Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Duke:

Telenor erbjuder 1000 Mbit/s under 12 mån (obundet) för 299 kr. Vet inte om det gäller på alla adresser, men det kan vara värt att kolla.

Det gäller inte alla adresser. Om jag knappade in min adress så var erbjudandet 599 kr i månaden i 12 månader, sedan ordinarie pris 749 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Duke:

Telenor erbjuder 1000 Mbit/s under 12 mån (obundet) för 299 kr. Vet inte om det gäller på alla adresser, men det kan vara värt att kolla.

Någon kod eller fick du upp de via adressen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Duke:

Inte i Skara Iallafall, erbjuder bara Bredband 5G. Skräp

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Duke:

Gäller enbart nya kunder som är anslutna till Telenors eget fibernät.
Dom verkar heller inte erbjuda det till dom som byter till deras nät som t.ex. Bahnhof och Tele2 brukar köra med så du måste nog redan ligga i deras nät men ändå inte vara befintlig kund.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem

Sitter med telia öppen fiber och någon konkurrens är det inte direkt mellan tjänsteleverantörer, alla ligger typ inom 50:- från varandra. Hoppades kunna byta till "villa fiber" där jag låser mig in hos någon, men verkar som att bara Tele2 erbjuder det och även då är inte priserna direkt lockande, plus att tele2 i denna hålan har ständiga problem. Suck :s

Avbeställde mitt telenor då de vägrade förhandla, så hoppas på ngt BF erbjudande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Duke:

Fanns defenitivt inte på min adress iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Då är vi helt klart inne på olika gruppavtal för att få det priset tror jag.

Låter som ett dyrt gruppavtal till och med, tycker jag. Skulle räkna med minst 1000/1000 på ett gruppavtal för det priset.

Du har ju dock rätt rent generellt.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Moderator
Forumledare

Ska förhandla med Telia imorgon för jisses vad man har höjt priserna!
Går från 349:- för 250/250 till 639:-.
Nu får man en chans att trolla med knäna annars blir det att byta till en annan operatör på bf

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Nu får man en chans att trolla med knäna annars blir det att byta till en annan operatör på bf

Sitter med samma. Varit trogen Telia kund men nu blir det byte. Får hoppas på bra erbjudande annars lutar det åt Halebop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard.Carlsson:

Sitter med samma. Varit trogen Telia kund men nu blir det byte. Får hoppas på bra erbjudande annars lutar det åt Halebop.

Så fortfarande trogen Telia-kund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Du ringer och säger att du vill säga upp det så kommer du få ett bättre pris. jag gör det varje år.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du ringer och säger att du vill säga upp det så kommer du få ett bättre pris. jag gör det varje år.

Det har inte fungerat de sista två åren för många. Då de vill ge främst nya kunder för att antagligen väldigt många gör så. Prövade förra veckan att säga upp och frågade även då om erbjudande, även ifall de skulle ha något på BF. Väldigt dåliga och sa att de gäller _bara_ nya kunder. Även om han var trevlig. Men prövar väl att vänta till BF för att se. Tvivlar på att vi ser 299:-/349:- erbjudanden för 500/500 iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Allt oftare möts man från företagen av ”Okej, bekräftelse på uppsägning kommer på Kivra. Tack o hej”

Kul om man verkligen vill säga upp. Mindre kul om man vill pruta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det gäller inte alla adresser. Om jag knappade in min adress så var erbjudandet 599 kr i månaden i 12 månader, sedan ordinarie pris 749 kr...

Gäller väl säkert en eller två gator i centrala Stockholm..

Samma för mig, från 599 kr/mån i 12 månader och då bor jag i en ganska stor stad.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av vinylens:

Jag har en liten annan taktik (typ).
Jag säger upp det via deras mailtjänst så det är klart, sen får man oftast en ”kan vi kontakta dig och försöka få dig att stanna?”.

I min erfarenhet ger detta ofta lite bättre erbjudande.
Dock tror jag inte Telia kommer köra något stort i år

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt 500 hos Telenor precis, fick erbjudande om att gå ner i hastighet - tack men nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag har en liten annan taktik (typ).
Jag säger upp det via deras mailtjänst så det är klart, sen får man oftast en ”kan vi kontakta dig och försöka få dig att stanna?”.

I min erfarenhet ger detta ofta lite bättre erbjudande.
Dock tror jag inte Telia kommer köra något stort i år

Förra året blev det tre olika samtal innan jag fick det för 299:- 250/250. Vet inte om det beror på vem man får, eller om dem ändrar inställningen ju längre tiden går?
Tex att avslut av abb ökar. Så man vill behålla kunderna.

Jätte svårt att förklara, för vissa får till "rätt" pris direkt.
Andra får ringa flera samtal till man får napp.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Gäller enbart nya kunder som är anslutna till Telenors eget fibernät.

Fastigheten jag bor i har öppet fibernät så det stämmer inte.

Permalänk
Medlem

Har Bredband2 nu för tillfället men tycker vi sällan kommer upp i utlovad hastighet och ofta krångel med att det inte fungerar alls.
Om jag väljer ny leverantör, sägs det gamla upp automatiskt?
Eller bör man göra det i förväg och riskera ett glapp utan internet?
Har stadsnät i Falun.

Permalänk
Medlem

Jo man har fått ringt in både 3-4ggr i bland innan avtalet är i hamn, dom inser väl längre fram under Black Friday att dom tappar kunder så dom brukar ge med sig.

Något år har jag sagt att andra operatörer har typ 500/500mb för 199kr så har dom velat matcha så bra som dom kan, dock gäller det ju att den på andra sidan inte har stenkoll på priser andra operatörer eftersom 199kr var väl lite felaktigt....🥳

Permalänk
Medlem

Man har anammat samma princip som EL-handel bolagen. Hoppande var 12te månad.
Nya kunder få "bra" pris, befintliga pissar man på. Byt bolag, säg upp, teckna hos ngn annan (för nu räknas du som ny kund) and repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsh:

Man har anammat samma princip som EL-handel bolagen. Hoppande var 12te månad.
Nya kunder få "bra" pris, befintliga pissar man på. Byt bolag, säg upp, teckna hos ngn annan (för nu räknas du som ny kund) and repeat.

Sverige/EU kanske borde titta på en lag där erbjudanden måste även gälla nuvarande kunder.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mr Duke:

Fastigheten jag bor i har öppet fibernät så det stämmer inte.

Telenors egna nät kan också vara öppet om jag inte misstar mig. Adressen jag bodde på tidigare var i telenors när men det var ändå öppet. Fick liknande erbjudande då

Uppdatering i mitt eget ärende.
Pratade med Telia och var ärlig att 639:-/mån var för dyrt och jag sagt upp det för att kunna kolla bf-erbjudandena.
Fick först 439:-/mån men tackade nej.

Fick då erbjudande på 319:- i 12 mån för 250/250 i stadsnät.
Är nöjd med Telia så hoppade på det, blev en liten sänkning iaf

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Benedict:

Har Bredband2 nu för tillfället men tycker vi sällan kommer upp i utlovad hastighet och ofta krångel med att det inte fungerar alls.
Om jag väljer ny leverantör, sägs det gamla upp automatiskt?
Eller bör man göra det i förväg och riskera ett glapp utan internet?
Har stadsnät i Falun.

Ingen automatisk uppsägning sker, du måste säga upp abonnemanget för att det ska avslutas.
Det brukar gå utmärkt att vänta tills du hittat en ny leverantör, teckna med start 30 dagar bort och säga upp avtalet från nuvarande aktör.

Andra väljer att preventivt säga upp redan idag med 30 dagars uppsägning så att de kan hoppa på "lite tidigare" på en deal under BF.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Telenors egna nät kan också vara öppet om jag inte misstar mig. Adressen jag bodde på tidigare var i telenors när men det var ändå öppet. Fick liknande erbjudande då

Uppdatering i mitt eget ärende.
Pratade med Telia och var ärlig att 639:-/mån var för dyrt och jag sagt upp det för att kunna kolla bf-erbjudandena.
Fick först 439:-/mån men tackade nej.

Fick då erbjudande på 319:- i 12 mån för 250/250 i stadsnät.
Är nöjd med Telia så hoppade på det, blev en liten sänkning iaf

Har också Telia och tycker att dom varit bra, hoppade på det förra BF.
Ringde i Tisdags och vart bara erbjuden 250/250 för 539:- dom kunde alltså bara sänka med 100:-
Får göra som andra gjort och ringa in fler gånger och kolla om det är någon annan som kan göra bättre pris.

Tråkigt bara att man ska behöva få "rätt person" att prata med för att dom ska kunna ge vettiga priser

Permalänk
Medlem

Varför håller ni på och jagar och klagar på dåliga erbjudanden nu? Det är ju minst en vecka kvar tills de börjar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Varför håller ni på och jagar och klagar på dåliga erbjudanden nu? Det är ju minst en vecka kvar tills de börjar.

Jag är också lite frågande till detta. Tycker det är ganska självklart att säljarna inte avslöjar va de kommer ha för BF erbjudande de vill ju sälja nu.

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Ringde en förstående kille på Telenor idag och informerade att det blev lite dyrt att gå från 349 kr till 699 kr.
Han frågade om jag kollat runt lite och jag påpekade att det är några veckor för tidigt och då trillade polletten ned hos honom om Black Friday.

Han pratade om ett ordinarie pris för 100/100 som började på siffran fyra när jag nämnde att dom andra har ju typ 349-399 kr ordinarie pris för 100 Megabits.

Ringer åter under black friday sa jag så får vi kolla på det.
Omkring 21:e är det sa han

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Ringde en förstående kille på Telenor idag och informerade att det blev lite dyrt att gå från 349 kr till 699 kr.
Han frågade om jag kollat runt lite och jag påpekade att det är några veckor för tidigt och då trillade polletten ned hos honom om Black Friday.

Han pratade om ett ordinarie pris för 100/100 som började på siffran fyra när jag nämnde att dom andra har ju typ 349-399 kr ordinarie pris för 100 Megabits.

Ringer åter under black friday sa jag så får vi kolla på det.
Omkring 21:e är det sa han

29:e är BF
Ni kan sitta lugnt i båten några veckor till

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

29:e är BF
Ni kan sitta lugnt i båten några veckor till

Jo men brukar vara Black Week nuförtiden.
Oavsett så går min rabatt ut 20/12 och nu blev det dyrt.

Från 349 kr. Så skiten behövde sägas upp.
Kan lika gärna ta Comviq kontant mobilt bredband för 399 kr för det priset.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand