Anmäl dig till Roborock Challenge!

Youtube provar billiga Premium Lite på nytt

Permalänk
Inaktiv

Jag tuffar på säkert med premium och gillar den högre bild och ljudkvaliteten.

Vi är 5st som delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

Sjukt dumt med den artificiella begränsningen att man inte får släcka skärmen. Borde de inte tjäna på att slippa streama video när någon bara vill ha lite ljud att somna till?

kan man inte med premium? jag använder ReVanced för att göra det, men trodde det var en del av premium.

Åja. Jag hade inte ens betalat för premium ifall det var 10kr/mån när det finns bättre.

Permalänk
Medlem

Hade dom varit ärliga så hade dom kallat den för "Reklam Lite", vilket är precis vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

"Vad sägs om månadskostnad OCH reklam?"

Låter fantastiskt.

80% reklam för 50% av priset, deal of a lifetime!

Permalänk
Medlem

De kanske borde göra en filtrerad tjänst som premium.

Som döljer alla "Den här katten återfann sin familj efter att ha blivit strandad på Sydpolen!"

Sen är det ett ihopklipp på 9 olika katter som eventuellt spelar med i någon slags påhitt, eventuellt med någon AI som drar valsen. ;D

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Idioter!
Hade light innan. Men kommer inte betala för detta skitet.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Varför är 'låsa telefon och fortsätta lyssna' fortfarande en grej? Du behöver inte ens en app eller något annat för att ta dig runt det. Gå till youtube.com i valfri webbläsare på mobilen, hitta samma video, börja kolla, lås skärmen, sedan tryck 'play' på ditt reglage/hörlurar eller på låsskärmen...

Permalänk
Skrivet av ChuniaC:

Varför är 'låsa telefon och fortsätta lyssna' fortfarande en grej? Du behöver inte ens en app eller något annat för att ta dig runt det. Gå till youtube.com i valfri webbläsare på mobilen, hitta samma video, börja kolla, lås skärmen, sedan tryck 'play' på ditt reglage/hörlurar eller på låsskärmen...

fungerar inte på min telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

kan man inte med premium? jag använder ReVanced för att göra det, men trodde det var en del av premium.

Åja. Jag hade inte ens betalat för premium ifall det var 10kr/mån när det finns bättre.

Självklart går det med premium.
Haft premium alla år och somnar oftast med youtube klipp med släckt skärm.

Permalänk
Medlem

Hade Youtube Premium Argentina för 2+ år. Fick på sistone meddelande att det går inte att använda Premium kvar pga fel landet. Skappade ny kontot istället, igen för Argentina och det fungerar som den ska, 10.63 Sek/mån

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem

De märkte väl att folk lämnade skeppet efter den dramatiska prishöjningen. Mitt Premium slutade fungera idag, så jag tog bort Youtube-appen och började använda en genväg till Firefox på mobilen istället, ingen reklam och i princip samma funktionalitet förutom att man ser URL:en nere i botten på skärmen när man scrollar innehållet. Använde aldrig Youtube-Music ändå (kör Spotify) så det blir inget mer Premium i detta hushållet.

Visa signatur

Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz - 16GB Ram - GTX 970 4GB - TrackIR 5 - Virpil Mongoost-50 HOTAS - MFG Crosswind Pedals

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Att appen ens är begränsad till att inte kunna spela med skärmen släckt är sanslöst.

Funkar ju dessutom alldeles utmärkt att spela med skärmen släckt när man kör Youtube i webbläsaren, de försöker verkligen sälja en lösning på ett problem som inte existerar

Visa signatur

Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz - 16GB Ram - GTX 970 4GB - TrackIR 5 - Virpil Mongoost-50 HOTAS - MFG Crosswind Pedals

Permalänk
Medlem

Det som gjorde att jag inte skaffade lite förra gången var att jag ville lyssna reklamfritt på längre videos i bakgrunden på väg till jobbet etc. Typ level1 tech etc.
Men att man inte fick det gjorde det värdelöst för mig. Har ju redan adblock hemma och ingen vinst på telefonen så var liksom ingen ide.
59kr reklamfritt och bakgrundsspelning (men inte autoplay say, för att hindra musik spelning) så hade jag betalat inom 2 min.
Börjar det trilla över 60 så börjar det kännas rätt ovärt. Får de ens i närheten av den mängden pengar i ads på mig?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

"Vad sägs om månadskostnad OCH reklam?"

Låter fantastiskt.

Börjar väl tyvärr vara ganska standard nu? Se Netflix och Disney+’s billigare abonnemang.

Permalänk
Medlem

Lycka till... Totalt ointressant med reklam!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

De är ju för roliga, skapar en produkt som alla vill ha, för att förstöra den direkt. Det är ju som att de vill kunna säga "Titta, vi provade, men ingen ville ha den"... Tacka fan för det. Ibland är de bra spåniga.

Permalänk
Medlem

"Supersamplar" oftast gratis 4k ner till 1080 monitor, så köpa 1080p premium med LÅNGT lägre bitrate?.. Pfft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

"Supersamplar" gratis 4k ner till 1080 monitor så.. köpa 1080p premium med LÅNGT lägre bitrate?.. Pfft.

Betalar mexikanska premium på youtube.. Och jag kan absolut inte se någon skillnad mellan vanliga 1080p och 1080p(premium).. Och då har jag kollat helvetets noga på flera videos. Så vanliga användaren har knappast någon nytta av högre bitrate.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 9070 XT
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Hehe! Dom går från klarhet till klarhet.

Skulle nog inte ens betala 69:-/månad om det var helt reklamfritt, tycker det är för högt pris. Absolut max 50:-, men egentligen känns 30-40:- mer rimligt bara för att slippa reklam. Blir att fortsätta med adblocker ett tag till då.

Och vad är det för geni som tyckte att det var en bra idé att göra thumbnailsen gigantiska så att det bara får plats 3st på bredden? Är alldeles för stort på en 27" skärm i 1440p.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Joppis:

Istället för Premium Lite borde det heta Lite Reklam här i Sverige. Vore mer ärligt.

Youtube Premium En Skvätt Reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Jag tuffar på säkert med premium och gillar den högre bild och ljudkvaliteten.

Vi är 5st som delar

Har du det här alternativet, högre bitrate vid 1080p kan du välja det?
https://www.sweclockers.com/nyhet/36138-youtube-premium-far-f...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Betalar mexikanska premium på youtube.. Och jag kan absolut inte se någon skillnad mellan vanliga 1080p och 1080p(premium).. Och då har jag kollat helvetets noga på flera videos. Så vanliga användaren har knappast någon nytta av högre bitrate.

Kan tro det.
Sen har jag inte premium men.. enligt AI slår 4k på 1080 skärm även 1080premium i visuell kvalitet.

ai gissar:
1080 gratis 8-12 Mbps
1080 premium 13-20 Mbps (ai gissar mer)
4k gratis.... 35-45 Mbps i lägre fps (till 68Mbps i 60 fps)

Faktisk bitrate varierar ju så klart, men med den skillnaden i bitrate känns det ju inte orimligt.
(4k-skärm-suget aningens dämpat )

Permalänk
Medlem

Här skulle man vart flugan på väggen i möterummet när de kom fram till detta.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Vi har märkt att folk inte vill betala ett ännu högre pris för att slippa reklam.

Har någon några ideer? Tänk utanför boxen!

...Kan vi inte testa att ta betalt för att få se reklam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Funkar så vitt jag vet inte på min Galaxy Fold 3 men jag har premium sen ett tag tillbaka så vet faktiskt inte.
Ska testa en S24 Ultra som ligger framför mig och återkomma.

Edit:
Youtube stänger av sig/pausar så fort jag släcker skärmen eller går ur Youtube appen

Du måste ha Youtube Premium för att det inte ska pausa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Någon Youtuber grävde fram att Youtubes intäkter kommer 80% från annonsering, då det är förståeligt att Youtube vill även få betalande användare att fortfarande få reklam.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du måste ha Youtube Premium för att det inte ska pausa.

På personen jag citerar så låter som att det inte behövs

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Hade kunnat tänka mig betala runt 30 kr månaden för att bara slippa reklamen på Youtube. Annars så får ublock + sponsorblock göra jobbet.

Ja, där nånstans skulle jag kunna tänka mig att betala för att slippa reklam.
Jag tittar inte speciellt mycket på Youtube så för mig är det helt otänkbara att betala över 100:- för reklamfritt.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså aaaarhhgh ! 🤯🤬

Gratis - Reklam
Betalade kund - ingen reklam

Hur förbannat jäkla svårt skall de vara !?!

Skall ni försöka med alla jävla medel trycka ner reklam i halsen på mig, så kommer jag försöka med alla förbaskade medel försöka kringgå dem också utan att göra rätt för mig !

Ge mig bara en legitim lösning att slippa reklamen utav att råna mig på kuppen !

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Här skulle man varit VD och sparkat in dörren och sätta ner foten, ta tillbaka Lite bums ögonaböj inga hittepå fasnoner!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc