Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Idag, ca 1 månad efter beställning damp dessa ner. I vanlig ordning gick det snabbare än vad Amazon sa från början, då skulle de komma i April nästa år.

Skrivet av Donnerstal:

Produkt: Kingston FURY Beast RGB 64 GB (4*16) 3200MT/s DDR4 CL16 (3 kvar i lager)
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0CGLT666H/
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12985068
Pris: 1124kr

Permalänk
Viking
Skrivet av elp:

ATV 4K gen3 (senaste) 64 Gb
Fick pynta 1591kr (fraktfritt)

1591 är väl priset exklusive moms?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Har haft en ATV 4K på bevakning ganska länge (Apple är ju inte direkt kända för att rabattera sina produkter...) så jag högg som en kobra när jag fick ett mail med "Sänkt pris-avisering" från Prisjakt - just ifrån Compu-mail.se
Nu damp precis orderbekräftelsen ner så kanske är det som reklamen säger:
"Plötsligt händer det"...

Aa nice! Men fick du betala korrekt pris, dvs med moms? 🙂

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

1591 är väl priset exklusive moms?

Skrivet av Metric:

Aa nice! Men fick du betala korrekt pris, dvs med moms? 🙂

Räknade oxå ut att 1591kr är priset ex moms men kan berätta att jag redan fått en faktura från Klarna på 1591kr samt ett sändningsID

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chris71:

Produkt: Gigabyte Radeon RX 7900 XT Gaming OC 20GB
Länk: https://www.amazon.se/Gigabyte-Radeon-Express-2535MHz-20000MH...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7272020
Pris: 6 924kr

Lång leveranstid(?)!

En kompis är intresserad av denna.

Hur funkar det med faktura på Amazon? Kommer den via mail "direkt" (när månadsfakturan vanligtvis ska komma), eller får man den när varan kommit fram? Han vill helst inte betala nu, utan köpa utan att lägga ut pengar i ev flera månader, och avbryta om det kommer något bättre innan dess.

Skummade igenom villkoren medan vi pratade i telefon, och Amazon har följande text:

Citat:

Om din beställning inte har anlänt före förfallodatumet för månadsfakturan kan du välja att skjuta upp förfallodatumet för den eller de beställningar som ännu inte har anlänt och endast betala för mottagna beställningar som ingår i ditt kontoutdrag. Förfallodagen kommer att skjutas upp med 14 dagar.

Att skjuta upp 14 dagar räcker ju inte, och att behöva göra det varannan vecka tills man får kortet är ju ingen höjdare kanske.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Produkt: PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB VERTO
Länk: https://www.amazon.se/-/en/GeForceTM-SUPERTM-VERTOTM-Overcloc...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13139086
Pris: 8632kr

4070 Ti Super för under 10k är ju sällsynt, under 9k får väl ändå räknas som ett fynd. Vet dock inte mycket om kylaren.

Hade detta GPU ett tag när det var på rea tidigare en gång för ca 8500.

Vad jag minns så var temps bra och kortet var överlag väldigt tyst. Coilwhine fanns men det var väldigt låg och hördes endast om jag hade örat precis intill gpu.
Som ljudkänslig helt klart OK.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hur funkar det med faktura på Amazon? Kommer den via mail "direkt" (när månadsfakturan vanligtvis ska komma), eller får man den när varan kommit fram? Han vill helst inte betala nu, utan köpa utan att lägga ut pengar i ev flera månader, och avbryta om det kommer något bättre innan dess.

Skummade igenom villkoren medan vi pratade i telefon, och Amazon har följande text:
Att skjuta upp 14 dagar räcker ju inte, och att behöva göra det varannan vecka tills man får kortet är ju ingen höjdare kanske.

Beställ. Välj faktura. Chatta med kundtjänst imorgon. Gillar han inte läget avbeställ.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

När jag beställt något som kommer "om 6-7 månader" så har fakturan kommit efter ca tre veckor. Jag har betalt med Klarnakortet och har därför ytterligare fyra veckor på mig att betala. Men antagligen kommer kortet komma in tidigare än så. Senast köpte jag en AP som skulle komma in i april, men den fick jag efter ca fem veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

kan någon kolla detta? Måste beställa denna om detta stämmer?? https://www.amazon.se/-/en/Monitor-1920x1080-Response-Display...

Verkar legit, bra deal utifrån specs iallafall. Verkar dock varit runt detta priset rätt ofta senaste månaderna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6999956#statistics

Läs även recensionerna, någon rapporterar att skärmen har pop-up annonser... Låter inte så skoj men vet inte om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad jag minns så var temps bra och kortet var överlag väldigt tyst. Coilwhine fanns men det var väldigt låg och hördes endast om jag hade örat precis intill gpu.

Rena rama fyndpriset! PNY är för den delen made in USA. 👍

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Även jag köpte det här kortet förra rean och det går svalt och tyst. Har inte upplevt coilwhine på mitt kort.

Rekommenderas!

Permalänk
Skrivet av moyozuz539:

Jag blev blåst

Edit: även då koden ska vara utgången så verkar det fungera att aktivera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Lämna tillbaka det då?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Skrivet av Paddan_3:

Lämna tillbaka det då?

Jag är i kontakt med dom nu.

Edit: dom erbjöd mig att få göra en retur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Ouch, kan inte vara sammanträffande att de sänkte disken massa dagen efter koden gick ut? Priset var ju fortfarande bra för själva disken, men kanske att man kan få en delvis återbetalning för att koden inte funkar.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Ouch, kan inte vara sammanträffande att de sänkte disken massa dagen efter koden gick ut? Priset var ju fortfarande bra för själva disken, men kanske att man kan få en delvis återbetalning för att koden inte funkar.

Goda nyheter, det verkar fungera ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Bra! Hoppas du njuter av ett utav de sämsta spelen i Battlefield serien - Det hade nästan varit en blessing ifall du returnerat det.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Bra! Hoppas du njuter av ett utav de sämsta spelen i Battlefield serien - Det hade nästan varit en blessing ifall du returnerat det.

"a man's trash is another man's treasure"

må han ha många timmars kul med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Produkt: DIFFERO OR1639275 PC INTEL CORE™ I3 I3-10100 8 GO DDR4-SDRAM 256 GO SSD WINDOWS 11 HOME BUREAU NOIR
Länk: https://amazon.se/dp/B0DDQDQQK2
Kategori: Dator
Prisjakt: ..
Pris: 1699:-

Fick min dator skickad nu iaf och bör komma på Måndag. (Tidigare leveranstid på någon gång i mars)
Någon annan som fått sin skickad?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Det är faktiskt helt ok nu för tiden, men fortfarande ett av de sämre.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Produkt: Airpods Max USB-C
Länk: https://compu-mail.se/sv/p/apple-airpods-max-tradlos-hovedtel...
Kategori: Ljud
Pricerunner: https://www.pricerunner.se/pl/94-3332000035/Hoerlurar/Apple-A...
Pris: 6480

Helt ok rabatt på nya USB-C APM, runt 7,5% vilket är ovanligt på nya Appleprylar en månad efter släpp.

Det är ett bra pris men butiken får inga smickrande omdömen på Prisjakt. Gemensam nämnare är bemötandet av kundtjänst. Det är något att ta i beaktning.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Det är ett bra pris men butiken får inga smickrande omdömen på Prisjakt. Gemensam nämnare är bemötandet av kundtjänst. Det är något att ta i beaktning.

Oj då. Har du några erfarenheter att dela om affären? Verkar vara en etablerad stor aktör med ok betyg (4.6 300+ röster) i paritet med netonnet, komplett och högre än tex power och clas ohlson. Har inte sett något som motiverar en varning så blir lite frågande och oroad pga ditt inlägg här?

Skrev fel betyg på pricerunner
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dave:

Oj då. Har du några erfarenheter att dela om affären? Verkar vara en etablerad stor aktör med ok betyg (4.3 500+ röster) i paritet med netonnet, komplett och högre än tex power och clas ohlson. Har inte sett något som motiverar en varning så blir lite frågande och oroad pga ditt inlägg här?

På Prisjakt har de 2.2/5.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38537

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metric:

Produkt: Elektrisk precisions-skruvmejsel för tex datorbyggen.
Pris: 249 kr. Tillämpar man kupong, får man ytterligare 10% rabatt = 224kr med kupong

Länk: https://www.amazon.se/skruvmejsel-SOONAN-reparationsverktygss...

Lägsta senaste pris: 345 kr

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Är det bara jag som tänker, håll i mejseln ordentligt annars kommer den glida ur fingertopparna och håll den rakt annars förstörs skruvhuvudet.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Är det bara jag som tänker, håll i mejseln ordentligt annars kommer den glida ur fingertopparna och håll den rakt annars förstörs skruvhuvudet.

Nja, kan inte påstå att jag funderat över det. 😉 Majoriteten av alla elektriska skruvmejslar är ju utformade likt denna, så tänker att det är ett beprövat format? Jag knep i alla fall en mejsel för fyndpriset, och kan återkomma med recension när jag testat den. 🙂👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Oj då. Har du några erfarenheter att dela om affären? Verkar vara en etablerad stor aktör med ok betyg (4.6 300+ röster) i paritet med netonnet, komplett och högre än tex power och clas ohlson. Har inte sett något som motiverar en varning så blir lite frågande och oroad pga ditt inlägg här?

Inga personligen. De har en skärm jag var intresserad av. Runt 500 kr billigare än nästbilligaste, men betygen de senaste månaderna är inte positiva. Då är det bara billigare om man slipper krångel men det vet man aldrig på förhand. Tänk fraktskada, döda pixlar. Inte värt tiden och energin det tar att bråka med inkompetent och oresonabel kundtjänst.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Jag har handlat av Compumail. Jag har inget att anmärka på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Handlat ett flertal gånger från compu-mail, aldrig varit några problem.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Har alla inets(DROPS) varianter av HOTO hemma och den som jag verkligen gillar är:
https://www.inet.se/produkt/6602908/hoto-3-6v-electric-screwd...

Med andra ord en som inte kommer glida ur fingertopparna och har nog med torque för att göra det mesta.
Jag skulle inte köpt den som tipsas om i tråden..

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Har alla inets(DROPS) varianter av HOTO hemma och den som jag verkligen gillar är:
https://www.inet.se/produkt/6602908/hoto-3-6v-electric-screwd...

Med andra ord en som inte kommer glida ur fingertopparna och har nog med tork för att göra det mesta.
Jag skulle inte köpt den som tipsas om i tråden..

Tork? Eller torque, alltså vridmoment på svenska?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.