Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

en musmatta i glas. den var inte billig, men motivet sålde mig och somliga skulle nog dumförklara (men den tillverkas bara i 999 exemplar)
och Endgame Gear XM2 trådad mus samtidigt också. lätt bästa musen jag har haft. ultralätt, sjukt skön form, 8k hz polling rate och sjukt bra pris

Visa signatur

|Chassi Deepcool CH160 |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

LEGO Castle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Då föreningen lät spola avloppsstammarna förra hösten upptäcktes vissa brister. Bla läckte min gamla kran i köket. Har länge tänkt ersätta den då den såg lite sliten och smutsig ut. Fick bli denna Trollsjön från Ikea. Enkel att installera och funkar kalas. Blev en lite modernare look i köket som den gamla lite enklare kranen inte gav

https://www.ikea.com/se/sv/p/tollsjoen-koeksblandare-med-dusc...

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Hr samma kran i köket hemma, haft den 3-4 månader. Tycker inte den är så bra ändå. Tycker den är lite så där att haka av och på, tycker armen glider undan för lätt om träffar rätt. I övrigt är den bra, inget skvätt från vattenstrålen, tex.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

LEGO Castle!

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Asså, jag har suktat efter den där men tycker inte jag har plats för den och då bor jag ändå i villa. Återkom gärna om hur fel jag har.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk

Nytt chassi och ny kylare. Passade även på att byta ut de medföljande fläktarna i chassit till Arctic P12 som jag hade liggandes hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Köpte en tjänst och såg att lampjobb lönar sig.
https://i.imgur.com/8zYmb14.jpeg
Det var lite slitigt med touchskärmen på besiktningen så jag blev hungrig och det är ju roligare med bilder på saker så här är en bild på korven jag köpte för att mätta mig när jag kom hem.
https://i.imgur.com/YmNmViN.jpeg

YES! Du vet hur man äter gott!! Jag älskar Falukorv!

Permalänk
Medlem

Matt, grön kontaktplast från Lindas Dekor att foliera högtalarna med då några av dom börjat bli tråkiga i lacken pga solljus, kostnad ca 400 spänn. Var ett jäkla skitjobb att foliera dom men tyckte nog att de gav ett lyft trots allt. Nu ska det bara sättas list, lite kanaler för att dölja sladdar och så ska ledstripsen kapas i lämplig längd.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Äntligen släppte Noctua sina nya 140mm fläktar.

Väntan har varit lång, men de levererar på alla sätt och vis. Jag hade redan utmärkta fläktar sedan innan (Silent Wings 4 pro samt Phanteks T30), men dessa är tystare och flyttar mer luft.

Jag beställde givetvis från Inet då de generellt är bäst när det gäller kundservice & garantier och har snabba leveranser.

Dessa fläktar kostar mer än de flesta andra, men för pengarna får man oslagbar kvalité i allt från förpackning, tillbehör, instruktioner, samt material och design och slipper betala för RGB, magnetiska kopplingar, och annat tjafs.

Noctua är dessutom ett innovativt företag som tar hand om både kunder och anställda, det vill jag gärna lägga mina pengar på

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Nersatt från 1299kr till 649kr på Jula för att kartongen var skadad i ett hörn. Är säkert rena skiten enligt snickare men uppgradering från denna skiten som tuggar sönder sig själv mer för varje snitt ja gör.
Ska såga lister så tror klingan kan va för grov? Någon som har tips på klinga som är lämplig för golvlister och sånt om jag inte blir nöjd med denna? Verkar ju finnas alla möjliga priser.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

<Uppladdad bildlänk>
Nersatt från 1299kr till 649kr på Jula för att kartongen var skadad i ett hörn. Är säkert rena skiten enligt snickare men uppgradering från denna skiten som tuggar sönder sig själv mer för varje snitt ja gör.
Ska såga lister så tror klingan kan va för grov? Någon som har tips på klinga som är lämplig för golvlister och sånt om jag inte blir nöjd med denna? Verkar ju finnas alla möjliga priser.

Innan du börjar så kolla på YT om att såga govllist, finns lite bra trick man kan ta till och börja såga på baksidan så den inte flisar upp sidan som ska vara frammåt.

(Du vill väl ändå rita upp på baksidan där det inte är målat)

Vill man vara extra säker på flisor så kan du sätta målartejp ovanpå (blå 3pack på Jula är toppen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Innan du börjar så kolla på YT om att såga govllist, finns lite bra trick man kan ta till och börja såga på baksidan så den inte flisar upp sidan som ska vara frammåt.

(Du vill väl ändå rita upp på baksidan där det inte är målat)

Vill man vara extra säker på flisor så kan du sätta målartejp ovanpå (blå 3pack på Jula är toppen)

Hade lite spillbitar som jag testade på och det blev faktiskt riktigt skarpt resultat de tre snitten jag testade, så var nog orolig i onödan. Nu ska jag bara mäta rätt också

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hade lite spillbitar som jag testade på och det blev faktiskt riktigt skarpt resultat de tre snitten jag testade, så var nog orolig i onödan. Nu ska jag bara mäta rätt också

Tips är att rikta in bladet också ( om det går ) t.o.m bosch blå, makita m.m har en viss graders vinkel från fabrik istället för att stå helt rakt

Permalänk
Medlem

Minisforum UM890 PRO, DEG1 eGPU med ett gammalt 3060 ti (som ska uppgraderas).
Står bakom tv'n, så lite svårt att få till bra bild.
Riktigt nöjd med detta "soffspelarpaket".
(Och jo, jag vet att psu'n är overkill, men ämnad för nästa desktopbygge.)

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny putter inför vinterträningen.

Permalänk
Medlem

Hade lite flyt och hittade en som sålde ett nytt batteri billigt. Med "lite" större kapacitet än det jag har 7.7 Ah vs 2Ah 🙂
Nu ska jag nog kunna blåsa löven på hela tomten på en laddning.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

<Uppladdad bildlänk>

Byt klinga det första du gör, klingan som följer med är varken lämplig för sågen eller det tilltänkta användsningsområdet. En hygglig klinga i den storleken kostar kaffepengar.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Byt klinga det första du gör, klingan som följer med är varken lämplig för sågen eller det tilltänkta användsningsområdet. En hygglig klinga i den storleken kostar kaffepengar.

Alltså, han va ju inne på att byta klinga och frågade efter tips.
Du verkar ju lite kunnig iaf så du kanske kan tipsa honom om en annan klinga?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Ny skärm, ASUS PG27AQDP (480 Hz, 1440p, OLED), och en arm behövdes då skärmfoten som följer med var hemsk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Kan man ställa in ljusstyrka eller det bara mysbelysning?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Alltså, han va ju inne på att byta klinga och frågade efter tips.
Du verkar ju lite kunnig iaf så du kanske kan tipsa honom om en annan klinga?

Kan självklart bidra med ett par tips på vad som i min mening är viktigt. Klingan som sitter som standard på billigare gersågar är oftast bland det billigaste som kan hittas, med få tänder och/eller har ofta positiv spånvinkel. Men Jula har kanske bättrat sig där? När jag kollat hos Jula förr, har dock så varit fallet tyvärr... Så tog det lite för givet, ska erkänna att jag kanske dömt ut den lite väl fort.

En klinga till en gerkap och liknande maskiner bör i regel ha en negativ spånvinkel för att minimera risken att klingan lyfter arbetsstycket i bakkant eller klättrar på det. Tandningen bör vara ATB, dvs växelvis snedslipade tänder vid kapsågning av lister och liknande. Du kan komma undan med relativt få tänder på klingan om den är vass och man tar det lugnt, z32-z48 är rimligt i min värld. Ju grövre virke, desto färre tänder i regel.

Jag kör normalt en Bosch 2608642101 för lister och foder på min lilla 216 mm. Men har även ett gäng Metabo 628060000 liggandes som bruksklingor vid grövre jobb då de kan hittas billigt med jämna mellanrum... Egentligen är huvudsaken för en sällananvändare (i min mening) att den är av hygglig kvalitet, har rätt tandning, är vass och hålls ren.

Han är mer än välkommen om han vill, att dra ett PM till mig. Kan säkert avvara en bruksklinga vid behov, eller svara på frågor som är OT för tråden. @jOnÄTÄn

Tillägg och stavfel
Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kan man ställa in ljusstyrka eller det bara mysbelysning?

Enda inställningarna är av, på och auto!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Gjorde susen med min WD Black SN770 som ofta låg på 70 grader, på som jag förstår controller-chippet, även när inget krävande gjordes. Särskilt då moderkortets platta som var ämnad för kylning användes. Nu ligger standardtemperaturen på ~36 grader och 50 vid load.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Min första 3d skrivare bambulab A1 mini aldrig rört en innan , ska bli kul 😀

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

Var på Retroland mässan i Karlstad förra månaden och handlade lite, det mesta av PS3 spelen är där ifrån men det andra är mest från butiker eller Tradera. Fanns mycket på mässan man ville ha men hade ingen lust att betala högre priser än man får från privatpersoner men det fanns fortfarande en del fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Hr samma kran i köket hemma, haft den 3-4 månader. Tycker inte den är så bra ändå. Tycker den är lite så där att haka av och på, tycker armen glider undan för lätt om träffar rätt. I övrigt är den bra, inget skvätt från vattenstrålen, tex.

Ajdå. Ja lite knasigt kanske den känns. Men tycker inte det stör så mycket. Har tidigare jobbat som styckare och då hade vi liknande kranar så känner mig ganska hemma ändå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har haft problem med möss i garaget några år. Har försökt täppa igen alla springor jag kunnat hitta med stanniol vilket de inte gillar samt en pryl som piper (inget vi människor hör) men likt förbannat hittar de in. Frågade styrelsen om de har något man kan "låna" men det hade de inte. Fick däremot tips om Supercat™ musfälla PRO som jag köpte. Fick dem idag. Ska ner till garaget senare ikväll och ställa dem på någon lämplig plats. Får hoppas det löser problemet.

https://stick.se/mus/musfallor/supercat-musfalla-pro-2-pack/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Senaste inköp är en ny förstärkare, NadC379, samt en Bluesound Node Nano streamer 😊

Permalänk
Medlem

Jag och grabben köpte moppe idag. Blev en Motorhispania Ryz.

Permalänk
Medlem

När jag senaste året uppgraderat hemmabion och fått ett jäkla bra ljud så lär jag förbättra ljudet vid datorn också, fick bli en beggad Marantz SR3001 med KEFs ägg i 5.1 uppsättning, Rätt imponerad av dessa gamla skapelser, för 1000kr totalt är det svårslaget pang för pengarna

Kör med DD live kodning just nu i väntan på kablar till analog 5.1, funkar rätt bra med DD live också men det blir bättre med analogt då kopplas via ett soundblaster X4.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Bytte upp mig till en Google TV Streamer från en Chromecast med Google TV för ett par veckor sedan.

Supernöjd! Fungerar mycket bättre än chromecasten.

Visa signatur

CPU: i9 9900K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 990 Pro 2TB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB