Permalänk
Medlem
Skrivet av Antte:

Nej, inte Diablo 2

Skriver Diablo 1 bara därför, tycker grafiken mer är i linje med vad de kunde åstadkomma då (eller bara minns fel)

EDIT: Snabb googling visade att jag hade fel, grafiken i introt var mycket sämre då..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Skriver Diablo 1 bara därför, tycker grafiken mer är i linje med vad de kunde åstadkomma då (eller bara minns fel)

EDIT: Snabb googling visade att jag hade fel, grafiken i introt var mycket sämre då..

Nej, det är inte något spel i Diablo serien

Ledtråd #1: Bilden är från ett expansion/campaign pack till grundspelet.

Ledtråd #2: Fastän spelet innehåller siffran två är det det åttonde spelet i en serie.

Permalänk

Resident Evil Village

Permalänk
Medlem
Skrivet av g1_En4cer:

Resident Evil Village

Nix, inte det heller

Ledtråd #3: Det finns en hel del nedladdningsbart material till spelet, och spelets sista DLC släpptes fem år efter att grundspelet släppts.

Permalänk
Medlem

Kan det vara något Fallout?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Kan det vara något Fallout?

Nej, inte något Fallout spel.

Ledtråd #4: Namnet på en mycket känd historisk person är med i titeln på det campaign pack DLC därifrån bilden kommer.

Ger nästa ledtråd senare idag som blir en ny bild från gameplay ifall ingen gissar rätt före det.

Permalänk
Medlem

The Witcher 2 får bli min chansning, det fick stöd länge och var snyggt som tusan för sin tid. Känd person blev svårare dock..

EDIT: Fast det är väl inte del 8 på något sätt.. hmm..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Här kommer en ny bild från själva gameplay. Bilden är beskuren.

Permalänk
Medlem

Tror det är något strategie spel eller rts typ.

Gissar vilt på Total War Rome 2.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Tror det är något strategie spel eller rts typ.

Gissar vilt på Total War Rome 2.

Total War: Rome II är rätt Bilden var från expansionen/ campaign pack Caesar in Gaul.

Rome II är det åttonde standalone spelet i Total War serien men det andra som handlar om Romarriket.

Som de flesta spel från Creative Assembly så finns det massvis med DLC content där det sista släpptes 2018, fem år efter att orginalversionen hade release. (Caesar in Gaul släpptes 2013)

Namnet på den kända historiska personen är naturligtvis Caesar

Permalänk
Medlem

Oj oj ibland har man tur, återkommer senare ikväll med nästa spel.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Oj oj ibland har man tur, återkommer senare ikväll med nästa spel.

*Poke*

Permalänk
Medlem

Jag hoppar in och levererar en så länge.

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag, hoppas detta inte blir för lätt:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Jag hoppar in och levererar en så länge.

<Uppladdad bildlänk>

Dirty Harry på NES?

Tycker stilen påminner lite, men minns inte just den scenen riktigt...

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Dirty Harry på NES?

Tycker stilen påminner lite, men minns inte just den scenen riktigt...

Nix, bra gissning dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Nix, bra gissning dock

Din är wrath of the black manta med 100% säkerhet då jag spelat igenom det spelet många gånger på nes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Din är wrath of the black manta med 100% säkerhet då jag spelat igenom det spelet många gånger på nes

Yes! Snyggt! 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Här kommer mitt bidrag, hoppas detta inte blir för lätt:

<Uppladdad bildlänk>

FF IX på PS1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Shit vad mycket udda NES spel det finns som man inte har koll på
(Kände igen NES färgpaletten men hade ingen aning vilket spel det var)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

FF IX på PS1?

Nej detta är inte korrekt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NisseG91:

Fler ledtråd?

Skrivet av Videoapan:
Skrivet av NisseG91:

Jag återupplivar tråden med följande bild:

Ursäkta mitt sena svar, har inte varit inloggad på ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Nej detta är inte korrekt.

Är PS1 rätt plattform?

Permalänk
Medlem

Är det inte Barret som står där? Det vill säga FF7, originalet? Fanns väl något strategi-mini-spel där, är det kanske detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Är PS1 rätt plattform?

Ja detta spelet är ifrån PS1.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är det inte Barret som står där? Det vill säga FF7, originalet? Fanns väl något strategi-mini-spel där, är det kanske detta?

Barret är inte med på bilden eller i detta spelet. Likt den första gissningen på FF9 så är du inte helt fel ute.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Barret är inte med på bilden eller i detta spelet. Likt den första gissningen på FF9 så är du inte helt fel ute.

Känner igen karaktärerna. Det måste röra sig om Chrono Cross!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Känner igen karaktärerna. Det måste röra sig om Chrono Cross!

Ja det stämmer så bra, försökte vara lite ful och välja en bild där huvud karaktären Serge är temporärt borta och dom flesta partymedlemmarna är gömda bakom en vägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Ja det stämmer så bra, försökte vara lite ful och välja en bild där huvud karaktären Serge är temporärt borta och dom flesta partymedlemmarna är gömda bakom en vägg.

Ah just det, man såg ändå att det var ett Square-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Kände igen den biten från den senare halvan av spelet.

Då kommer nästa:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.