Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Warhammer 40k Space Marine 2, helt okej spel inte allt för långt, skönt med sådana spel ibland tog väl runt 10timmar.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3. Det är nog också det spel jag spenderat mest tid på genom tiderna om man räknar bort Elite Dangerous som jag spelat till och från i många år.

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 2 och sen expansionen Mask of the Betrayer.
klassiker som jag älskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkov2:

Tror det är Just Cause 4. Nådde inte riktigt 100% completed dock, 3an var mycket bättre upplagd när det gäller att klara 100%.

Tyckte 4an var skaplig ändå, men där finns så att säga utrymme för förbättringar.

edit: Det kan ha varit Far Cry 5 istället faktiskt. Tekniskt polerat och helt ok gameplay, men med den sämsta storyn jag varit med om i ett spel. För min del hade spelet varit bättre om de plockat bort hela storyn (alla cutscenes osv).

jaha! jag älskade storyn och tycker det är en av de bästa game story's jag spelat igenom sedan halflife 2. intressant hur åsikter går isär!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Mika and the Witch's Mountain

Spel #9 för 2024

Nästan ett halvår sedan jag spelade ett spel nu. Finns ju andra saker att roa sig med på sommaren, men nu börjar säsongen snart på riktigt igen. Spelade igen detta spel idag, blev något av av en besvikelse. Hade liksom räknat med att man skulle använda lite magi och fysikpussel för att ta sig vidare i spelet. Men icke. Spelet går kort och gott ENDAST ut på att agera cykelbud (på kvast). Charmigt men i ärlighetens namn tämligen värdelöst.

Betyg, 2/5....och då får det en extra halvpoängare på charm.

Permalänk
Medlem

Still Wakes the Deep
Skräckspel - Cosmic Horror genre. Är nog inte något för gemene man men gillar man skräckspel så är detta något att testa.

Handling
Man är en arbetare på en oljerigg och shit happens.
Spelet är en rail singleplayer, dvs allt går på räls, det finns ingen karta som tex i Resident Evil som man måste kolla på för att se vart man ska.

Betyg
Ger spelet 4/5. Tog 4,5h att klara av och körde med Series-X.
Spelas bäst med en Xbox controller, headset och utan pricken som visar mitten av skärmen för maximal immersion.

Aningen dyr på Steam för att vara något man klarar så snabbt, 34,99euro, bättre att köpa en månad GamePass, lira klart denna och testa något annat i biblioteket.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Still Wakes the Deep
Skräckspel - Cosmic Horror genre. Är nog inte något för gemene man men gillar man skräckspel så är detta något att testa.

Handling
Man är en arbetare på en oljerigg och shit happens.
Spelet är en rail singleplayer, dvs allt går på räls, det finns ingen karta som tex i Resident Evil som man måste kolla på för att se vart man ska.

Betyg
Ger spelet 4/5. Tog 4,5h att klara av och körde med Series-X.
Spelas bäst med en Xbox controller, headset och utan pricken som visar mitten av skärmen för maximal immersion.

Aningen dyr på Steam för att vara något man klarar så snabbt, 34,99euro, bättre att köpa en månad GamePass, lira klart denna och testa något annat i biblioteket.

Lät intressant, 4,5h och på rails

Permalänk
Medlem

Deus Ex: Human Revolution + The Missing Link (PC).

Då har det äntligen blivit av att spela igenom detta spel, efter några försök utan att riktigt fastna för det ordentligt. Första försöken att spela igenom spelet (2012 och 2016 tror jag) så var jag inne i en period där jag hoppade väldigt mycket mellan olika spel, vilket gjorde att jag inte tog mig igenom och blev klar med så många spel. Men numera håller jag mig till ett spel i taget och fokuserar på det.

Och jag är glad att jag gav mig på det här spelet igen, för jag gillade det ganska mycket faktiskt. Det visar helt klart sin ålder i vissa avseenden, såsom lite "clunky" gameplay, grafiken och animationerna o.s.v. I början av spelet var det lite störande, men jag kom ganska snabbt i det och sen tänkte jag inte så mycket på dom här grejerna. Själva gameplay loopen var kul när man väl hade uppgraderat lite färdigheter och fått lite olika vapen o.s.v, men i början kändes det lite tufft.

Ska jag "klaga" på nåt så tycker jag att det var ett märkligt beslut att inte ha med en låda (stash) att lägga grejer i. Jag är en sån som utforskar och plockar på mig allt jag ser, så det blev ganska tidigt fullt. Men jag fick helt enkelt lära mig att välja vad jag ville bära runt på.

Men som helhet så gillade jag verkligen spelet och dess expansion. Så nu blir det att fortsätta med Mankind Divided, som jag fått gratis på Epic Games Store. Ser fram emot att spela det.

Permalänk
Medlem

Frostpunk 2, fick sug på mer så körde även igenom story mode i Frostpunk.
Bra spel! Blir en revisit när DLCs finns ute till Frostpunk 2.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Darksiders 3, ger det 7/10

Man känner det har några år på nacken men det va riktigt bra ändå, legat i backloggen i evigheter. Dessutom köpt det 2 gånger, har det både till playstation och PC

Permalänk
Medlem

Deus Ex: Mankind Divided (PC).

Jag gillade verkligen Human Revolution, men Mankind Divided var verkligen en förbättring på dom flesta planen (tycker jag). Det visuella, animationerna, gameplay m.m. var ett riktigt stort steg upp över Human Revolution. Jag tycker till och med att storyn och karaktärerna var bättre i det här spelet, men jag vet att inte alla håller med. Jag tyckte det kändes mer genomarbetat och putsat.

Jag har väl egentligen inte så mycket att klaga på, även om det finns plats för förbättringar här och där. Men det är mest småsaker.

Jag skulle verkligen rekommendera detta om man är sugen på ett välgjort cyberpunk spel. Helst bör man ha spelat Human Revolution också, tycker jag. Det ger mer bakgrund och kött på benen inför att spela detta.

Nu ser jag fram emot att få spela dom dlc som finns, men jag kommer att invänta en rea innan jag skaffar dom.

Permalänk
Medlem

Wukong ✅. Jag trodde "sista" bossen var svår, sen mötte jag Erlang.

Mer "god of war"-like än soulslike som alla säger. Väldigt imponerande första AAA-titel från GameScience.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Agatha Christie: The ABC Murders

Var väl okej, spelet kändes lite slarvigt gjort. Och antar det fungerat bättre med mus/tangentbord än på konsol.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Wukong ✅. Jag trodde "sista" bossen var svår, sen mötte jag Erlang.

Mer "god of war"-like än soulslike som alla säger. Väldigt imponerande första AAA-titel från GameScience.

Kanske får ge det en chans vid nåt tillfälle om det är mer likt God of War, som du säger. Är ingen fan av souls-genren alls och hade fått för mig att det var mer eller mindre en souls-like.

Permalänk

Thimbleweed Park. Peka-och-klicka-äventyr i old-school-stuk från några av de gamla hjältarna på LucasFilm, som jag helt missade när det var nytt.

Otroligt sympatisk spelupplevelse med mycket fan service, humor och vridna gåtor.

Permalänk
Medlem

Alan Wake Remastered: Spelade igenom nyligen då jag ville spela igenom det igen inför lanseringen av Alan Wake 2 som släpps fysiskt nu i slutet av Oktober.

Stellar Blade: Väldigt kul spel och var lite svårt på en del ställen, påbörjade NG+ men blir nog att spela ett nytt spel ist, inte ofta jag spelar för achievements eller trophies.

Blir att påbörja Grandblue Fantasy: Relink den här veckan, hinner nog spela igenom det tills Alan Wake 2 släpps.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Blev klart med Stellar Blade i helgen och det var riktigt roligt. När man lär sig stridssystemet är det tillfredställande och musiken och designen är bitvis riktigt snygg.
Började en NG+-genomspelning nu för att gå för platinum-trofén.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Blev klart med Stellar Blade i helgen och det var riktigt roligt. När man lär sig stridssystemet är det tillfredställande och musiken och designen är bitvis riktigt snygg.
Började en NG+-genomspelning nu för att gå för platinum-trofén.

Nice, jo verkar skoj, hoppas inte PC releasen dröjer allt för länge

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Megacrash:

Nice, jo verkar skoj, hoppas inte PC releasen dröjer allt för länge

Jag hoppas det blir snart också!
Troligtvis ger det större synlighet i studions hemland Sydkorea när det släpps till PC också. Visst har Playstation vunnit mark där de senaste åren men jag tror verkligen det kommer gå kanon för spelet på PC globalt.

Lär bli en en till genomspelning på PC så fort det kommer.

Permalänk
Medlem

Shadow of the Colossus spelat på PS5!

Har helt missat detta spel. Ägde aldrig PS2 som det först lanserades till men missat även på PS3 och PS4.

När jag såg om utmärkta post-9/11 dramat "Reign Over Me" med Adam Sandler så fick jag dock upp ögonen för spelet och ni som sett filmen vet att det har en central del i handlingen!

Jag började titta runt lite i PS Store och till min förvåningen hade jag redan spelet i mitt bibliotek då jag hade lagt till det som PS Plus-spel för några år sedan!

Bara att ladda hem med andra ord! Det tog ett tag för mig att få grepp på spelmekanismen inkl. hur själva staminafunktionen fungerade men när jag väl greppat det tyckte jag spelet var bra!

Spelvärlden är otroligt vacker att rida runt i och varje boss ger en ganska kul utmaning / problemlösning.
Vissa "kolosser" tog dock mer tid att dräpa än andra, fastnade på några men ville undvika Youtube-spoilers så som helhet en kul och lagom svår utmaning.

Själva styrningen av hästkraken kan dock vara frustrerande och vissa kameravinklar är inte optimala.

Trodde dock att sista bossen skulle vara svårare än den var så lite av en besvikelse kanske

Dold text

Jag ger detta lir 8,5/10 i helhetsbetyg vilket får anses högt! Nästa spel på tur får bli "The Last Guardian" från samma speltillverkade som även det låg i Plus-biblioteket! 🥳

Permalänk
Medlem

Spelade nyss färdigt The Callisto Protocol. Köpte aldrig spelet vid lansering då det fick dåliga betyg. Nu fick jag det dock gratis via Epic för några månader sedan. Spelet var en trevlig upplevelse och jag hade mycket väl kunnat betala för det. Jag tycker dock inte att det var lika bra som Dead space.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Zelda Echoes of Wisdom på switch, 8,5/10

Riktigt bra spel, kul att få köra ett top/down zelda spel igen som omväxling och dessutom äntligen få spela som Zelda i ett Zelda-spel

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Spel #10 för 2024

Kan bli årets sista spel för min del. Ett trevligt litet äventyr helt utan svårighetsgrad. Välpolerat, som så alltid av Nintendo, men råkade faktiskt ut för en glitch som gjorde att jag inte kunde få någon häst i spelet och därmed missade lite småsaker som inte gick att göra utan häst.

Ger spelet 3/5 på gränsen till en fyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Spel #10 för 2024

Kan bli årets sista spel för min del. Ett trevligt litet äventyr helt utan svårighetsgrad. Välpolerat, som så alltid av Nintendo, men råkade faktiskt ut för en glitch som gjorde att jag inte kunde få någon häst i spelet och därmed missade lite småsaker som inte gick att göra utan häst.

Ger spelet 3/5 på gränsen till en fyra.

https://www.youtube.com/watch?v=01onjjAUnOQ&ab_channel=Ninten...

Jasså? jag missade snacka med en NPC så jag fick min häst lite senare än det va tänkt men ingen glitch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jasså? jag missade snacka med en NPC så jag fick min häst lite senare än det va tänkt men ingen glitch...

Funkar inte hur jag än gör. Och jag kan inte dra upp morötterna från marken. Vet inte om jag gjorde det första gången jag var där men nu finns det ingen rift att laga längre och morötterna går inte att hugga tag i. Lite synd, då jag hade en tanke om 100 % completion. Tror jag gjort precis allt bortsett från Dojon och skapa nya alla nya monster (går inte p.g.a. att jag inte har hästen). Dojon går nog att klara men jag tappade lusten när jag ändå inte kunde klara allt.

Permalänk
Medlem

Har spelat klart "Detroit: Become Human"

Lyckades med konststycket att ta livet av alla 3 protagonister med mina val. Men oj vilket bra spel för en som gillar story-baserade sådana. För att inte tala om grafiken.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Zelda EOW. Ger 8/10.
Kul att utmana sig själv och klura ut olika sätt att klara spelet med olika ekon.

Permalänk
Medlem

Mario & Luigi BrotherHood! Riktigt bra spel!

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Lite sen på bollen, men tog mig precis igenom Return to Monkey Island. Kändes verkligen som att återvända till en svunnen tid, på gott och ont. I sin helhet var resan riktigt rolig, men avslutet kändes lite meh.

Permalänk
Medlem

Scarlet Nexus (PS5).

Anser mig vara klar med det, för tillfället iallafall, jag kanske återkommer vid nåt tillfälle. Jag har spelat igenom hela spelet med en av karaktärerna (Kasane) och har gjort i stort sett alla sidouppdrag (missade ett tror jag). Spelade spelet med japanskt tal, då jag tycker att det ger mer känsla, då det är ett (väldigt) japanskt spel.

För mig var den bästa aspekten med spelet helt klart stridssystemet. Jag tyckte striderna var kul och blev bättre och bättre ju mer mekaniker som låstes upp under spelets gång. Storyn och karaktärerna var bra tycker jag, inget direkt att klaga på där. Givetvis finns det plats för förbättring, men inga stora saker. Gillade stilen på det grafiska, men det finns en del som går att putsa på när det gäller den tekniska kvalitén. Och nu menar jag inte buggar och dylikt, utan den visuella kvalitén, som kanske inte känns jätteputsad i alla avseenden.

Så jag gillade verkligen spelet. Det var kul att spela.