Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Musikälskare

Rekommendation, lägg knapparna till höger istället då majoriteten av folk är högerhänta så man slipper sträcka sig långt åt vänster

EDIT: Ugh ser att desktop helt har ändrat design, det är väldigt rörigt nu och det var bättre innan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Caesar:

Lite besviken på att det visas betydligt färre rader i boxarna för "Nytt i Forumet" och "Senaste privatannonser".

Skrivet av Bouxer:

Jag tycker nog att "nytt i forumet" är lite för trång nu, det fick plats mycket mer text där innan, nu ser det extremt tajt ut alltihop:
(Använder 1440p utan scaling)
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av EagiZ:

Synd att "Nytt i forumet" bara visar 5 trådar, jag hade gärna sett 10 där (eller konfigurerbart per användare).

Skrivet av Bozzeta:

Ser tyvärr inte bra ut på dator.
Varför behöver man spara in på text och göra så att alla meningar kapas?

Jag instämmer med er också. Känns väldigt tilltryckt, och framförallt "nytt i forumet" har blivit gimpad något extremt med den stora knappen och den korta yta som finns för text. Vad är det för tråd som länkas? Funkar extra dåligt på Mobil iom man inte kan hovra över länken på något bra sätt där.

Kan förstå att mer fri yta runt knappar är bra för mobilanvändare. Men känns som siten blev fördummad precis.

Marknaden blev extremt gimpad, att det bara är 5 länkar är egentligen rätt obegripligt, väldigt lite exponering för användare och stor sannolikhet att man missar något intressant. Tror intresset i marknaden och använda marknaden faller rätt mycket på om det inte går att se något mer text vid första anblick än "Stationär gamingdator" eller "Garderobsrensning".

Känns som att beslutstagare inte är deltagare i forumet på något sätt.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kan man byta tillbaks till gamla designen på desktop?

Permalänk
Medlem

Det känns som att förstasidan för desktop anpassats för mindre skärmar med lägre upplösning. Trodde först att jag hamnat på någon mobilvariant av sidan men nä, det verkar som att jag är på desktop. En klar försämring anser jag. Håller med många andra om att det blev dåligt med bara 5 länkar i "Nytt i forumet" och "Senaste privatannonserna". Det känns också som att det ryms mycket mindre text i dessa rutor, man får bara se typ första 3-4 orden så det är svårt ibland att få en uppfattning om vad tråden handlar om.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

"Nytt i forumet" är alldeles för litet med bara de 5 senaste trådarna. Samma med marknadsdelen.
Använder mig helst av desktop men nu ser allt ut som om det vore en mobilversion.
Detta blev till det sämre. Betydligt. Varför ändra på något som fungerade alldeles utmärkt?
Hoppas ni tar en funderare på om detta var en så bra idé med form före funktion.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag tror dom flesta av oss med 1080p eller 1440p är vana vid att det finns extremt mycket utrymme på både vänster och höger sida.
När kan man uppfinna en layout som faktiskt utnyttjar ytan? Varför måste det vara tomt där?
Det hade varit väldigt bra om man kunde bredda lite så man faktiskt kunde se vad dom nya trådarna heter istället för typ 3 ord och sen tre punkter.

Permalänk
Medlem

Känns fel på något sätt på desktop, nya boxarna till höger är för stora, visar för lite och skriker på uppmärksamhet jämfört med resten av innehållet.

Ställer mig nog till skaran som hellre ser desktop vara som förrut.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Folk vill gärna ha förbättringar men inte förändringar, och de går sällan hand i hand.

Det blir nog bra det här

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Rekommendation, lägg knapparna till höger istället då majoriteten av folk är högerhänta så man slipper sträcka sig långt åt vänster

https://i.imgur.com/cHkjm7b.png

EDIT: Ugh ser att desktop helt har ändrat design, det är väldigt rörigt nu och det var bättre innan

Även på desktop hade jag nog haft de på höger också.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har en standard 24" Kolla inställningar för din profil och allt är krympt/inpressat i mitten lol.

Forumets förstasida ser ut att vara inzoomad till typ 120%??

Har en 42" 4K 16:9 skärm och förstasidan ser mycket bättre ut om jag zoomar ut till 90%. Däremot så blir det för litet med 90% om jag går in i t.ex en forumtråd. Så ja, det känns precis som att förstasidan är inzoomad till något onormalt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det verkar som att när man går till första olästa inlägget i en tråd genom att klicka på antalet inlägg till vänster om tråden så markeras inte tråden som läst, vilket jag antar är en bugg. Det verkar fungera nu, vet inte om jag såg fel eller om någon snabbfixade det.

Skillnaden i färg mellan lästa och olästa trådar skulle också gärna få vara lite större, även om man ser det på ikonen till vänster också.

Permalänk
Medlem

Vad är detta?! Trodde först jag råkat klicka in på någon mobilvariant, men icke! Ne jag ställer mig i skaran att det var bättre förr. Framförallt senaste inlägg och marknad. Det var där man kollade 80% av tiden. Nu ser man några stycken rader som fått jättestor text.

Blir helt snurrig av att vara på sidan. :/

Permalänk
Medlem

Snyggt! Skulle dock råda er att tänka om kring fontstorlekarna alternativt storleken på elementen till höger, exempelvis "Nytt i forumet" eller "Senaste privatannonserna". Det är inte många bokstäver som får plats där och just nu kapas 3 av 5 trådatitlar så att överblick är svårt.

Ta som exempel denna avkapade titel:
"Enklare att logga in med omde..."

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr!!! *hytter med näven i luften*

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Folk vill gärna ha förbättringar men inte förändringar, och de går sällan hand i hand.

Det blir nog bra det här

Vi har haft flera förändringar tidigare som faktiskt varit bra även om folk klagat på förändring, det stämmer. Detta är bra på mobil och dåligt på desktop. punkt.
Några tweaks så kommer det nog bli bra. Annars får man ju slut använda desktop om man inte kan få in bettersweclockers på något vis.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Varför är det ändrat på desktop när detta gäller mobilgränssnitt?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Oj nu triggas ens OCD hårt Typ massa element som är ändrade på desktop versionen överallt. Färger, design osv. Kommer ta tid o vänja sig vid
Nästan aldrig använt Swec på mobilen, får väl se om man gör det framöver nu.

Sen är det ju mest reklam på start nu för tiden ändå
Betydligt bredare informationsflöde ruta vore ju önskvärt, 70% av startsidan nu är ju reklam typ.

Permalänk
Medlem

Håller med i kråksången. Desktop ser väldigt märklig ut nu. Tidigare fick det väl plats 10 rader i varje box? Nu är det bara 5st.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Musikälskare

Varför ändra på något bara för att ändra, allt fungerade bra på desktop innan :´(

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Orange länkar var inget vidare. Ser bara konstigt ut. För färgglatt. Blå fungerar utmärkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Nice!

Personligen är jag framförallt glad att sajten alltjämt använder ”äkta” webbsidor som grund och inte är en äcklig SPA. Det gör den betydligt enklare att utveckla tillägg för, och är allmänt bra för UX, tillgänglighet etc. Jag skrev detta inlägg med JavaScript inaktiverat, exempelvis.

EDIT: Lite tråkigt nog fick jag inte klicka på Redigera-knappen utan JavaScript aktiverat, trots att det gick utmärkt att redigera utan JavaScript ”via URL”.

Väntar nu ivrigt på att det kommer en BetterSweclockers som skriver om nästan hela sidan så den går att använda igen!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Trodde Windows hade satt igång skalningen igen, hela sidan är ihoptryckt och ser allmänt underlig ut. Betydligt mindre användarvänlig och rörigt intryck.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av flashen:

https://i.imgur.com/cHkjm7b.png

Instämmer här med. Varför är knapparna till vänster? Det finns plats i mobil designen att lägga de till höger. Lättillgängligt och mindre rörigt med färgerna som blinkar på bild-rubrik-knapp.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är jag men får ju typ inte plats någon text alls i dessa rutor. Känns spontant som att det borde få plats mer än delar av en forumtrådsnamn. Samma med annonserna.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Ni har inte bockat i någon sån där "hjälpmedel för synnedsättning" på desktopvarianten?! Det ser verkligen ut som något sådant är ikryssat.

Permalänk
Medlem

Mycket av det man reagerar på att det ändrats är nog en vanesak, men just rutorna med listningar i högerkanten har blivit så extremt trånga att jag tror de behöver lagas på riktigt.

Både för få rader som får plats och att texten kapas så tidigt att man i många fall inte ens förstår vad det handlar om.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på det gamla typsnittet? Allt ser lite suddigare ut nu.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Usch vad kluddigt

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Varför har jag mobildesginen på min desktop?
Kör Brave fullscreen.
Ser hemskt ut.

FIREFOX utan tillägg och utan darkreader:

Något är ju uppenbarligen fel. Ser ju katastrof ut. Både design och fäger.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Min reklam är bara i mitten av någon anledning; båda sidorna är helt tomma.

Det viktigaste för mig är informationstäthet så att man slipper klicka/scrolla. Jag kan dock förstå motivationen bakom förändringen, då fler klick runt på sidan leder till fler reklamvisningar per användare (om ni inspirerats från andra hemsidor).