Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Kollade på Benify och på www.mecenatalumni.com om dem hade något erbjudande.
Mecenat hade hos bredband2, 15% rabatt.
Så priserna blir
100/100 302:-
250/250 336:-
500/500 446:-
1000/1000 591:-

12 månader bindningstid.
Startavgift 189:-

Vill man kan få Viaplay för 89:- i 12mån ord 169:-

Säker på att gratis att gå med i www.mecenatalumni.com

Känns klart som bästa alternativet just nu, men väntar så klart på riktiga bf dagen om något annat skulle dyka upp

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hoppas Telenor kör bra deal i år igen. De andra verkar ha gett upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Så priserna blir

12 månader bindningstid.

Känns klart som bästa alternativet just nu, men väntar så klart på riktiga bf dagen om något annat skulle dyka upp

Kollade med dom om jag kunde få rabatten som befintlig kund, men tydligen gäller det bara nya kunder. Men dom erbjöd mig iallafall 15% + 10% ytterligare rabatt i ett halvår. Tydligen har dom marginaler som dom kan trolla fram ändå...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Kollade med dom om jag kunde få rabatten som befintlig kund, men tydligen gäller det bara nya kunder. Men dom erbjöd mig iallafall 15% + 10% ytterligare rabatt i ett halvår. Tydligen har dom marginaler som dom kan trolla fram ändå...

Ja, och runt Black Friday/Black Week kommer det vara ytterligare erbjudanden. Man bör inte binda upp sig på något ännu.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tack vare tipset i Dagens fynd-tråden, från @TobiasStockholm kunde jag säga upp mitt Telia-abonnemang och byta till Bahnhof 1000/1000 Mbit för 359kr/månad. Det erbjudandet ser ut att bli svårslaget.

Jag gissar att kampanjen är över, men det kan kanske vara värt ett försök för de som missade den:

Skrivet av TobiasStockholm:

Vet inte om det gäller alla adresser eller bara specifika, ni får prova. Obs att rabatten är på 6 mån men bindningstiden är på 12 månader.

Bahnhof
250 Mbit/s - 1 000 Mbit/s Från 169 kr/mån i 6 månader Såhär gör du: Sök på din adress på bahnhof se och skriv in kampanjkoden: 169GC24

<Uppladdad bildlänk>

Fick nu upp priserna för de olika hastigheterna. Står att det endast gäller nya kunder men det vare ju ett erbjudande till mig som tidigare kund så vet inte exakt vad som gäller.

<Uppladdad bildlänk>

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Var ju schysst, många andra bara nekar *host* Bahnhof..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Tack vare tipset i Dagens fynd-tråden, från @TobiasStockholm kunde jag säga upp mitt Telia-abonnemang och byta till Bahnhof 1000/1000 mbit för 359kr/månad. Det erbjudandet ser ut att bli svårslaget.

Jag gissar att kampanjen är över, men det kan kanske vara värt ett försök för de som missade den:

Den gällde inte alla tyvärr. Men jäkla bra erbjudande.
Ringde för att pröva också precis, det bästa 500/500 i mitt område var 579:- koden gällde ej mitt område eller liknande.

samtal med bahnhof
Permalänk

Skulle aldrig binda mig om rabatten bara gällde 6 månader. De ska ge rabatten så länge man är låst hos dem. Allt under det är skit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Skulle aldrig binda mig om rabatten bara gällde 6 månader. De ska ge rabatten så länge man är låst hos dem. Allt under det är skit!

För egen del ser jag på det totala priset under bindningstiden. Om de väljer att rabattera första 3 månaderna kraftigt och sedan ingen rabatt de kommande 9 månaderna är totalt ointressant så länge snittpriset är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nu har de i alla fall specat ett pris som gäller resterande 6 månader, så den genomsnittliga månadsavgiften under bindningstiden blir som sagt 359 kr/månad, vilket få anses vara prisvärt. Jag har hört talas om Banhofs smyghöjningar, så vi får väl se om de klarar att hålla sig till det avtalade priset.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

För egen del ser jag på det totala priset under bindningstiden. Om de väljer att rabattera första 3 månaderna kraftigt och sedan ingen rabatt de kommande 9 månaderna är totalt ointressant så länge snittpriset är bra.

Jag skulle aldrig vilja välja det alternativet men alla tycker väl olika. Det enda är om operatören ger halva priset i tre, sex månader utan bindningstid.

Visst man ska ju se hela men känns rätt jobbigt när börjar betala deras vanliga priser igen och man är fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag skulle aldrig vilja välja det alternativet men alla tycker väl olika. Det enda är om operatören ger halva priset i tre, sex månader utan bindningstid.

Visst man ska ju se hela men känns rätt jobbigt när börjar betala deras vanliga priser igen och man är fast.

Du är väl lika fast om du har rabatten på 12 månader? Om vi nu antar bindningstiden är 12 månader? Det kan så klart ur ett kassaflödesperspektiv vara önskvärt att ha samma kostnad varje månad men för egen del uppskattar jag hellre en lägre totalkostnad.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Du är väl lika fast om du har rabatten på 12 månader? Om vi nu antar bindningstiden är 12 månader? Det kan så klart ur ett kassaflödesperspektiv vara önskvärt att ha samma kostnad varje månad men för egen del uppskattar jag hellre en lägre totalkostnad.

Sällan eller har aldrig sett att totalkostnaden blivit lägre än den billigaste operatören (de som inte kör CGNAT) de gånger operatörerna erbjudit halva priset tre månader eller ens sex månader.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Sällan eller har aldrig sett att totalkostnaden blivit lägre än den billigaste operatören (de som inte kör CGNAT) de gånger operatörerna erbjudit halva priset tre månader eller ens sex månader.

Menar du att du kan få 1000/1000 till ett lägre pris än 359kr/mån?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Om du tittar ett per inlägg upp i tråden så är det ett rätt så bra erbjudande. Jag hade gärna hoppat på detta om jag hade fått samma pris.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna hoppat på det där priset också.
Jag tycker inte att Bahnhof har smyghöjt under de år jag haft dem. De har haft legitima skäl för sina höjningar (i mitt tycke).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadirian:

Jag hade gärna hoppat på det där priset också.
Jag tycker inte att Bahnhof har smyghöjt under de år jag haft dem. De har haft legitima skäl för sina höjningar (i mitt tycke).

Det som refererades till är att Bahnhof brukar höja priset och sedan ganska snart sänka igen. Effekten blir då att de får en massa kunder som betalar ett högre pris än vad den officiella kostnaden är (om kunderna inte övervakar detta som hökar och kontaktar supporten för att få det sänkta priset varje gång). Samtidigt kan de marknadsföra det lägre priset.

Finns en hel tråd om detta:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1683897-bahnhofs-smygh...

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det som refererades till är att Bahnhof brukar höja priset och sedan ganska snart sänka igen. Effekten blir då att de får en massa kunder som betalar ett högre pris än vad den officiella kostnaden är (om kunderna inte övervakar detta som hökar och kontaktar supporten för att få det sänkta priset varje gång). Samtidigt kan de marknadsföra det lägre priset.

Finns en hel tråd om detta:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1683897-bahnhofs-smygh...

Hmm ja okej, tack för tråden!
Jo jag ser ju att de har höjts för mig med, så jag band mig faktiskt för nån månadsen till en lägre kostnad. Jag tänker att "jag kommer inte byta på 12 månader iallafall..." . Förut har jag gillat flexibilteten i att "om jag vill byta, så kan jag"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Då har det kommit till denna tid på året. Ringt och sagt upp allt nu.
Enligt han på Telia så är det bästa erbjudandet de kommer ha under BF, 250 för 439 kr i månaden.

Visserligen har jag mobilabonnemang hos Telia så det blir ju i princip 339 kr för mig men valde att tacka nej och se vad som erbjuds hos andra operatörer.

Blir det inga bra erbjudanden så kommer jag nog teckna:
Telia 250 + TV Mellan vilket är typ 1–12 o Discovery, Eurosport och lite annat skrot för 559 kr i månaden. (459 kr med samlingspris med mitt bundna avtal för mobilen)

Tror jag haft Telia 500 för 299 kr, sen nedgraderad till 250 men för samma pris. Nu får vi se vad det blir.

Tror inte Telia kommer köra så dåliga erbjudanden som 439kr
för 250mb på BF, då kommer kunderna fly till andra operatörer rätt hårt.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Om du tittar ett per inlägg upp i tråden så är det ett rätt så bra erbjudande. Jag hade gärna hoppat på detta om jag hade fått samma pris.

Vilket erbjudande? Inget som skrivits i tråden är bra. Ett bra erbjudande är ett där man åtmistone kan få ett riktigt bra ett helt år istället för några futtiga månader som de flesta operatörer kör med.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Vilket erbjudande? Inget som skrivits i tråden är bra. Ett bra erbjudande är ett där man åtmistone kan få ett riktigt bra ett helt år istället för några futtiga månader som de flesta operatörer kör med.

Återigen, får du bättre än 1000Mbit för 359kr/mån? Vilket erbjudandet i praktiken blir.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför hakar du upp dig på att få ett antal månader billigare? Du binder dig ju ändå 12 månader på black Friday erbjudande. Är det för att du inte har råd att betala en högre månadskostnad resterande månader? Bahnhof hade 6 månader halva priset förra BF och resterande 6 för 549:- för 1000 mbit.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Om du inte tycker att 359 kr/mån för 1000 Mbit under 12 månader är bra så tror jag att du har orealistiska förväntningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av discot:

Tror inte Telia kommer köra så dåliga erbjudanden som 439kr
för 250mb på BF, då kommer kunderna fly till andra operatörer rätt hårt.

Enligt kundtjänst när jag pratade med en på uppsägning förra veckan så lät det inte som att det kommer vara så bra erbjudanden iaf.
Speciellt inte för oss som redan är kunder. Det har de ju dessutom "slutat" med ifall man inte har väldigt tur med kundtjänsten.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Om du inte tycker att 359 kr/mån för 1000 Mbit under 12 månader är bra så tror jag att du har orealistiska förväntningar.

Jag behöver inte 1000 Mbit just nu och 359 kr/mån är fortfarande för mycket. 250/250 Mbit och 250 kr skulle vara ett betydligt bättre deal!

Permalänk
Medlem

Telia ringde nyss upp mig, påminnelse att abbonemang går snart ut.
Och dem kunde binda upp mig för 449 för 250/250..
Nej tack.

Hittar något annat erbjudande.

Var ju ändå ändå trevligt, att den ringer upp och talar om för kunden att abb tiden går ut. Men ett bättre erbjudande kunde man förvänta sig efter som det är snett black friday.
Men det sade dem inget om när jag frågade om.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Jag behöver inte 1000 Mbit just nu och 359 kr/mån är fortfarande för mycket. 250/250 Mbit och 250 kr skulle vara ett betydligt bättre deal!

Och var får man 250Mbit för 250kr/mån?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Och var får man 250Mbit för 250kr/mån?

Då är vi helt klart inne på olika gruppavtal för att få det priset tror jag.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AxxT:

Så priserna blir

12 månader bindningstid.

Skrivet av nevada:

Jag skickade kontaktmeddelande och då var det omöjligt att fixa. Tur att det är BF2024 snart. Hoppar på det som är bäst prissatt.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Telenor erbjuder 1000 Mbit/s under 12 mån (obundet) för 299 kr. Vet inte om det gäller på alla adresser, men det kan vara värt att kolla.