Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Dags för en rökig whisky
Skål

Nice! Men jag minns aldrig om det är Uigeadail eller Corryvreckan som jag tycker är den godare av Ardbegs uddamodeller
(och den vanliga Ardbeg 10 räcker långt för mig - en storfavorit!)

För mig blir det ännu en Trainstation - Shipfaced IPA
Dagens kapsyl:
Vilken huvudstad är inte gran ut?

Tallin

Dold text
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nice! Men jag minns aldrig om det är Uigeadail eller Corryvreckan som jag tycker är den godare av Ardbegs uddamodeller
(och den vanliga Ardbeg 10 räcker långt för mig - en storfavorit!)

För mig blir det ännu en Trainstation - Shipfaced IPA
Dagens kapsyl:
Vilken huvudstad är inte gran ut?

Tallin

Dold text

Jag har inte smakat den. Den är dyrare och tror den ligger på 57.1 %
Uigeadail ligger på 54%
Ja Ardbeg 10 är en höjdare 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Dags för en rökig whisky
Skål
<Uppladdad bildlänk>

Ja, den är inte dum. Tror det är min favorit från Ardbeg, av dom jag provat hittills.

Permalänk
Medlem

Skål o trevlig helg

Permalänk
Livsnjutare 😎

Grand Mother Goose
Brewski • 4,7%

https://www.vinguiden.com/produkter/brewski-grand-mother-gose...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

min favoritversion av kaffegök, kaffe med sketen Bells whisky i

Visa signatur

360hz Oled, Fractal Torrent, 7800X3D, Nitro 7900XTX.
Ifi Zen Dac v2, Ifi Zen Can 3, Sennheisser 620S

Permalänk
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Dragonflame:

Skål o trevlig helg
<Uppladdad bildlänk>

Hur var denna ?

Var ju ändå relativt billig på bolaget ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

Tickar Bottle Logic för att när det finns på fat så ska det tickas. Var på deras taproom 2014 och vann.

Tickade den här drycken på Denver Rare Beer Tasting 14 den 22 september förra året så lätt värt ett återbesök.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

<Uppladdad bildlänk>

Grand Mother Goose
Brewski • 4,7%

https://www.vinguiden.com/produkter/brewski-grand-mother-gose...

Bra grejor. Skål

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Inaktiv

Just nu en Ey'Bro och en 13.5a turkisk peppar snaps.

Permalänk
Medlem

Borde väl egentligen varit en Pepsi med tanke på mitt nick, men det kändes inte riktigt rätt.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Graham's LBV Port 2018

Permalänk
Medlem

Kaerlighed, Hazy Pale Ale, Fall/Winter 2024 av Mikkeller

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Borde väl egentligen varit en Pepsi med tanke på mitt nick, men det kändes inte riktigt rätt.
<Uppladdad bildlänk>

Coolt glas
Hur smakar Double Oak jämfört med vanlig Jim Beam?

*edit*
Ny dag - ny dad-joke från Train station Brewery:
Vilket djur gillar både killar och tjejer?

Bi

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur var denna ?

Var ju ändå relativt billig på bolaget ?

Japp 459:- på bolaget. Den var rätt trevlig👍. Kommer köpa igen... Mycket bättre än Barcelo Gran Anejo

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Blev en hel del under helgens fisketur 😊
Rom från Jamaica, egenlagrad Agricole, hemmagjord Ginmoncello (limoncello på gin), Makers mark och smokey Famous Grouse.

Men roligast av allt var nog denna private cask.

Permalänk
Medlem

Amundsen Imperial Pastry Stout 12%… mums!

“Join the dark side”

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Coolt glas
Hur smakar Double Oak jämfört med vanlig Jim Beam?

Den smakar ganska likt vanlig Beam men med lite mer ek/tanniner. Det är samma ganska friska, opolerade och ungdomliga smak i grunden. Den extra "kicken" gör dock att den passar bättre i drinkar eftersom man fortfarande kan känna smaken av dem. Jag föredrar Jim Beam Black som har lagrats lite längre och därför har en mjukare, mer mogen smak. Den är ganska prisvärd när det gäller de Bourbon man faktiskt kan få tag i här, bara 70 kr mer än vanlig Beam. Booker's och liknande går tyvärr bara att få tag i om man privatimporterar.

Beam har ju även släppt 7-year i USA som verkar vara ett rejält kliv upp från Black/Double Oak. Vi får se om den blir tillgänglig i Sverige.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Den smakar ganska likt vanlig Beam men med lite mer ek/tanniner. Det är samma ganska friska, opolerade och ungdomliga smak i grunden. Den extra "kicken" gör dock att den passar bättre i drinkar eftersom man fortfarande kan känna smaken av dem. Jag föredrar Jim Beam Black som har lagrats lite längre och därför har en mjukare, mer mogen smak. Den är ganska prisvärd när det gäller de Bourbon man faktiskt kan få tag i här, bara 70 kr mer än vanlig Beam. Booker's och liknande går tyvärr bara att få tag i om man privatimporterar.

Beam har ju även släppt 7-year i USA som verkar vara ett rejält kliv upp från Black/Double Oak. Vi får se om den blir tillgänglig i Sverige.

Tackar, kanske ska testa black nån gång - inte så mycket dyrare som du säger...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nästan onödigt stor burk, men fördärvat god.

Visa signatur

Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Hedersmedlem

Najzu. Får försöka fånga den.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Najzu. Får försöka fånga den.

Rekommenderar ett besök på bryggeriet om du har vägarna förbi Helsingfors. Trevlig omgivning att utforska om man är ens lite historieintresserad.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FlyingFinn:

Rekommenderar ett besök på bryggeriet om du har vägarna förbi Helsingfors. Trevlig omgivning att utforska om man är ens lite historieintresserad.

Bra tips! Tack!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Lite Makers så här en lördagskväll. Skål!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Gut, Besser, Paulaner!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skål o trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Skål o trevlig helg
<Uppladdad bildlänk>

Skål! Själv drack jag lite Agitator Chestnut Cask ikväll.

Permalänk
Medlem

Hm, tja, nåja.

Visa signatur