Bästa sättet att köpa begagnade Thinkpads T480/T14?
Hej allihopa!
Jag vet att det finns flera sajter, både dedikerade och shoppar som t.ex Inet och Proshop som säljer refurbished versioner av dessa modeller. Dock är de ofta upp till 3 gånger så dyra som när de dyker upp på begagnat-marknaden här i Sverige.
Nackdelen med Thinkpads, speciellt T14-serien verkar ju också vara att i princip ingen av dessa sajter listar info om skärmen mer än upplösning, och ofta ännu mindre sannolikt att begagnat-säljare har koll. Detta är viktigt för mig för jag vill helst ha en 100% sRGB-panel, eller så nära man kan komma. Tyvärr har många 45% NTSC vilket inte kommer funka för mig. Jag kan ju alltid byta display men då har ju priset redan sprungit iväg!
Om man vill komma ner i pris, är det värt att bara sitta och refresha på Blocket och Tradera eller är dessa modeller så pass vanliga att folk sitter på att det är värt att lägga upp en "Köpes" annons? Jag bor i Stockholm och har försökt kolla lite om det finns företag som vill sälja av dessa snabbt då support-avtalen går ut men känner inga som jobbar på IT-avdelningar så det är klurigt!
Hoppas att alla som ser detta får en supertrevlig helg!
Detta är viktigt för mig för jag vill helst ha en 100% sRGB-panel, eller så nära man kan komma. Tyvärr har många 45% NTSC vilket inte kommer funka för mig.
Poängen med en vettig laptop är att man kan vara produktiv där man är, inte bara vid favoritskrivbordet. Men det förutsätter att man har en dator med bra nog komponenter.
Jag har för mig att man var tvungen att gå upp i upplösning för att få 100 % sRGB på T480 från när jag köpte en när de var aktuella. Min hade 2650*1440 (ej pekskärm) och den var 100 % sRGB.