Här är Playstation 5 Pro – släpps den 7 november 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Underhållsfri? Sköter man den så är en pc ingen skillnad mot en konsol? Vad är det för underhåll man behöver göra på en PC?

Nej en pc kommer inte va lika bra för någon som vill spela, den kommer va mycket bättre på alla sätt och vis utöver UI't och uppsättning som på en konsol såklart är extremt mycket enklare. Men annars så är det inget på en konsol som är bättre direkt.

Sen att sedan ha möjligheterna att välja spel ur ett otroligt mycket större bibliotek av spel är också en grej där konsollerna faller efter många gånger. Speciellt när de gäller äldre spel.

Sa aldrig att PC inte har fördelar, jag har själv en ps5 jag inte ens gjort mer med än att lagt in mitt konto. Men för en vanlig svensson är en Konsol så fantastiskt mycket enklare. Inga drivrutiner som behöver uppdateras till ditt nya spel. Låsta Ekosystem likt Playstation , Apple blir "användarvänligare" för att de har mindre valmöjligheter, det blir helt enkelt mer staight forward och saker "bara funkar". På pc på release är det inte särskilt ovanligt med diverse buggar man får gå runt i config filer mm bara för att kunna spela för att just den hårdvaran du har inte är testad av utvecklaren osv osv. Det är utan tvekan bättre idag på PC än 15-20 år sen men ja, det händer fortfarande. PC är fantatiskt att man kan köra så mycket olika "konfigurationer" men med det kommer också problem.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Prisvärd?

Jag tror att det tänkta priset här i Svedala blir
9490 SEK + skivläsare = 11000 :-.
Det är 4000 dyrare än en PS5 med skivläsare.
Är det värt det????
knappast, men jag kommer att köpa en.
Jag köpte en PS3 vid släppet för 5990:-.
Jag gillar uppgraderingen och ny teknik.
Det är min stora hobby och jag har en 85 " tv
som klarar 120 fps och VRR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chilinöten:

Jag tror att det tänkta priset här i Svedala blir
9490 SEK + skivläsare = 11000 :-.
Det är 4000 dyrare än en PS5 med skivläsare.
Är det värt det????
knappast, men jag kommer att köpa en.
Jag köpte en PS3 vid släppet för 5990:-.
Jag gillar uppgraderingen och ny teknik.
Det är min stora hobby och jag har en 85 " tv
som klarar 120 fps och VRR.

9500 är nog absolut lägsta det skulle kunna hamna på.

Tar man priset i euro för ps5 digital och jämför med svenska priset och applicerar samma konvertering för ps5 pro så blir det 10 500kr + 1500kr = 12 000kr totalt med skivläsare, vilket är mer sannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

9500 är nog absolut lägsta det skulle kunna hamna på.

Tar man priset i euro för ps5 digital och jämför med svenska priset och applicerar samma konvertering för ps5 pro så blir det 10 500kr + 1500kr = 12 000kr totalt med skivläsare, vilket är mer sannolikt.

Jag gissar att Sony undviker den mentala spärren 10k. Jag tror att den kommer att kosta typ 9395 eller något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag gissar att Sony undviker den mentala spärren 10k. Jag tror att den kommer att kosta typ 9395 eller något sådant.

Det är Nordisk Film, inte Sony, som i slutändan sätter priset här och de har inga spärrar mot saltade prislappar....

Permalänk
Medlem

Hade PS5 pro varit bakåtkompatibel med PS2 och 3 så hade kanske prissumman varit värt det.

Jag körde i princip bara Sony (förutom PC) från PS2 till Ps4 pro. Därefter började jag köra med Xbox och har nu en Series X.
Sony har börjat släppa de spel jag är intresserad av till PC så jag uppgraderar hellre min 5 år gamla spel-pc (som fortfarande är helt ok) eller bygger en ny än att köpa en väldigt begränsad spelkonsol.

Permalänk
Medlem

Känner en ännu starkare frustration sen deras 30 year reveal.

PS5 PRO 30 year bundle är faktiskt något jag skulle kunna tänka mig att hosta upp stålar för. Men vad gör man? Jo man släpper den i nån super limited edition som knappt går att få tag på.

Jag förstår fasen inte vad som är fel hos folket som tar besluten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Känner en ännu starkare frustration sen deras 30 year reveal.

PS5 PRO 30 year bundle är faktiskt något jag skulle kunna tänka mig att hosta upp stålar för. Men vad gör man? Jo man släpper den i nån super limited edition som knappt går att få tag på.

Jag förstår fasen inte vad som är fel hos folket som tar besluten.

För fomo så klart

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25