hjälp att hitta gammalt spel slutet på 90 början på 00

Permalänk
Medlem

hjälp att hitta gammalt spel slutet på 90 början på 00

hej, när jag va liten så kommer jag ihåg ett skjutspel som jag tro kom från ett pc för alla tidning. högstoklart
de jag minns är att de va en gul cirkel formad gubbe som hade inget vapen. andra figuren va lila den hade en pistol 3e va typ getingfärjad bakdel o kanske ett kohuvud eller dyklikt va dens vapen minns jag inte. jag vill minnas att bakrunden va typ som windows skärmsläkare maze. men de är inte säkert. de är minst 25 år sen jag spelade de. men de va ett fps spel

Permalänk
Medlem

Intressant, jag försöker minnas att jag spelat något liknande din beskrivning, men kommer inte på något på rak arm. En gul cirkelformad gubbe låter ju väldigt mycket som Pac-Man, men närmsta spel jag kan komma att tänka på där är Pac In Time vilket inte är ett FPS-spel och släpptes redan 95 till Snes och PC.

Du minns inget mer från spelet, typ något speciellt från mekaniken i spelet, var det ett klassiskt FPS springa runt och skjuta i 3D?

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

Hittar du inte ett svar här kan jag rekomendera att söka i/fråga "r/tipofmyjoystick" på Reddit - har själv hittat svaret till flera frågor där. Gl!

Permalänk
Medlem

gör beskrivningen i chatgpt så får du säkert svar

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

HURL? Dock från 95

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Intressant, jag försöker minnas att jag spelat något liknande din beskrivning, men kommer inte på något på rak arm. En gul cirkelformad gubbe låter ju väldigt mycket som Pac-Man, men närmsta spel jag kan komma att tänka på där är Pac In Time vilket inte är ett FPS-spel och släpptes redan 95 till Snes och PC.

Du minns inget mer från spelet, typ något speciellt från mekaniken i spelet, var det ett klassiskt FPS springa runt och skjuta i 3D?

jag har lagt 80% av min dag till att leta efter detta bläddrat igen om de mesta de finns ju rätt mö spel. men de på minner lite om Pac In Time iaf den gula gubben . ja de va ett skjutspel de kan ju varit ett demo också.