Permalänk
Medlem

Vad ska man lira?

Gammal seriös bf3, cod4 och bf4 spelare som tycker att allt nyare än bf4 och cod 4 är mest bling bling för kids i julgransstrumpan.
Börjat tröttna på bf4 nu och söker något liknande nytt men ändå old school.
Ni som kört dessa spel vet nog vad jag pratar om?
Obs jag kör inte cs och vill heller inte göra det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divoc:

Gammal seriös bf3, cod4 och bf4 spelare som tycker att allt nyare än bf4 och cod 4 är mest bling bling för kids i julgransstrumpan.

kommer från mer eller mindre liknande sits, eller inte spelat "seriöst" men spelat otroligt mycket CoD och BF sen första spel i båda serierna..

Men på senarer tid så är det på tok för mycket hopp och studs..

Men har spelat en väldans massa Escape from Tarkov då det även kombinerar hela loot/gearing känslan från wow och liknande spel (Fast med nishen att man kan förlora skiten) och när jag känner för lite mindre krävande spelande så är Squad helt underbart! Kräver dock lite tur att man hamnar i ett lag/i en squad med vettigt folk!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

kommer från mer eller mindre liknande sits, eller inte spelat "seriöst" men spelat otroligt mycket CoD och BF sen första spel i båda serierna..

Men på senarer tid så är det på tok för mycket hopp och studs..

Men har spelat en väldans massa Escape from Tarkov då det även kombinerar hela loot/gearing känslan från wow och liknande spel (Fast med nishen att man kan förlora skiten) och när jag känner för lite mindre krävande spelande så är Squad helt underbart! Kräver dock lite tur att man hamnar i ett lag/i en squad med vettigt folk!

Går i småtankar faktist gällande Squad, men som du säger det gäller att hitta ett bra lag.
Gillar att köra lite taktiskt helst med flera och i discord, men det är helt totalt stendött idag!
Man är med i 10-15 grupper på DC men ingen snackar idag med varandra som man gjorde under the golden days, då kunde vi vara 50 st + i samma kanal fast på TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divoc:

Går i småtankar faktist gällande Squad, men som du säger det gäller att hitta ett bra lag.
Gillar att köra lite taktiskt helst med flera och i discord, men det är helt totalt stendött idag!
Man är med i 10-15 grupper på DC men ingen snackar idag med varandra som man gjorde under the golden days, då kunde vi vara 50 st + i samma kanal fast på TS.

Ooh nej du använder inte discord för squad, du använder det inbyggda i spelet och det fungerar galant.

I squad är man max 9 i varje grupp och sen har ledaren kontakt med alla andra ledare.

Och kör man sen på en mer focuserad server så brukar man ganska ofta hitta en vettig grupp. Sen finns det även en hel del aktiva "klaner" om man vill va mer säker på att man spelar med lite mer seriösa folk. Kör själv ganska ofta på den ända svenska servern där en klan är väldigt aktiv och hamnar man i en squad med dom så är spelet extremt roligt!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag slutade efter Battlefield 1 (himla kul spel när man kommit in i det) , BF5 var inte min grej och BF 2042 fungerar (mycket bättre nu än vid start) . Men jag har svårt att skuta någon i det spelet, för att spelet/spelarna går för fort och är för små typ. 😑

Jag har sett andra som spelat BattleBit , har inte testat det skälv men det ser kul ut och påminner mycket om Battlefield 2. Så kanske kan vara värt att kolla in.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ooh nej du använder inte discord för squad, du använder det inbyggda i spelet och det fungerar galant.

I squad är man max 9 i varje grupp och sen har ledaren kontakt med alla andra ledare.

Och kör man sen på en mer focuserad server så brukar man ganska ofta hitta en vettig grupp. Sen finns det även en hel del aktiva "klaner" om man vill va mer säker på att man spelar med lite mer seriösa folk. Kör själv ganska ofta på den ända svenska servern där en klan är väldigt aktiv och hamnar man i en squad med dom så är spelet extremt roligt!

Ok. Så squad är ett aktivt spel i alla fall med mycket spelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divoc:

Ok. Så squad är ett aktivt spel i alla fall med mycket spelare?

Finns gott om servrar att välja på, men spelar du gärna säg tidigt på morgonen en lördag/söndag så är det en kanske två servrar med folk på, samt om man som jag fastnar för en specifik server så kan det bli en del väntande för att få komma in på den.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Finns gott om servrar att välja på, men spelar du gärna säg tidigt på morgonen en lördag/söndag så är det en kanske två servrar med folk på, samt om man som jag fastnar för en specifik server så kan det bli en del väntande för att få komma in på den.

Oki är det rek att köpa allt som finns till squad eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divoc:

Oki är det rek att köpa allt som finns till squad eller?

Allt? Finns spelet och resten är bara typ skins och emotes (pengar i sjön enligt mig)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Battlebit. Elr hell let loose kanske

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divoc:

battlebit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lite PTSD från Hell let loose eller kanske WW3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divoc:

Jag passar själv in på spelen ovan, spelade mycket bf3 och bf4 främst men även en hel del "tidiga" COD.

Nu spelar jag mest Ready or Not eller Insurgency: Sandstorm, inte direkt så att dessa är speciellt lika bf4 eller COD4 men ändå kul spel. Kan vara värt att kolla upp!

Edit: Glömde även Hell Let Loose, men det har ju redan nämnts

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Uppar! Det är långtråkigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divoc:

Uppar! Det är långtråkigt...

Samma här. Så installerade star wars battlefront 2. Vilket spel. Synd bara att det inte uppdateras längre.