Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Blev klar med The Incredible Adventures of Van Helsing 2 igår. Även om jag gillade spelet så kändes det lite "off" i jämförelse med 1:an. Jag hade extremt svårt att komma nånstans med utrustningen då drop raten på allt var så extremt låg (i jämförelse med första spelet). Hade ända till mot slutet av spelet svårt att få ihop både pengar och annat så att jag kunde uppgradera min utrustning. Jag hade gärna sett en lite högre drop rate. Men även denna del kändes solid i övrigt.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Warcry:

Star Wars: Jedi survivor.
Lite för uppenbar story, lite enformigt. Men som Star Wars-fanboy njöt jag av resan.

Vad tyckte du om längden? Tycker det hade kunnats kapa några timmar. Vill minnas att jag mot slutet började tappa intresset, även om det var riktigt episkt.

Permalänk
Medlem

Kona 2: Brume

Tycker det var helt okej! Trevlig uppföljare till första.
Gillar stilen dom berättar i detta spelet, vill man få reda på saker så får man gå runt och leta efter anteckningar och liknande.
Är ett FPS, men skjut delen är inte speciellt stor, händer lite encounters då och då.
Lite små kluriga pussel ibland också, vilket gillas!

Inget nämnvärt att klaga på faktiskt, lite prestanda problem på sina ställen men inget gamebreaking så att säga.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vad tyckte du om längden? Tycker det hade kunnats kapa några timmar. Vill minnas att jag mot slutet började tappa intresset, även om det var riktigt episkt.

Jag håller med, i slutet av spelet ville jag bara bli "färdig" och struntade i sidouppdrag och dylikt.
Fortfarande ett bra spel dock och jag kanske plockar upp det vid ett senare tillfälle och kör New game+

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Senua’s Saga: Hellblade II
Drygt 7h att klara (dock inte 100%), lagom kluriga pussel, engagerande fighting och fantastisk story.
Är linjärt, men vet man bara om att det är en "film" så är det en jäkla resa, stundtals ganska obehaglig.
Mörkt rum och hörlurar med hög volym är ett måste för upplevelsen!

Ingår i Xbox Game Pass.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Blev klar med The Incredible Adventures of Van Helsing 3 idag, spelade "bara" igenom storyn, så det blev inget grindande eller dylikt, men jag utforskade banorna och gjorde alla side quests jag stötte på. Så nu är jag klar med alla delarna och har 3 titlar mindre i min backlog på Steam.

Även denna är en solid titel enligt mitt tycke. Tror jag gillade det här spelet lite mer än 2:an. Men vet inte riktigt vilken favoriten är av denna och 1:an dock.

Permalänk
Medlem

Skyrim, jag kunde inte klara alla quests för att vissa hade buggat och andra stod jag inte ut med att försöka komma ihåg vem eller var de handlade om.
Men det återstod väl 5-6 "sidequests".

Jag är glad att det är över.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Callisto Protocol, rätt så bra spel faktiskt.

Permalänk
Medlem

Paw patrol:On a roll 3.5/5

Spelade detta med min 3 åriga dotter.
Vi körde på pc med kontroll.
Vi började med att hon skötte styrning och jag hoppade. Vi avslutade med att hon gjorde allt själv med lite hjälp med dubbelhoppen.

Väldigt repetitiv och dottern tappade fokus mot slutet av banorna. Men helt okej barnspel.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Mars: War Logs.

När jag väl kom in i det ordentligt och det klickade för mig så tycker jag att det var helt okej. Det är ganska "janky", men det har aspekter som gör det värt att spela, för mig iallafall. Ska bli intressant att spela Technomancer och se hur det förhåller sig till detta.

Permalänk
Medlem

Inte ett fullständigt spel, men (första) expansionen till Alan Wake 2. Den bestod av tre kortare delar/avsnitt som jag tyckte var riktigt underhållande. Ganska kort, men var välgjort och kul att spela. Får en tumme upp av mig iallafall.

Permalänk
Medlem

Bluey - the video game 2/5
Oroligt kort spel som lirades med dottern, tog 75min. Kör via battle pass, för den är inte värd 400kr

Big city, little kitty 3.5/5
Roligt spel på ca 3h där man spelar som en katt som skall hitta hem. Även denna med dottern.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

The Technomancer (PC).

En uppföljare till Mars: War Logs, som jag spelade innan detta. Det här är betydligt mer putsat på i stort sett alla plan. Mycket mindre janky, bättre visuellt, bättre gameplay/combat och roligare att spela m.m. Gameplay loopen är inte helt olik Mass Effect spelen tycker jag. Men med lite annat tema och upplägg. Inte lika bra som Mass Effect spelen, men helt klart värt att spela om man är sugen på den typen av spel, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII Rebirth

Precis avklarat platinum. Har inte spelat orginalspelen men gillar de senaste spelen skarpt, mer valuta för pengarna går inte att få, 200h+ för platinum!! Både minigames och combaten gav utmaningar.

Nu väntar jag bara på att sista DLC:en till Astro's Playroom släpps så min cabinet blir 100% igen
https://psnprofiles.com/robzeta

Permalänk
Medlem

Kirrade Jagged Alliance 3
Längre och större än jag trodde! (100+ timmar)
Värt det
(jag spelade ettan en hel del för länge länge sen men kom aldrig riktigt in i tvåan av nån anledning på den tiden)

*edit*
tänker fortfarande en del på spelet i efterhand men är samtidigt egentligen övertygad att det inte finns någon anledning att spela om det i det här läget.. Kommer kanske ge mig på det igen om några år dock om det inte dykt upp nån efterföljare.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Shadows Awakening (PC). Helt klart över förväntan. Gillade verkligen upplägget och stilen på spelet.

Permalänk
Medlem

Vikings - Wolves of Midgard (PC). Det var ett tag sen jag spelade det sist (utan att ta mig igenom hela), så jag kom inte ihåg så mycket detaljer från spelet. Men nu har jag äntligen spelat hela spelet och jag är ganska nöjd med den upplevelsen jag fick över lag. Det är väl inget mästerverk, men helt klart en solid titel, tycker jag. Om jag skulle ranka det här spelet mot Shadows: Awakening, som är från samma utvecklare, så gillade jag det sistnämnda lite mer. Men båda är bra/solida titlar, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Scars Above (PC).

Det var faktiskt ett riktigt trevligt spel, tycker jag. Jag gillade verkligen atmosfären och upplägget i spelet. Helt klart över förväntan. Det är ju inget AAA spel, så man ska inte förvänta sig att det är lika putsat och omfattande som ett sådant. Det som främst sticker ut som "negativt" är att läppsynk är riktigt dålig och att vissa animationer är lite janky. Sen lider spelet av typiska Unreal Engine 4 stutters här och där. Annars tyckte jag att kontrollerna kändes bra, striderna kändes bra och storyn är helt okej. Jag spelade med handkontroll (dualsense). Jag provade först med mus och tangentbord, eftersom det är mycket skjutande i spelet, men det kändes helt fel, så det blev handkontroll.

Permalänk
Medlem

Körde klart Call of Duty Modern Warfare III via Gamepass (PC).
Helt OK som single player och rätt värt ifall man köper en månads prenumeration av gamepass.
Kort spel dock, tog 6,5h totalt att köra klart spelet.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Klarade just Wolfenstein: The New Order till min förvånelse. Det kändes lite end-game men tänkte att aldrig skulle spelet redan vara över. Sen rullade credits.

Lite kluven över det, för det känns som jag ville ha lite mer, men samtidigt har jag ju suttit och sagt för mig själv att jag behöver inte att varje jäkla spel dessa dagar drygas ut till 40+ timmar av ingen god anledning. Jag har andra titlar jag vill komma till liksom. Fast det är ju också ett lite äldre spel nu, så kanske denna trend av kampanjer som aldrig tar slut inte riktigt hade tagit fäste än.

Jag spelade The New Colossus för 3-4 år sen och det kändes längre vill jag minnas. New Order var kul men MachineGames finslipade det verkligen till Colossus. Ser fram emot ett Wolfenstein III nu!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Klarade Ghost Song - snygg stämningsfull metroidvaniatitel.
Kändes som ganska lagom längd tidsmässigt (ca 15 timmar speltid i lugnt takt) , men storymässigt var det lite frustrerande på slutet. Spelet har ganska mycket mysterier och backstory som bara hintas lite då och då under spelets gång, och ganska lite av det knöts ihop innan spelet slutade tycker jag. Nu behöver ju inte all mystik förklaras, men lite tomt kändes det för min del! (eller så missade jag en massa eller är för dum för att knyta ihop det )

Skön mystisk stil i hela spelet annars med lite speciell grafisk stil med udda palettval, ibland mysig ibland creepy ambient musik, quirky konversationer med NPC:s som finns i spelet mm. (trots att spelet nog mest är utvecklat av britter, så får jag lite slavjank-vibbar och kanske viss inspiration från Romantically apocalyptic men på en udda sci-fi värld istället för apokalypsen...)

Som spel så är nog fiender (speciellt bossar) lite väl spongy i vissa lägen, även om man försöker levla upp så mycket som möjligt.
Mängden fiendetyper är inte jättestor, och kartan inte superkomplex, men allt kändes ganska lagom ändå i slutändan

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Senua's Saga: Hellblade II.

En mysig resa, kanske lite väl kort.
9/10 psykoser.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3.
Det tog några timmar, 238 närmare bestämt, men då hade jag startat om 3 gånger pga. bristande fantasi om vad man kunde göra med den otroliga friheten man hade att göra saker och en windowskrasch där jag inte sparat sparfilerna någon annanstans. Och då hade jag precis börjat sista striden också :/ Nåja, det var nu ingen katastrof då spelet är omspelbart och man upptäcker nya saker hela tiden.

Det har varit idel lovord över spelet och jag kan bara hålla med. Det som gjorde mest intryck på mig var storyn och skådespelarinsatserna. Säger bara Karlach! Och inte minst Astarion.
Bra gjort med cut-scenerna som gav mer inlevelse.

Larian har verkligen satt ribban högt, inte minst för sig själva.

10/10

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Stray

Tog mig ca 5 timmar att spela igenom.
8.5/10

Permalänk
Medlem

The Walking Dead: The Telltale Definitive Series

Körde igenom alla säsonger, tog ca 50 timmar. Sjukt bra! Michonne var nog den svagaste säsongen enligt mig, men helt klart värt att köra igenom alltihop i rätt ordning. Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem

Donut county spelades ihop med dottern på 3år.
Härligt indie spel där man är en "donut", plockades upp på Steam rea för 30kr.

5/5 av dottern och 4/5 av mig 😊

Goat simulator 3
Dottern ville verkligen spela detta och med ljudet ned skruvat så man slipper svordomar så fungerade det helt okej... Mycket roliga små skämt och referenser. Dessutom svensk utvecklat. Favoriten för dottern är skorna man skjuter snögubbar med. Vi gjorde hela staden till vandrade snögubbar 😁
4/5 av dottern och 3/5 av mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Senua’s Saga: Hellblade II
Drygt 7h att klara (dock inte 100%), lagom kluriga pussel, engagerande fighting och fantastisk story.
Är linjärt, men vet man bara om att det är en "film" så är det en jäkla resa, stundtals ganska obehaglig.
Mörkt rum och hörlurar med hög volym är ett måste för upplevelsen!

Ingår i Xbox Game Pass.

Känner du att det är ett krav att spelat (eller mja tittat) igenom första spelet för att kunna ta del av 2an?

Permalänk
Medlem

Jag har haft fruktansvärt svårt att engagera mig i spel. Spelade en del World of Tanks fram till för 5-6 år sedan då det tog tvärstopp när jag beslöt mig för att prova War Thunder. WT var roligt i några veckor, sedan dess har jag bara petat runt i sandbox då och då.
Därefter trodde jag Elite Dangerous skulle vara nåt för mig men efter en inledande 8-timmarsession har jag inte återvänt. Men jag gissar det ändå är svårt att räkna den typen av online-spel som "klarade".

Senast klarat är Cold Waters. Har avverkat de fyra kampanjerna på svåraste ett par gånger var och quick missions åtminstone en gång var. Har inte provat några mods. Skulle gärna se nåt nytt likvärdigt på samma del av arkad<->simulator spektrat.

Innan dess är det väl SCAR (Squadra Corse Alfa Romeo). Ett bilspel med karaktärsbyggarupplägg centrerat kring historiska Alfa Romeo-modeller.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Känner du att det är ett krav att spelat (eller mja tittat) igenom första spelet för att kunna ta del av 2an?

Det är en del referenser till första spelet, men det är inget krav att ha spelat det.
Jag körde aldrig igenom första, tröttnade/började spela något annat innan jag blev klar.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Det är en del referenser till första spelet, men det är inget krav att ha spelat det.
Jag körde aldrig igenom första, tröttnade/började spela något annat innan jag blev klar.

Ah okej, bara undrade, såg att 2an är på rea nu på steam. Jag testade första spelet på gamepass men kom aldrig förbi inledningen när man paddlar kanot...tröttnade, va inte riktigt "in mood" den typen av spel då.