Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Panelerna kommer inte att säljas separata. Jag skulle gärna vilja ha kontrollen dock. Härlig nostalgi. PS1 är min favoritkonsol någonsin.

Finns andra alternativ också:
https://www.biltema.se/bygg/farg/sprayfarger/primers/sprayfar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Den kommer att bli extremt limiterad.

Gissa om scalpers kommer trissa upp priset.

Permalänk
Medlem

Det blir svårt att få till loggan. Plasten på konsolen är uniformt grå dessutom. Jag känner bara: varför ska det här vara limiterat? Jag älskar verkligen designen i PS1. Tycker att den är så ikonisk och snygg. Jag ska åtminstone försöka få tag i en kontroller i alla fall. Normalt är jag inte en person som köper den här typen av prylar.

Permalänk
Medlem

Jag hittar ingen bekräftelse på att nuvarande cover plates för slim fungerar med PRO. Men de ser banne mig likadana ut.

Dessutom säger man att optical drive passar så då borde den cover plate som följer med passa.

Vad tror ni andra?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag hittar ingen bekräftelse på att nuvarande cover plates för slim fungerar med PRO. Men de ser banne mig likadana ut.

Dessutom säger man att optical drive passar så då borde den cover plate som följer med passa.

Vad tror ni andra?

Med tanke på att läsaren passar så vore det väldigt märkligt om inte panelerna också gjorde det. Hela poängen med designen är att effektivisera produktionen och ha en basmodell i olika utföranden och det hade varit otroligt konstigt om man då valde att ha en enstaka modell som avviker i sin design.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Har moderatorerna blivit necromancers nu? Den här tråden är ju över 4 år gammal. Varför är den på framsidan igen?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Har moderatorerna blivit necromancers nu? Den här tråden är ju över 4 år gammal. Varför är den på framsidan igen?

PS5 Pro har nyligen utannonserats och jag antar att de vill lyfta fram det då det är ett ganska aktuellt ämne trots att tråden ursprungligen handlade om OG PS5. Det hade nog blivit ganska rörigt med en separat tråd för varje version av PS5.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Hedersmedlem

Så oerhört frestande som det må vara tror jag att jag nöjer med att köpa en vanlig PS5 i andrahand.

Permalänk
Medlem

Hade utan problem köpt en om det gick att få tag på en. Undrar hur mycket den kommer kosta? 17.500:- )

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Nej, ska inte köpa en till Ps5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

PS5 Pro har nyligen utannonserats och jag antar att de vill lyfta fram det då det är ett ganska aktuellt ämne trots att tråden ursprungligen handlade om OG PS5. Det hade nog blivit ganska rörigt med en separat tråd för varje version av PS5.

aaah god poäng. tackar för förklaringen.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Skeletor tycker du ska köpa en PS5 Pro istället.

https://www.youtube.com/watch?v=uh4vwBL_VWU

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad det är för fel på Sony. Först släpper dom en PS5 Pro som får ett helt katastrofalt mottagande.

Sen släpper dom en 30th edition som får ett enormt bra mottagande, men den limiterar dom och vill inte sälja till kunderna.

Helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Blev ju till och med jag sugen på ett Playstation. Väldigt fint! Vilken nostalgikick.

Permalänk
Medlem

Finns ju alltid grå dark plates från Dbrand.

Ellerså gör man såhär:
https://www.youtube.com/watch?v=WqTowl3g7wQ

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av BasseBaba:

Jag förstår inte vad det är för fel på Sony. Först släpper dom en PS5 Pro som får ett helt katastrofalt mottagande.

Sen släpper dom en 30th edition som får ett enormt bra mottagande, men den limiterar dom och vill inte sälja till kunderna.

Helt sjukt.

Ska ändå bli spännande att se hur många 30th edition som faktiskt kommer vara tillgängliga. Känns ju som att det kommer vara ett ordentligt överlapp mellan de som vill ha 30th edition och Pro-konsolen. Lär bli en dyr vinter för PS-entusiaster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ska ändå bli spännande att se hur många 30th edition som faktiskt kommer vara tillgängliga. Känns ju som att det kommer vara ett ordentligt överlapp mellan de som vill ha 30th edition och Pro-konsolen. Lär bli en dyr vinter för PS-entusiaster.

Hur tänker du? Att dom ska leverera fler än 12300?
Med 60 miljoner sålda PS5 så känns det som att 12300 är ett hån.

Ska man släppa så få så kan man lika väl skita i det helt och hållet.

Hade jag varit ansvarig så hade jag släppt ps5 PRO 30th bundle som -standard- ps5 Pro. Det hade varit en ”Pro” lansering att snacka om.

Permalänk
Medlem

Den vita PS5an har alltid varit ful, inkl den nya varianten. Och egentligen tycker jag inte ens grå borde vara så speciellt snygg heller, men här kickar ändå ful-retron så hårt att den blev riktigt snyggt, speciellt den nya med dom där extra linjerna på mitten!

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa en sådan, 100%!

Men vissa spekulerar fel om priset här.

Ps5 pro kommer ligga mellan 10-11k med svensk moms osv, inte runt 9k .. denna bundle kommer ligga runt 15-16k

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Ps5 pro kommer ligga mellan 10-11k med svensk moms osv, inte runt 9k .. denna bundle kommer ligga runt 15-16k

100%? På eBay? Eller vet du nått vi andra inte vet?

PS5 hade enligt en snabb Google sålt 20 mille enheter i europa. 60 mille totalt. Lek med tanken att bubdeln tilldelas regioner efter total PS5 sales, då får hela Europa 1/3= 4100 bundles.

Där är nog större chans att vinna 30kkr på triss och köpa av en scalper på eBay än att lyckas köpa en bundle över disk.

Utöver det ska dom ju bara säljas ”direkt från Sony” vilket vi inte kan göra.

Kvarstår då det extremt luddiga ”utvalda partners” och frågan är då om det öht finns någon sådan i Sverige? Jag har maialat Webhallen, inet och Elgiganten och ingen av dom visste något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Räknar med det också. 12k typ med disc drive. Skulle gärna huggit denna bundle men frågan är hur.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Räknar med det också. 12k typ med disc drive. Skulle gärna huggit denna bundle men frågan är hur.

Citerar dig för att återigen påtala det sjuka. Mängder i tråden här, halva Internet och många bland mina PS5 spelade vänner vill köpa bubdle.
Knappt någon vill ha vanilla PS5 Pro. Det här är så sjukt!

PS5 Pro hade kunnat blivit en succérelese om dom istället sett till att ha 30th till alla som vill köpa…

Här har vi t ex en som vill köpa ”no Matter the cost”
https://www.reddit.com/r/playstation/comments/1flelqo/chances...

Det måste finnas en enda ekonom här på Swec som kan förklara varför Sony bara inte tillverkar fler?
12300 är ingenting. Dom hade kunnat tillverkat 1 miljon och ändå behålla FOMO genom att göra den tidsexklusiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

I det europeiska priserna tror jag skatt är medräknat. Så jag tror på strax över 9000 sek. Men vi får snart se. Priserna lär komma vilken dag som helst.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av BasseBaba:

Hur tänker du? Att dom ska leverera fler än 12300?
Med 60 miljoner sålda PS5 så känns det som att 12300 är ett hån.

Ska man släppa så få så kan man lika väl skita i det helt och hållet.

Hade jag varit ansvarig så hade jag släppt ps5 PRO 30th bundle som -standard- ps5 Pro. Det hade varit en ”Pro” lansering att snacka om.

Men om alla hade varit 30th så hade den inte varit unik? Det är ju därför man köper den.

Permalänk
Konsolgrävare

Blir ett köp för min del! Några dagar kvar! Hoppas svenska återförsäljare kommer ut med någon info snart 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Hur stort lyft tror ni PS5 Pro blir för VR? Jag har inte testat VR men är väldigt sugen. Dock har jag hört att VR med PS5 ger grynig grafik.

Permalänk
Medlem

Lyckas jag inte få tag i en 30th anniversary variant så skiter jag nog helt i PS5 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

I det europeiska priserna tror jag skatt är medräknat. Så jag tror på strax över 9000 sek. Men vi får snart se. Priserna lär komma vilken dag som helst.

Om det stämde (strax över 9000sek) så borde Ps5 Slim Digital kosta 5100kr men den kostar ca 5900kr. Så förbered dig på besvikelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Hur stort lyft tror ni PS5 Pro blir för VR? Jag har inte testat VR men är väldigt sugen. Dock har jag hört att VR med PS5 ger grynig grafik.

Det är nog mura du tänker på, vilket syns främst under vissa förhållanden.
Mura och skuggor är PSVR2s största svaghet(om man är bekväm med kabel). Dock så kan man motverka en rätt stor del av detta genom att sänka ljusstyrkan. Om jag har förstått det rätt från "SadlyItsBradly" så sänker man inte egentligen ljusstyrkan på PSVR2 genom att ändra den inställningen, utan man ändrar bara hur länge pixlarna ska vara aktiva vilket man upplever som ljusstyrka.

Hursomhelst så är rekommendationen att sänka till 25% eller lägre för att få mer responsiv bild, om man upplever att det är ett problem.

Ett problem är dock att PSVR2s problem med skugga/eftersläppning blir värre med reprojection som Playstation valt att använda i tillexempel RE 4, Village, GT7 och Call of the mountain. spelet körs bara i 60 men dubbleras upp i 120. I bästa fall så är det här något som går att lösa i och med PS5 Pro genom att köra spelen i 90FPS/Hz istället, vilket för många ger en markant kvalités förbättring och kan radikalt motverka illamående.

Kanske ska tillägga att färgåtergivningen på grund av OLED i PSVR2 är nog dess största styrka. Det ger en fantastiskt färgåtergivning som gjort att många tycker att det är ett riktigt bra headset även till PC(där det finns konkurrens).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om det stämde (strax över 9000sek) så borde Ps5 Slim Digital kosta 5100kr men den kostar ca 5900kr. Så förbered dig på besvikelse.

Då blir det tyvärr farligt nära priset för en motsvarande pc om man räknar med allt. Men jag tycker (tyvärr) att pc kommer med andra nackdelar.