Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Medlem

Inte nog med att Swec är helt döva inför att ingen användare av siten vill ha deras bumpade nyheter på förstasidan som stör och förvirrar. Nu blir funktionaliteten sämre även när man vill kolla in lite snabbt vad som är nytt i forumet eller marknaden, för få rader och för lite text. Återställ tack. Ta bort alla stora kommentera knappar och flytta likes och länk till forum delen till höger.

Permalänk
Skrivet av Sunix:

Jaha, kom nu in på fel tråd p.g.a. det nya gränssnittet, för det stod:
Tråden för oss som gillar Whisk…….
Och jag som trodde tråden handlade om Whiskas, Tråden för oss som gillar Whiskas… 😜
Vilken katastrof /s

https://www.sweclockers.com/forum/trad/871393-traden-for-oss-...

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1725681-traden-for-oss-som-gillar-whiskas-posta-er-katts-favoritmat-snacks

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det känns som att det behövs jobba lite på darkmode för att de ska bli bra. Som många säger är det snålt med 5st objekt i rutorna i högerkolumnen. Och kanske lite stor text med där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Inte nog med att Swec är helt döva inför att ingen användare av siten vill ha deras bumpade nyheter på förstasidan som stör och förvirrar. Nu blir funktionaliteten sämre även när man vill kolla in lite snabbt vad som är nytt i forumet eller marknaden, för få rader och för lite text. Återställ tack. Ta bort alla stora kommentera knappar och flytta likes och länk till forum delen till höger.

Är sällan särskilt kritisk över redesign, men i det här fallet håller jag faktiskt med. Gillade att få en längre lista över senaste foruminläggen, att se fler annonser i sammanfattningen och inte minst att slippa se skräp som ”externa nyheter”. Frontsidan ser nu mindre inbjudande ut än tidigare, vilket är synd.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem

LOL

Permalänk
Medlem

Det måste verkligen bli mer rader för trådarna och annonserna till höger.
Lägger man ut något i köp och sälj så ligger ju annonsen där rätt så länge i vanliga fall, men inte nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chromatic:

Lägger man ut något i köp och sälj så ligger ju annonsen där rätt så länge i vanliga fall, men inte nu.

Den aspekten hade jag inte ens tänkt på. Det är nog rätt många som ser annonser främst där, skulle jag tro.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Skrivet av TobbeH94:

Är sällan särskilt kritisk över redesign, men i det här fallet håller jag faktiskt med. Gillade att få en längre lista över senaste foruminläggen, att se fler annonser i sammanfattningen och inte minst att slippa se skräp som ”externa nyheter”. Frontsidan ser nu mindre inbjudande ut än tidigare, vilket är synd.

Håller med helt, speciellt en längre lista över senaste foruminlägg och annonser borde återinföras Asap. Blir inte klok på att varför man vill visa mindre av dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hur det ser ut för mig just nu:

Det är bara några rader css som gör skillnaden. Fattas bara att ta bort pratbubbleikonen och "Gå till forumet".

För tydlighetens skull.

Så här ser det ut utan ändringarna:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

<Uppladdad bildlänk>

Det är bara några rader css som gör skillnaden. Fattas bara att ta bort pratbubbleikonen och "Gå till forumet".

För tydlighetens skull.

<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Bra jobbat, hoppas det blir officiellt, och att dom lägger till mer rader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Som någon som läst tråden kan jag sammanfatta åt dig. Beslutet är enkelt: Rulla tillbaka rubbet. Mobilsidan funkade minst lika bra förut, så inget av värde går förlorat.

Sedan kan ni införa de ändringar som folk faktiskt gillade, en och en. Vilket är.... ähm.

Det tar väl typ två timmar att läsa tråden och föra lite enkla anteckningar, ett jobb som kan parallelliseras av berörda. Sedan ett möte om att rulla tillbaka och bestämma vilka ändringar som ska återinföras, tar en halvtimme, eftersom det är typ inget att besluta om.

Eller ska vi anta att analysen kommer vara klar vid Fredagspanelens nypremiär?

Dom skriver att dom ska återkomma nästa år...läs första inlägget.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Dom skriver att dom ska återkomma nästa år...läs första inlägget.

Det skrevs också några dagar innan hela hemsidan gjordes om (med påtvingat mobilutseende för desktop) och kritikstormen startade.

Väntar dom till nästa är med ändringar eller rollback efter denna backlash så gör dom sig själva en stor otjänst.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Brukade det inte stå "ägd av <nåt företag>" eller liknande på sidan? (iof kanske bara stod "sponsrad av"), de kanske kräver mer reklamutrymme på sidan?

Permalänk
Medlem

Det har alltså gått två arbetsdagar utan en rollback, om än temporärt? Vad händer?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

<Uppladdad bildlänk>

För tydlighetens skull.

<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Så oerhört pinsamt för de ansvariga att en helt vanlig användare bara vispar ihop en lösning o visar hur enkelt det är för de som kan att rätta till mycket av skadan.....

Här-om-sistens gjorde ju YT nån horribel förändring i sitt GUI som avskyddes av otroligt många.
Det tog inte många dagar innan det fanns nån form av "filter" man kunde klistra in i Ublock som ordnade så alla galna ändringar försvann och utseendet återställdes.
Kan inte ni som kan detta ordna till nått liknande här nu?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

För mig är det mest störiga att jag tycker texten blivit suddigare. Jag har sedan flera år nedsatt syn och kompenserar för det med att ha 48" monitor som jag sitter lika nära som nog många andra gör med sina 24". Hellre det än att zooma till 200% och inte kunna ha flera saker öpppna intill utan att då behöva panorera i bilden eller växla mellan fönster där det ena ligger bakom det andra.

Jag är absolut inte nån expert på sånt här, jag gör bara mina egna websidor i enkel html som man gjorde förr, så jag har svårt att komma på vad suddigheten beror på, men kanske ni som är skickliga på webdesign har nån förklaring till det? Varför blev siten suddigare? Med förhoppning om att redaktionen läser lite av detta och kanske får någon ledtråd.

Jag försökte jämföra med expressen som också har svart tema och där är texten tydlig för mig. Tog två bilder med mobilen på nära håll och de representerar mitt dilemma, men.. är det nån "interpolering" eller vad det kallas, "antialias"? Beror det på det specifika teckensnittet? Det gråa i bakgrunden? Windows sätt att presentera just detta teckensnitt? Är texten för ljus? Varför var det inte suddigt förut?

Det är flera andra som kommenterat suddighet, så det verkar inte vara synen som spelar mig ett spratt.

Exempelbilder - Inte perfekta, men det är så gott jag lyckats åstadkomma med en gammal mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Det har alltså gått två arbetsdagar utan en rollback, om än temporärt? Vad händer?

Dom jobbar visst bättre än kommunalt, de skulle återkomma nästa år om det stog det i början av tråden x.x

Permalänk
Medlem

"Hej, här är en jättestor uppdatering! vi ses nästa år!"
Hmmm :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

För mig är det mest störiga att jag tycker texten blivit suddigare. Jag har sedan flera år nedsatt syn och kompenserar för det med att ha 48" monitor som jag sitter lika nära som nog många andra gör med sina 24". Hellre det än att zooma till 200% och inte kunna ha flera saker öpppna intill utan att då behöva panorera i bilden eller växla mellan fönster där det ena ligger bakom det andra.

Jag är absolut inte nån expert på sånt här, jag gör bara mina egna websidor i enkel html som man gjorde förr, så jag har svårt att komma på vad suddigheten beror på, men kanske ni som är skickliga på webdesign har nån förklaring till det? Varför blev siten suddigare? Med förhoppning om att redaktionen läser lite av detta och kanske får någon ledtråd.

Jag försökte jämföra med expressen som också har svart tema och där är texten tydlig för mig. Tog två bilder med mobilen på nära håll och de representerar mitt dilemma, men.. är det nån "interpolering" eller vad det kallas, "antialias"? Beror det på det specifika teckensnittet? Det gråa i bakgrunden? Windows sätt att presentera just detta teckensnitt? Är texten för ljus? Varför var det inte suddigt förut?

Det är flera andra som kommenterat suddighet, så det verkar inte vara synen som spelar mig ett spratt.

Exempelbilder - Inte perfekta, men det är så gott jag lyckats åstadkomma med en gammal mobil.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Det handlar helt enkelt om att de har bytt font till en som heter Inter, den verkar fungera bättre på små högupplösta skärmar som t.ex. en mobil. Jag bytte rätt fort denna mot Arial som de hade förut. Det fungerar inte bra med Inter på en vanlig Windows-dator.
Det första jag la till i mitt skript var att byta tillbaka till Arial. Om du kör Better Sweclockers kan du bara lägga en ändring där men annars finns mitt skript som går att installera för alla.

Om de ska ändra något nu direkt innan de ska utvärdera så är det fonten!!!

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt på pc.
De två sakerna jag tittar mest på blev slaktade.
Nytt i forumet och Senaste privatannonser har nu för få rader och för lite information.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sp1k3n:

Intelligent kommentar på mitt inlägg. Har du ens förstått vad jag påvisar?

Sarkasm är inte din starka sida va Det var väldigt uppenbart för mig i alla fall.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Skriver som dom flesta andra, saknar rader på nytt i forumet och i marknaden.
Sedan blir det mörka läget jobbigt, allting är mörkt och sen ett gäng skrikande vita annonser.
Det är som att stirra in i ett par strålkastare på natten.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Sarkasm är inte din starka sida va Det var väldigt uppenbart för mig i alla fall.

Omöjligt att missa.

Har de bara testat uppdateringen på sina mobiler? Texten ser ju som ovan sagt kass ut på större skärmar. Bör man se snabbt, så känns inte som att någon prövat innan alls.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det handlar helt enkelt om att de har bytt font till en som heter Inter, den verkar fungera bättre på små högupplösta skärmar som t.ex. en mobil.

Skrivet av frong:

Har de bara testat uppdateringen på sina mobiler? Texten ser ju som ovan sagt kass ut på större skärmar. Bör man se snabbt, så känns inte som att någon prövat innan alls.

Det är väl rimligen inte storleken som är avgörande utan just om det är en skärm med hög DPI och skalning...?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evil penguin:

Det är väl rimligen inte storleken som är avgörande utan just om det är en skärm med hög DPI och skalning...?

Även billiga mobilskärmar har ju hög DPI dock. 720p på 6" är långt högre densitet än 4K på 27", och 1080p på 6" mer än dubbelt.

Ang fonten, hur ser det ut för er med 1440p-skärmar (eller högre)?
Av alla saker jag stört mig på med nya designen så är fonten inte en av dem. Även när jag sitter löjligt nära skärmen och ser pixlarna så tycker jag fonten ser bra ut. Har inte testat på dator med 1080p då jag inte har någon.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Tyckte att något kändes off. Själva containern sitter fint centrerad med jämna marginaler på sidorna, men själva "main content"-utrymmet fyller inte hela vägen ut, vilket får allting att kännas skevt (se konstnärlig röd pil på bilden).

Känns trist att gnälla, men vilket slarv. Skriv inte att det är ny mobildesign när det uppenbarligen gäller "all" design

Som flera andra påpekat innan så var inte "Inter" någon höjdare till typsnitt heller. Tror den gör sig bättre i rubriker, men inte i brödtext. Sitter på en 27"-skärm i 1440p.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Tyckte att något kändes off. Själva containern sitter fint centrerad med jämna marginaler på sidorna, men själva "main content"-utrymmet fyller inte hela vägen ut, vilket får allting att kännas skevt (se konstnärlig röd pil på bilden).

Känns trist att gnälla, men vilket slarv. Skriv inte att det är ny mobildesign när det uppenbarligen gäller "all" design

Som flera andra påpekat innan så var inte "Inter" någon höjdare till typsnitt heller. Tror den gör sig bättre i rubriker, men inte i brödtext. Sitter på en 27"-skärm i 1440p.

<Uppladdad bildlänk>

Det är väl reklam som är där för de som kör utan adblock?

Skrivet av Thomas:

Även billiga mobilskärmar har ju hög DPI dock. 720p på 6" är långt högre densitet än 4K på 27", och 1080p på 6" mer än dubbelt.

Av alla saker jag stört mig på med nya designen så är fonten inte en av dem. Även när jag sitter löjligt nära skärmen och ser pixlarna så tycker jag fonten ser bra ut. Har inte testat på dator med 1080p då jag inte har någon.

För mig med en 4K 42" så har jag faktiskt inte märkt av fonten alls. Möjligtvis att den inte riktigt är lika skarp som annars. Men inget jag direkt stör mig på (som många andra tycks göra).
Edge-webbläsaren för övrigt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Fonten har jag inte ett sånt stort problem. Jag gillade den tidigare men denna är ok. Har en 1440p och en 1080p skärm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag tror jag väljer att ta en Sweclockers paus tills layouten är fixad.

Om Sweclockers forsätter att ignorera sina användare så är det inte en sida och forum för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Om du hade tydliggjort det med en smiley hade jag förstått det men det gjorde du ju inte. Hur ska jag då veta ditt syfte, jag är ingen tankeläsare.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"