Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Mina svar är fakta för jag är en professionell Diablo spelare.

Vad är kriterierna för att klassas som "professionell Diablo spelare". Har du någon stream eller så?

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Vad är kriterierna för att klassas som "professionell Diablo spelare". Har du någon stream eller så?

Han kanske var ironisk?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Var lite ironisk

Kriterierna skulle jag däremot säga är att man är en som spelar spelet så pass mycket att man är en av de som skapar guides till alla andra där ute. Sen är streaming ett litet plus på det ovan, men alla streamers är inte bra Diablo spelare utan följer de professionellas guides för att spela bra.

Permalänk
Medlem

Gillar inte hur dom sabbat existerande då lvl 100 karaktärer.. all ens damage och hälsa är ju nollställd nästan nu ? min barb hade typ 35kk hp och har nu ynka 398 bara varför är det så ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Gillar inte hur dom sabbat existerande då lvl 100 karaktärer.. all ens damage och hälsa är ju nollställd nästan nu ? min barb hade typ 35kk hp och har nu ynka 398 bara varför är det så ?

Dom har gjort en stat squish, för att minska alla siffror.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Dom har gjort en stat squish, för att minska alla siffror.

ja jag vet, men det svider ju, sen alla glyphs är borta och låsta nu tills man grindar till lvl 60.... lagom drygt

För det var ju så hemskt med höga siffror för en lvl 100 karaktär.. nu känns man inte ens som en lvl 50 ens.... logiken ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja jag vet, men det svider ju, sen alla glyphs är borta och låsta nu tills man grindar till lvl 60.... lagom drygt

För det var ju så hemskt med höga siffror för en lvl 100 karaktär.. nu känns man inte ens som en lvl 50 ens.... logiken ?

Vad spelar det för roll om du har 1000000 hp eller 1000 hp? Skadan har ju minskat med precis lika mycket så det bör rimligtvis inte vara någon skillnad ö.h.t.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

kul, igen, utan tvekan men det känns nästan som lite väl mycket end-game content och kaka-på-kaka multipler på allt möjligt. Utan guide skulle jag iaf vara helt lost.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

I min mening blev detta det bästa Diablot med nya expansionen. Kört tusentals timmar i Diablo II och Diablo III, men detta slår det med råge nu. Aldrig haft så kul, lirat mer eller mindre konstant sen expansionen släpptes.
Mainar sorcerer just nu med fireball build och man totalt städar precis allting på skärmen. Visserligen har jag fyra mythics samt tur med rullandet på uniques.
Och köra det på PC med Raytracing och allt, ögonen smälter bara.. 🥲 Om något lir är gjort för Raytracing så är det Diablo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

I min mening blev detta det bästa Diablot med nya expansionen. Kört tusentals timmar i Diablo II och Diablo III, men detta slår det med råge nu. Aldrig haft så kul, lirat mer eller mindre konstant sen expansionen släpptes.
Mainar sorcerer just nu med fireball build och man totalt städar precis allting på skärmen. Visserligen har jag fyra mythics samt tur med rullandet på uniques.
Och köra det på PC med Raytracing och allt, ögonen smälter bara.. 🥲 Om något lir är gjort för Raytracing så är det Diablo.

Så på fyra dagar har du fått fyra mythics? 👀
Hur har du lyckats med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nej jag fortsatte på min main (Eternal) som redan hade flera mythics. Har craftat en dock nu med expansionen, eftersom det blev mycket billigare att crafta mythics.

Permalänk
Medlem

Jag har fått 2 Mythics droppade och jag gjorde en chansning på att crafta en åt mig också. Ingen Tyrael's Might ännu. Så inget jag använder i min build.

Edit: Har fått 3st Heir of Perdition hjälmar idag. Ge mig en Tyrael's istället.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Utan addon skulle denna season väl ändå vara lite tråkig . Den där realmwalker är kul typ 3 ggr ....
Och level upp glypherna känns som att det tar en evighet...

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Äntligen så droppade en dubbel ga Tyrael's Might åt mig. Men nu är det egentligen Shako jag letar efter för min nya build. Saknar 2 legendary runor för att kunna crafta en. Har kört så sjukt många torment bossar. Älskar dock nya party findern, för att hitta grupp är inte längre ett jobb.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Utan addon skulle denna season väl ändå vara lite tråkig . Den där realmwalker är kul typ 3 ggr ....
Och level upp glypherna känns som att det tar en evighet...

Realmwalker är för långsam ja, vet inte hur dom tänkte där när dom designade den. Kanske det blir förändrat nästa stora patch vem vet..

Permalänk
Medlem

Blir bara mer och mer irriterande över dessa fiender med no dmg runda ocb springa runt till olika shrines.

Avskyr dem som pesten.
Ser inte det roliga i det, bara onödigt trams.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Blev klar med storyn i helgen då jag inte hade så mycket tid att köra innan dess.
Tyvärr lite av en besvikelse och väldigt kort, fokus har uppenbarligen varit på annat.

I övrigt så känns väll spelet bra, mer saker att göra är ju inte fel.
Nya klassen skapligt obalanserad jämfört med andra som det verkar. Dock så verkar det ju vara flertalet buggar nu som gör att den har absurd damage med vissa builds.

Antar att blizzards lösning på det blir att nerfa barb lite mer

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Blir bara mer och mer irriterande över dessa fiender med no dmg runda ocb springa runt till olika shrines.

Avskyr dem som pesten.
Ser inte det roliga i det, bara onödigt trams.

Va menar du med no damage ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag har skramlat ihop 5-6 mythics på 5 dagar, dock 75timmar spelat, mellan Onsdagen - Söndagen : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag har skramlat ihop 5-6 mythics på 5 dagar, dock 75timmar spelat, mellan Onsdagen - Söndagen : )

Körde 50 andariel och 50 duriel (och runt 60 av alla andra förutom beast då den buggar och inte spawnar) i torment 3 med en polare igår.
Vi farmade ihop våra mats genom ca 40 tributes of the titans i Undercity.

Fick en enda mythic totalt över alla dessa runs som 2 pers 🥲

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Va menar du med no damage ?

Elites eller bossar som inte går att skada förrän man sprungit och slagit sönder tre torn eller dylikt.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Shako och ring of starless skies ikväll. Men la 150+ miljoner på att försöka få rätt masterwork på mitt vapen utan att lyckas. Så stängde av då. haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blizzard har lagt upp patch notes för 2.0.3 som kommer 17 okt. En lite större patch med en del ändringar och fixar.
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24140808/diablo-iv-pa...

Spiritborn evade build nerfas (men enligt Raxx kommer den vara bra ändå).
"Developer’s Note: Spiritborn's Evade could be cast more rapidly than normal depending on the input method and speed. It is now normalized to the standard Evade cast rate in all scenarios.

Realmwalker kommer vara snabbare och spawna mer grejer, inklusive möjlighet (låg) för treasure goblin. Får se om det hjälper. Problemet är att hela biten är seg och ointressant, även inne i portalen.

Raxx kommenterar patchloggen

Permalänk
Medlem

saknar auction house från d3. så sjukt omständigt att köpa å sälja items via hemsidor/discordkanaler.
sen vilka priser det är på saker! fattar inte hur folk hunnit få ihop så mycket guld redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

saknar auction house från d3. så sjukt omständigt att köpa å sälja items via hemsidor/discordkanaler.
sen vilka priser det är på saker! fattar inte hur folk hunnit få ihop så mycket guld redan.

Bottar som farmar och sen säljs det för riktiga pengar, blir dopad ekonomi på en gång.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Blizzard har lagt upp patch notes för 2.0.3 som kommer 17 okt. En lite större patch med en del ändringar och fixar.
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24140808/diablo-iv-pa...

Spiritborn evade build nerfas (men enligt Raxx kommer den vara bra ändå).
"Developer’s Note: Spiritborn's Evade could be cast more rapidly than normal depending on the input method and speed. It is now normalized to the standard Evade cast rate in all scenarios.

Realmwalker kommer vara snabbare och spawna mer grejer, inklusive möjlighet (låg) för treasure goblin. Får se om det hjälper. Problemet är att hela biten är seg och ointressant, även inne i portalen.

Raxx kommenterar patchloggen
https://www.youtube.com/watch?v=HfTHteeL8z0

Tråkigt, tycker evade builden va rätt kul frågan är hur pass sämre den blir..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Provade den builden i typ 10 min, lessnade ganska så fort, effektiv? Ja, tråkig? JA
Kör en spin2win rogue som alt för att variera, enformig är den också, men inte lika tråkig som spamma space : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Provade den builden i typ 10 min, lessnade ganska så fort, effektiv? Ja, tråkig? JA
Kör en spin2win rogue som alt för att variera, enformig är den också, men inte lika tråkig som spamma space : )

Perfekt build för en lat person som kollar film/serie samtidigt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Vi får väl se. Kollade två youtubers, wudijo och raxxanterax och de var rätt så tvärtemot varann där wud trodde den skulle bli kass efter patchen och raxx trodde den fortfarande skulle vara ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Vi får väl se. Kollade två youtubers, wudijo och raxxanterax och de var rätt så tvärtemot varann där wud trodde den skulle bli kass efter patchen och raxx trodde den fortfarande skulle vara ok.

I värsta fall får jag köra annan build har en Rod of kepeleke också som är till något annat build.. Man lär tröttna i längden på evade oavsett.

Visa signatur