Äldre Windows-versioner får Firefox-stöd till 2025

Permalänk
Melding Plague

Äldre Windows-versioner får Firefox-stöd till 2025

Även två äldre MacOS-versioner kommer att få förlängt stöd för webbläsaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Firefox är och förblir min favorit!

Permalänk
Medlem

Äh, föredrar Pale Moon i Windows 7 Ultimate

https://www.palemoon.org/

Permalänk
Medlem

Safari äger Firefox så det spelar ingen större roll.

På Linux läcker Firefox minne som ett såll. Den utvecklingen går stadigt utför. Vill inte använda Googles webbläsare för Google lever på att sälja data precis som Meta. Önskar att det kom ett bättre alternativ än Firefox.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

På Linux läcker Firefox minne som ett såll. Den utvecklingen går stadigt utför. Vill inte använda Googles webbläsare för Google lever på att sälja data precis som Meta. Önskar att det kom ett bättre alternativ än Firefox.

brave och qwant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Safari uppdateras väl dock inte på så gamla MacOS?

Som jag förstår det uppdateras Safari som en del av uppdateringarna till macOS och när de inte längre stödjer en Mac så uppdateras inte Safari.

Big Sur stöds tex inte längre så datorer som är fast på den får inga uppdateringar. Monterey slutar väl få uppdateringar nu också.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Som jag förstår det uppdateras Safari som en del av uppdateringarna till macOS och när de inte längre stödjer en Mac så uppdateras inte Safari.

Big Sur stöds tex inte längre så datorer som är fast på den får inga uppdateringar. Monterey slutar väl få uppdateringar nu också.

Vi har en burk på Mojave (10.14) för att kunna köra Iphoto, Itunes och Aperture, och 32-bitsappar utan problem, den burken har inte fått uppdateringar för Safari eller Chrome på evigheter. Så, den kör Firefox. Sedan har vi en på Catalina (10.15) som tappar Chrome nu. Safari har slutat få uppdateringar på den burken sedan typ 2022 tror jag.

Så, bra att Firefox finns.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Jag har win7 på en speciell dator på arbetsplatsen där 10an inte går använda. Den har haft firefox ESR i något år nu. Besöker ändå bara interna websidor med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitenuke:

brave och qwant?

Brave är baserat på Chromium. Precis som Opera. Det andra känner jag inte till.

Skrivet av dagas:

Jag kör alltid senaste macOS. Kommer göra det så länge de släpper till M1.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Jag har win7 på en speciell dator på arbetsplatsen där 10an inte går använda. Den har haft firefox ESR i något år nu. Besöker ändå bara interna websidor med den.

har Win 7 och Win 10 på en 13 år gammal laptop "dualboote" Sandybridge (dock uppgraderad med max cpu och ram) funkar jättebra..kan liksom inte släppa Win 7 ..tycker det är bäst..och där uppdateras Firefox i mellanåt, Chrome slutade det jan 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbe60:

har Win 7 och Win 10 på en 13 år gammal laptop "dualboote" Sandybridge (dock uppgraderad med max cpu och ram) funkar jättebra..kan liksom inte släppa Win 7 ..tycker det är bäst..och där uppdateras Firefox i mellanåt, Chrome slutade det jan 2023

Thorium funkar också på Windows 7:
https://thorium.rocks/win7

Utvecklaren av Thorium har själv svårt att släppa Windows 7, så det finns även lite tips kring ESU på den sidan. Om du kör 64-bitars versionen av Windows 7, så finns det än så länge uppdateringar.

Windows 7 32-bit får eventuellt sin sista säkerhetspatch nu i oktober.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Thorium funkar också på Windows 7:
https://thorium.rocks/win7

Utvecklaren av Thorium har själv svårt att släppa Windows 7, så det finns även lite tips kring ESU på den sidan. Om du kör 64-bitars versionen av Windows 7, så finns det än så länge uppdateringar.

Windows 7 32-bit får eventuellt sin sista säkerhetspatch nu i oktober.

Du tänker på extended support eller liknande Windows 7 fick sin sista säkerhetspatch redan 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du tänker på extended support eller liknande Windows 7 fick sin sista säkerhetspatch redan 2019.

Tänker på dessa (inom ESU):
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB5043...

Permalänk
Medlem

Ett klagomål har kommit in ang bildsammansättningen i repotaget. Organisationen PFF (Pandornas Fackförbund) kräver en korrigering och tydliggörande av bilden som avbilda en Panda inte en Röv host Räv.
Ingen Panda kom till skada under artiklens skapande.