Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

Musik den här gången! Ville inte gå för obskyrt utan tog en riktig jävla banger

https://voca.ro/1lH9o8fgxYod

(blev dubbelinlägg eftersom det kan vara lite otydligt i förra inlägget)

Skrivet av Freds:

Det där är Top Gear till SNES. Bra spel med fantastisk musik!

Fan vad kul med ett ljudklipp. Det kände jag igen men kunde för mitt liv inte komma på det. Top Gear var ett av mina SNES spel jag spelade mest när det begav sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Vi kör vidare... Det här är en personlig favorit.

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Freds:

Nope, Devil Dice är fel. Du är dock i rätt genre och letar.

Ledtråden gjorde att jag funderade på nån 3D Tetris.... Men så fel jag hade. Det verkar som att "Tetris: The Absolute - The Grand Master 2" inte är något 3D alls. Nån Arcad Tetris om jag fattat rätt.

Min gissning blir således Tetris: The Absolute - The Grand Master 2

M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

Ledtråden gjorde att jag funderade på nån 3D Tetris.... Men så fel jag hade. Det verkar som att "Tetris: The Absolute - The Grand Master 2" inte är något 3D alls. Nån Arcad Tetris om jag fattat rätt.

Min gissning blir således Tetris: The Absolute - The Grand Master 2

M

Yes, helt rätt. Eller ja, ska vi vara riktigt petiga ska det vara ett "Plus" på slutet. Så 99,9% rätt.
Din tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Yes, helt rätt. Eller ja, ska vi vara riktigt petiga ska det vara ett "Plus" på slutet. Så 99,9% rätt.
Din tur!

Kul att se detta i tråden. Har det på riktigt arkadkort köpt i Japan, hade en period som jag var riktig tetrisnörd och nötte järnet. Lätt bästa tetriset (har ettan också vilket är lite snällare).

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Ok vi provar detta. Bilden är beskuren men jag misstänker att det blir ganska lätt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

Ok vi provar detta. Bilden är beskuren men jag misstänker att det blir ganska lätt ändå.
<Uppladdad bildlänk>

XYBots?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Yes. Helt rätt. Lade jag på tok för mycket pengar på som ung.

Stavfel
Permalänk
Medlem

Jag fortsätter med musik, det verkar uppskattat. Kanske inte varje gång men så sällan som jag gissar rätt så kanske det är ett schyst avbrott.

https://voca.ro/15UPpQRg3oxD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Jag fortsätter med musik, det verkar uppskattat. Kanske inte varje gång men så sällan som jag gissar rätt så kanske det är ett schyst avbrott.

<Uppladdad bildlänk>

Mycket uppskattat grepp med musikledtrådar!

Ingen aning vad det kan vara, men låter vagt bekant. Gissar på Mystical Ninja till SNES?

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem

Harvest Moon SNES?

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Mycket uppskattat grepp med musikledtrådar!

Ingen aning vad det kan vara, men låter vagt bekant. Gissar på Mystical Ninja till SNES?

Skrivet av z3poxx:

Harvest Moon SNES?

SNES är rätt. Men inget av spelen tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

Earthbound.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Earthbound.

Helt rätt! Fantastiskt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Helt rätt! Fantastiskt spel

Instämmer!

Då kör vi ett spel som jag spelade om för några dagar sedan:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Spelet är en del av en numera välkänd serie.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt dead rising ut, men osäker på vilket. Slänger till med 3an.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Ser väldigt dead rising ut, men osäker på vilket. Slänger till med 3an.

Spelserien är rätt men siffran är fel.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Spelserien är rätt men siffran är fel.

Ah, är det 2an då? Det är iallafall inte 1an!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Ah, är det 2an då? Det är iallafall inte 1an!

Det stämmer bra det. Din tur!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det stämmer bra det. Din tur!

Nej men sedär, har spelat igenom 2an, men kände inte alls igen honom!

Då kör vi vidare på en bild med lite sunkig kvalitet:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får Half-Life vibbar så jag antar att det e något GoldSrc spel. Gissar på att det kanske e Team Fortress Classic?

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Får Half-Life vibbar så jag antar att det e något GoldSrc spel. Gissar på att det kanske e Team Fortress Classic?

Nix!

Liten hint: utvecklarna är mer kända för en annan spelserie, där familjen står i fokus

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Droppar en till hint då!

Det här spelet släpptes samma år som det lite populärare spelet battlefield 2, dock så utspelar sig det här spelet 39 år tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med tanke på puffran och miljön borde det vara en vietnamtitel av nått slag...
Grävde lite o gissar på Viet Cong 2?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Med tanke på puffran och miljön borde det vara en vietnamtitel av nått slag...
Grävde lite o gissar på Viet Cong 2?

Helt rätt! Vill minnas att jag tyckte det var ett riktigt bra spel när jag var mindre, men anar att det är en del nostalgi som spelar in

Din tur!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Helt rätt! Vill minnas att jag tyckte det var ett riktigt bra spel när jag var mindre, men anar att det är en del nostalgi som spelar in

Nice! Har inte spelat den alls tror jag.

Nu tar vi ett udda spel

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Space Station Silicon Valley.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Eller nej. Det är det inte alls. Får ta och snoka vidare. Det är definitivt något till Gamecube. Måste bara komma på titeln.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Eller nej. Det är det inte alls. Får ta och snoka vidare. Det är definitivt något till Gamecube. Måste bara komma på titeln.

Lösningen kanske ligger i namnet på konsollen...

Permalänk
Medlem

Känns som det måste var Cubivore.

Visa signatur