senare eftersom deras nya högtalarna inte kan nedgraderas till gamla appen. Jag vet att de snackade om att de äldsta enheterna hade för dålig cpu eller nåt sånt och det kan väl eventuellt ha legat nåt i det, men jag är också lite skeptisk till hur illa det kan ha varit. 🤔

Personligen vågar jag inte utesluta att de kommer dra en liknande grej om några år igen där hälften av ens högtalare blir obsoleta igen och den andra hälften inte. Eller så tvingar de in alla kunder i nån form av prenumeration, det är ju populärt nu för tiden. De måste ju hitta sätt att dra in nya slantar och öka intäkterna över tid. De är ju ett hajpat "tech" bolag på nasdaq-börsen nu sen 2018 och inte ett traditionellt hifi-bolag - och då funkar det ju förstås inte att folk köper en produkt som de behåller tills den lägger av 10-30 år senare.

Nu är det lite väl mycket foliehatt och killgissning...

Permalänk
Skrivet av Barilla08:

Nu är det lite väl mycket foliehatt och killgissning...

Haha, det kan jag väl inte förneka. 😁

Men den gamla appen funkar ju fortfarande och jag vet inte varför de nyare högtalarna inte skulle kunna ha fungerat med samma app? Och samma funktioner finns väl i gamla som i nya appen? Fanns det nån annan anledning att göra en ny app än just för att exkludera äldre högtalare från deras moderna system och "tvinga" folk att uppgradera? Är ju lite som valet mellan morot och piska. Ska man 1) skapa nåt bättre för att få folk att vilka uppgradera eller 2) försämra produkterna som redan är ute i omlopp?

Men jag känner att jag kanske avviker för mycket från ämnet nu. Jag hoppas oavsett att de fixar den nya appen så att den blir liten, enkel och funktionell. Jag gillar fortfarande deras prylar. Sen hur framtiden blir kanske jag får möjlighet att återkomma till. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Sonos är kanon och det finns inget företag som fungerar bättre i den genren.

Bluesound? Låter bättre, en app som fungerar, möjlighet att koppla in bättre subbar och försöker inte tvinga sina kunder att uppgradera till ny modell.
Har haft både Sonos och Bluesound.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Bluesound? Låter bättre, en app som fungerar, möjlighet att koppla in bättre subbar och försöker inte tvinga sina kunder att uppgradera till ny modell.
Har haft både Sonos och Bluesound.

Olika målgrupper, BS kanske låter lite bättre men har ett skralt utbud av produkter, de är dessutom rätt fula och stödjer inte lika många tjänster. Min app fungerar fint, gillar man inte appen så fungerar Airplay eller Spotify Connect lysande.

Sonos har inte tvingat någon att byta modell, endast erbjudit rabatter. Gör BS det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Olika målgrupper, BS kanske låter lite bättre men har ett skralt utbud av produkter, de är dessutom rätt fula och stödjer inte lika många tjänster. Min app fungerar fint, gillar man inte appen så fungerar Airplay eller Spotify Connect lysande.

Sonos har inte tvingat någon att byta modell, endast erbjudit rabatter. Gör BS det?

Är det verkligen olika målgrupper? Tänker de riktar sig båda till folk som vill ha multiroom, enklare hembio (soundbar), osv.

Skralt utbud vet jag jag inte.
Sonos har Era 100, 300 och Five.
BS har Flex 2i, Pulse M, Mini 2i, Pulse 2i

Sonos har några batteridrivna högtalare också.
BS har batteri du kan köpa till för att göra dem batteridrivna.

På elektroniksidan har:
Sonos: Amp och Port
BS: Node, Powernode, Powernode Edge, Vault 2i

Den enda kategorin där Sonos har fler valmöjligheter är hembio. Där erbjuder man 3 soundbar och 2 subbar. Å andra sidan kan du koppla in vilken sub du vill till BS plus att du kan integrera dina passiva högtalare med BS surroundhögtalare. Kanske man kan med Sonos också? Fördelen är ju att du kan göra detta med ex en NAD-förstärkare.

Har de första Sonos-produkterna samma stöd och app som nya? Om inte så skulle jag säga att det är ett starkt incitament att folk ska köpa nytt. När jag sålde mina Sonos va det av yttersta vikt tydligen att de va Gen 2 enligt köparna.
BS har full support för alla sina versioner.

Rabatt vet jag inte och ser inte riktigt varför det skulle vara något positivt? Är det inte bättre att erbjuda full support för befintliga produkter?

Säger inte att Sonos är skit (ljudmässigt tycker jag nog det). Sen kan man absolut föredra de fler tjänsterna som Sonos app har integrerade, eller föredra att BluOS kan köra high res osv osv. Tycke och smak.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Sonos har själva gjort det onödigt komplicerat för sig genom att öppna upp sitt system för en massa externa strömningstjänster och gjort produkterna beroende av sina molntjänster. Dessutom är det väl få företag som supportar sina äldre produkter under lång tid som Sonos vilket kan ställa till med problem, inte minst då wifi har utvecklats väldigt snabbt de senaste åren. Det är lätt säga, gör om och gör rätt, men att utveckla en ny Sonos-app på flera plattformar är inget man snyter ur näsan. Däremot var det ganska dumt att ersätta en gammal men fungerande app med en ny halvfärdig utan att beta-testa ordentligt.

Nu har jag inte så många andra system att jämföra med, men mina Google-högtalare och Spotify connect på min förstärkare fungerar inte ett dugg bättre än mina Sonos-högtalare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Är det verkligen olika målgrupper? Tänker de riktar sig båda till folk som vill ha multiroom, enklare hembio (soundbar), osv.

Skralt utbud vet jag jag inte.
Sonos har Era 100, 300 och Five.
BS har Flex 2i, Pulse M, Mini 2i, Pulse 2i

Sonos har några batteridrivna högtalare också.
BS har batteri du kan köpa till för att göra dem batteridrivna.

På elektroniksidan har:
Sonos: Amp och Port
BS: Node, Powernode, Powernode Edge, Vault 2i

Den enda kategorin där Sonos har fler valmöjligheter är hembio. Där erbjuder man 3 soundbar och 2 subbar. Å andra sidan kan du koppla in vilken sub du vill till BS plus att du kan integrera dina passiva högtalare med BS surroundhögtalare. Kanske man kan med Sonos också? Fördelen är ju att du kan göra detta med ex en NAD-förstärkare.

Har de första Sonos-produkterna samma stöd och app som nya? Om inte så skulle jag säga att det är ett starkt incitament att folk ska köpa nytt. När jag sålde mina Sonos va det av yttersta vikt tydligen att de va Gen 2 enligt köparna.
BS har full support för alla sina versioner.

Rabatt vet jag inte och ser inte riktigt varför det skulle vara något positivt? Är det inte bättre att erbjuda full support för befintliga produkter?

Säger inte att Sonos är skit (ljudmässigt tycker jag nog det). Sen kan man absolut föredra de fler tjänsterna som Sonos app har integrerade, eller föredra att BluOS kan köra high res osv osv. Tycke och smak.

Det är EN högtalare som inte stöds av nya appen. Gamla play five från 2009. BS stödjer inte alls många tjänster tyvärr.

Du får ju rabatt även för högtalare som stöds. Helt fantastiskt. Jag kan skaffa nya Era med 30% rabatt för jag har ett gäng play 1 tex. Makalös service. Ingen annan leverantör är nära av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Du får ju rabatt även för högtalare som stöds. Helt fantastiskt. Jag kan skaffa nya Era med 30% rabatt för jag har ett gäng play 1 tex. Makalös service. Ingen annan leverantör är nära av det.

Du får det att låta som om rabatten är den enda och avgörande faktorn för hur bra företaget är.
Sen finns det extremt få konkurrenter inom denna kategori. Denon har sitt heos osv men som sagt konkurrensen är begränsad. Bluesound är väl deras främsta konkurrent och där finns ingen anledning att lämna 30 % på nytt eftersom de ursprungliga 10 år gamla modellerna fungerar alldeles utmärkt.
Lyfter man blicken finns andra företag som gör liknande eller bättre grejer.
Ex har ju Devialet med sitt Core Infinity låtit kunder skicka in sina förstärkare och få de uppgraderade till ny modell för en mindre kostnad. Bättre än 30 % imo.

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Har aldrig varit med om en tråd med så många defensiva inlägg alltså.
Minst en här som borde söka jobb på sonos

Riktigt knepigt att lansera flera olika appar som sedan fungerar med olika produkter?
Vad sägs om en app för samtliga protokoll? Nej, det vore absurt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Du får det att låta som om rabatten är den enda och avgörande faktorn för hur bra företaget är.
Sen finns det extremt få konkurrenter inom denna kategori. Denon har sitt heos osv men som sagt konkurrensen är begränsad. Bluesound är väl deras främsta konkurrent och där finns ingen anledning att lämna 30 % på nytt eftersom de ursprungliga 10 år gamla modellerna fungerar alldeles utmärkt.
Lyfter man blicken finns andra företag som gör liknande eller bättre grejer.
Ex har ju Devialet med sitt Core Infinity låtit kunder skicka in sina förstärkare och få de uppgraderade till ny modell för en mindre kostnad. Bättre än 30 % imo.

Va? Du verkar inte förstå. Du kan få köpa en helt ny modell med rabatt. Du behöver inte ersätta något. Den gamla högtalaren kan fortfarande fungera utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Va? Du verkar inte förstå. Du kan få köpa en helt ny modell med rabatt. Du behöver inte ersätta något. Den gamla högtalaren kan fortfarande fungera utmärkt.

Förstår alldeles utmärkt. Har inte sagt att man behöver ersätta något så vet inte hur du lyckas dra den slutsatsen.
Nåja äger man någon av de 10 produkter som enbart är S1 kompatibla så behöver man ju uppgradera.
Återigen är rabatten inte det enda som gör ett företag. Även där finns företag som löser det bättre ex Devialet.

Ta du och testa lite andra produkter än Sonos så kommer du märka att ditt perspektiv vidgas

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Förstår alldeles utmärkt. Har inte sagt att man behöver ersätta något så vet inte hur du lyckas dra den slutsatsen.
Nåja äger man någon av de 10 produkter som enbart är S1 kompatibla så behöver man ju uppgradera.
Återigen är rabatten inte det enda som gör ett företag. Även där finns företag som löser det bättre ex Devialet.

Ta du och testa lite andra produkter än Sonos så kommer du märka att ditt perspektiv vidgas

Alla högtalare förutom gen 1 femman fungerar med nya appen.

https://support.sonos.com/en-au/article/sonos-app-version-com...

§ 1 - MOD
Permalänk
Skrivet av Barilla08:

Återigen. Extemt dålig koll. Alla högtalare förutom gen 1 femman fungerar med nya appen.

Varsågod. Utbilda dig själv lite...

Srämmer inte helt. Jag hade system bestående av en Play 1, en Play 3, en Play 5, en Sonos Beam och en Connect kopplad till min stereo. Om jag skulle vilja utvidga mitt system mer (vilket jag så småningom ville) så var jag tvungen att göra mig av med min Play 5 och min Connect. En klar försämring i mina ögon. Rabatten var ju i slutändan fortfarande en minuspost för mig. Förstår inte hur det kan vara nåt positivt. 🤔

Edit: men visst, nya wifi protokoll och vad det nu var kanske var bättre framåtkompatibelt, men ändå trist att de nyare högtalarna inte var bakåtkompatibla med gamla appen. Hoppas dock att de inte gör om samma sak igen. Kommer nog få försöka hitta begagnat då, nu är mitt system för stort/dyrt för att jag ska orka byta ut enheter igen. 😅

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Barilla08:

Nej Sonos har inte satt några högtalare i recycle mode, man erbjöd folk att uppgradera OM MAN VILLE och då stängdes den gamla högtalaren av efter 21 dagar, men vill man inte det går den fint att köra med den gamla appen.
Du kan inte ha läst länken du själv postade...

"It works like this: you check if one of your Sonos gadgets is eligible for the trade-up promo. Then you confirm in the Sonos app that you’d like to “trade” your current device toward a new one. Sonos instantly grants you a 30 percent discount, and then automatically starts a 21-day countdown before your old device goes into Recycle Mode"

Nu var det dock många år sedan man tog bort denna funktion men erbjuder fortfarande en uppgraderingsrabatt för dina högtalare, underbar service, vilket annat företag för så? 30% rabatt på den nya modellen bara för att du äger den gamla?

Jag har faktisk just precis uppgraderat #20545654 #20545961 ett par Opus 3 Chorus till Rauna Vale https://www.hifi-punkten.se/produkt/rauna-vale det kostade notera > med inköp av ett par Chorus 40 % av vad Vale kostar nya.
Det är inte ens riktigt samma företag och Chorusarna var ca 35 år gamla men eftersom det är seriösa personer bakom så ser de det som en bra service att kunna erbjuda sånt.
Dessutom så låter de fantastiskt bra och är en av de bäst presterande högtalarna i sin prisklass.
Och det går också att uppgradera Vale ett steg till om man vill gå vidare och göra om dem till ett par Valhalla. https://www.hifi-punkten.se/produkt/rauna-valhalla
Nej jag är inte det minsta imponerad av Sonos som "byter in" saker för att sen slänga dem när de i stället skulle kunna vara miljövänliga och bara hoppa över inlösen så att de inte bara kränger nya prylar och skrotar de gamla.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Haft Sonos i över 10 år nu. Jättebra system, men önskar bara att jag kunde fatta/förstå varför det är så otroligt segt att använda sedan något år tillbaka. Det kan ta 30 sekunder mellan att man startar en lista innan musiken kommer. Har inga problem i övrigt med trådlösa nätverket hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Alla högtalare förutom gen 1 femman fungerar med nya appen.

Sonos säljer inte enbart högtalare. Som någon annan påpekade så behövde man byta flera produkter.
Det känns lönlöst att diskutera med dig. Det finns en marknad för Sonos men att som du hävda att företaget är klanderfritt och saknar motstycke blir lite som att diskutera med Bagdad Bob.
Ut och testa lite andra grejer

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Flera inlägg som bröt mot § 1 av våra forumregler har raderats eller redigerats. Det är fullt möjligt att föra en diskussion med människor som tycker annorlunda utan personangrepp. Klarar man inte av det är det bättre att gå och göra något annat en stund tills man lugnat ner sig och beter sig sansat igen. Det gäller även om det råkar vara fredagskväll.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Sonos säljer inte enbart högtalare. Som någon annan påpekade så behövde man byta flera produkter.
Det känns lönlöst att diskutera med dig. Det finns en marknad för Sonos men att som du hävda att företaget är klanderfritt och saknar motstycke blir lite som att diskutera med Bagdad Bob.
Ut och testa lite andra grejer

Man behöver inte bridge längre. Räcker att koppla in en Sonos högtalare med ethernet.

Så nej. Inget användbart försvann. 🤷

Om det dyker upp något som kan anser vara bättre så kommer jag testa det. Inte hänt än. 😊

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med appen. Som vanligt skriks det nog mest från folk som inte ens äger produkterna.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Man behöver inte bridge längre. Räcker att koppla in en Sonos högtalare med ethernet.

Så nej. Inget användbart försvann. 🤷

Om det dyker upp något som kan anser vara bättre så kommer jag testa det. Inte hänt än. 😊

Ingen har nämnt bridge. Connect var det som nämndes.
Så nej det var fler än en produkt.

Det är ju precis detta jag menar. Du kör Sonos och har ingen erfarenhet av andra grejer.
Du kan egentligen inte uttala dig om vad som är bäst. Du vet inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har inte haft några problem med appen. Som vanligt skriks det nog mest från folk som inte ens äger produkterna.

Det verkar som världen rasar samman för många när jag skriver så här, men Sonos är inte perfekta. Jag hade en Arc tidigare och den strulade ibland trots alla försök med att ställa in saker i routern. Den är inte värd 10 papp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leopard01:

Det verkar som världen rasar samman för många när jag skriver så här, men Sonos är inte perfekta. Jag hade en Arc tidigare och den strulade ibland trots alla försök med att ställa in saker i routern. Den är inte värd 10 papp.

Det ena innebär inte det andra. Sonos är långt från perfekta, men jag har inte upplevt nämnvärt strul. Klart idiotiskt är det att lansera en ny app med funktionsbortfall och tveksam kvalitetskontroll.

Jag menar att när drevet går så gapas det ofta för full hals från många som aldrig har eller kommer äga en viss produkt. Det händer hela tiden oavsett tillverkare.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Ingen har nämnt bridge. Connect var det som nämndes.
Så nej det var fler än en produkt.

Det är ju precis detta jag menar. Du kör Sonos och har ingen erfarenhet av andra grejer.
Du kan egentligen inte uttala dig om vad som är bäst. Du vet inte.

Connect funkar fint med gamla appen så vad är problemet?
Jo har testa massor men inget kommer i närheten av Sonos när man kommer till totalen.
Det bara funkar bäst, ser bäst ut och har bäst utbud av produkter och tjänster och bra priser speciellt med rabatterna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Connect funkar fint med gamla appen så vad är problemet?
Jo har testa massor men inget kommer i närheten av Sonos när man kommer till totalen.
Det bara funkar bäst, ser bäst ut och har bäst utbud av produkter och tjänster och bra priser speciellt med rabatterna...

Problemet är att Connect inte funkar med nya appen. Trodde det va uppenbart?

Aha så nu har du testat massa andra produkter 😁
Vilka då?

Nej de har inte bäst utbud, det har vi ju redan konstaterat. De har flest soundbars.
Uppenbarligen fungerar de inte bäst när företaget inte ens vill släppa nya produkter innan de fått ordning på sin app. De är billiga absolut. Jag ser inte hur billigt är lika med bäst.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Problemet är att Connect inte funkar med nya appen. Trodde det va uppenbart?

Aha så nu har du testat massa andra produkter 😁
Vilka då?

Nej de har inte bäst utbud, det har vi ju redan konstaterat. De har flest soundbars.
Uppenbarligen fungerar de inte bäst när företaget inte ens vill släppa nya produkter innan de fått ordning på sin app. De är billiga absolut. Jag ser inte hur billigt är lika med bäst.

När jag skrev utbud syftade jag inte bara på högtalare utan tjänster man stödjer. Överlägset bäst där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

När jag skrev utbud syftade jag inte bara på högtalare utan tjänster man stödjer. Överlägset bäst där...

Bättre än en CCA? För det är en multiroomlösning som bara funkar och kan man öppna en tjänst i chrome så går den att streama.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060