Permalänk
Medlem
Skrivet av stixnuts:

Kanon! här kommer mitt bidrag

<Uppladdad bildlänk>

Första jag blir att tänka på är strider till mega drive

Edit: argh sarato var snabbare ser jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av stixnuts:

Då tar vi nästa där jag suddade ut namnet för att inte göra det för uppenbart:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Får Resident Evil vibbar av bilden, gissar på att det kanske e Resident Evil Revelations 2 pga gubben ser ut som Barry Burton.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Får Resident Evil vibbar av bilden, gissar på att det kanske e Resident Evil Revelations 2 pga gubben ser ut som Barry Burton.

Du är på rätt spår men ditt svar är fel.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

<Uppladdad bildlänk>

Ledtråd: Spelet släpptes strax före millennieskiftet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

<Uppladdad bildlänk>

Är ju Barry. RE3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Är ju Barry. RE3?

Såklart! Helt rätt!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Good luck!

Permalänk
Medlem

Phantasy Star?

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Phantasy Star?

Nej, men bra gissning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Good luck!

<Uppladdad bildlänk>

Power Fist 2?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Power Fist 2?

Nej tyvärr

Permalänk
Skrivet av IoWa01:

Nej tyvärr

Så tydligt att det är Master System grafiskt där. Letade lite på RPG till maskinen och landar på Spellcaster.

EDIT: Då jag är säker på min sak (så säker som en video på youtube kan göra en vill säga) så lägger jag upp nästa. Jag tror jag delat samma spel förut (som en ledtråd) för många år sen men varför inte igen?

Bilden är från en mer högupplöst remake men identisk i övrigt.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Så tydligt att det är Master System grafiskt där. Letade lite på RPG till maskinen och landar på Spellcaster.

EDIT: Då jag är säker på min sak (så säker som en video på youtube kan göra en vill säga) så lägger jag upp nästa. Jag tror jag delat samma spel förut (som en ledtråd) för många år sen men varför inte igen?
<Uppladdad bildlänk>

Bounce? Minns att jag spelade något liknande på en gammal Nokia.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Bounce? Minns att jag spelade något liknande på en gammal Nokia.

Ah, jodå, jag hade bara Nokia en kort stund men minns det som rätt skoj faktiskt. Bounce är helt rätt.

Din boll nu!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt!

Permalänk
Medlem

Då kör vi vidare på en medvetet lågupplöst bild:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag tror det är Space Ace, det är ett FMV spel med animationer av John Bluth. Dom gjorde det mer kända spelet Dragon's Lair.

Antingen e jag väldigt rätt eller så e jag helt ute och cyklar.

2nd Edit: Är Don Bluth, inte John Bluth. Får skärpa mig här på morgonkvisten.

auto-correction felstavning
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Jag tror det är Space Ace, det är ett FMV spel med animationer av John Bluth. Dom gjorde det mer kända söker Dragon's Lair.

Antingen e jag väldigt rätt eller så e jag hellre ut och cyklar.

Jag tror du blandar ihop spelen ska nog vara tvärtom

Permalänk
Medlem

Är det Dragons Lair? Tycker karaktären i bilden liknar huvudkaraktären ifrån Space Ace, Dexter med hans vita kostym.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är Space Ace, just när han är i färd att skjuta en hemsk orm point blank rakt i kakhålet.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Jag tror det är Space Ace, det är ett FMV spel med animationer av John Bluth. Dom gjorde det mer kända spelet Dragon's Lair.

Antingen e jag väldigt rätt eller så e jag helt ute och cyklar.

2nd Edit: Är Don Bluth, inte John Bluth. Får skärpa mig här på morgonkvisten.

Space Ace är såklart rätt. I det här fallet den lågupplösta Atari Jaguar CD-versionen.

Din tur!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Här kommer en (förhoppningsvis) svår en eftersom alla verkar så bra på detta i denna tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Här kommer en (förhoppningsvis) svår en eftersom alla verkar så bra på detta i denna tråden.
<Uppladdad bildlänk>

Åh! Jag vet att jag har spelat det där spelet men kan inte sätta fingret på det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av z3poxx:

<Uppladdad bildlänk>

Det är inte så enkelt som Duck Tales antar jag..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

<Uppladdad bildlänk>

Jag fick vibbar av la-mulana men tveksamt det är rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det är inte så enkelt som Duck Tales antar jag..

Nej så enkelt e det inte, kan ge ledtråden att trots sin 8-bits estetik så är spelet mycket nyare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Jag fick vibbar av la-mulana men tveksamt det är rätt

Detta är inte korrekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Detta är inte korrekt.

Den där blå barriären nere till höger ser bekant ut. Kan det vara så att man ställer sig på en likadant färgad knapp för att öppna upp de ingångarna?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.