Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

<Uppladdad bildlänk>

Bytte upp mig till en Google TV Streamer från en Chromecast med Google TV för ett par veckor sedan.

Supernöjd! Fungerar mycket bättre än chromecasten.

Vad är det som blir bättre?

Permalänk
Medlem

Brukar ha snö från nov-maj så i år köptes ett litet hjälpmedel in - en eldriven snöslunga för 1800 spänn. Den är väl främst tänkt som ett komplement till muskelkraften för jag tvivlar starkt på att den klarar några större mängder/djup men om den fixar 50% av snön jag måste flytta på varje säsong så var det lätt värt det

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
<Uppladdad bildlänk>

Hädelse! Både att du köper den sockerfria versionen plus att du (vad jag gissar mig till) börjar göra något som har med jul att göra innan 1 december!

I övrigt så är Zeunerts helt klart den enda rätta julmusten!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vad är det som blir bättre?

Hade ett väldigt irriterande problem med chromecasten kopplad till min hemmabio receiver. Varje gång jag startade en film eller serie som körde någon form av dolby ljud så var det en fördröjning på 1-2 sekunder innan det faktiskt kom ljud, och samma sak om jag pausade och sen startade igen. Lyckades aldrig lösa det och fick lära mig leva med det. Hittat en del trådar på nätet med andra som hade samma problem, men aldrig någon lösning som faktiskt fungerade.

Det hände inte med någon annan enhet kopplad till receivern och det hände inte med chromecasten kopplad direkt till tvn (behövde dock ha den kopplad till receivern för atmos).

Hade även problem med att chromecasten ibland inte ville ge bild när man väckte den ur standby så jag var tvungen att dyka in bakom tv bänken och starta om den manuellt genom att rycka ur och sätta i strömkabeln igen.

Med Google tv streamern har jag än så länge inte haft några problem alls. Den är snabb i menyer, bild varje gång jag väcker den och ljudet kommer direkt oavsett ljudformat. Med inbyggt ethernetport så slipper jag dessutom att youtube och plex får för sig att sänka bildkvalitén, vilket hände rätt ofta med chromecasten över wifi.

Som sagt, verkligen supernöjd med den än så länge.

Visa signatur

CPU: i9 9900K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 990 Pro 2TB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Hade ett väldigt irriterande problem med chromecasten kopplad till min hemmabio receiver. Varje gång jag startade en film eller serie som körde någon form av dolby ljud så var det en fördröjning på 1-2 sekunder innan det faktiskt kom ljud, och samma sak om jag pausade och sen startade igen. Lyckades aldrig lösa det och fick lära mig leva med det. Hittat en del trådar på nätet med andra som hade samma problem, men aldrig någon lösning som faktiskt fungerade.

Det hände inte med någon annan enhet kopplad till receivern och det hände inte med chromecasten kopplad direkt till tvn (behövde dock ha den kopplad till receivern för atmos).

Hade även problem med att chromecasten ibland inte ville ge bild när man väckte den ur standby så jag var tvungen att dyka in bakom tv bänken och starta om den manuellt genom att rycka ur och sätta i strömkabeln igen.

Med Google tv streamern har jag än så länge inte haft några problem alls. Den är snabb i menyer, bild varje gång jag väcker den och ljudet kommer direkt oavsett ljudformat. Med inbyggt ethernetport så slipper jag dessutom att youtube och plex får för sig att sänka bildkvalitén, vilket hände rätt ofta med chromecasten över wifi.

Som sagt, verkligen supernöjd med den än så länge.

Ja men vad bra att det löste sig.
Hoppas inte du misstyckte min fråga, det var en genuin undran

Med ethernet, snabbare interface och stöd för Atmos verkar den kunna utmana nVidia Shield som många föredrog innan.

Permalänk
Medlem

En ny träningskompis dök upp med posten igår, Fenix 8 51mm.
Inte så mycket nytt under huven, jag gick från en Forerunner 965. Men jag saknade den där klassiska "klockkänslan" som man inte riktigt fick från 965, när 90% utav klockan var plast.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Brukar ha snö från nov-maj så i år köptes ett litet hjälpmedel in - en eldriven snöslunga för 1800 spänn. Den är väl främst tänkt som ett komplement till muskelkraften för jag tvivlar starkt på att den klarar några större mängder/djup men om den fixar 50% av snön jag måste flytta på varje säsong så var det lätt värt det

Nått sånt där kikar man på lite då och då. De brukar dessvärre dra iväg i pris men 1800 lät ju inte så farligt.
Begagnad?
Jag funderar på ryobis "elskyffel" 😂. Typ som en eldriven mini snöslunga. Har lite för små ytor för en stor men är nog ändå gränsfall.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nått sånt där kikar man på lite då och då. De brukar dessvärre dra iväg i pris men 1800 lät ju inte så farligt.
Begagnad?
Jag funderar på ryobis "elskyffel" 😂. Typ som en eldriven mini snöslunga. Har lite för små ytor för en stor men är nog ändå gränsfall.

Ja, nä. För 1800 spänn tänkte jag att det här måste ju vara värt att pröva iaf. Nypris på Clas Ohlson. De har också en sån där elektrisk snöskyffel (1200W) men den kostade... runt 1300kr och då kändes valet rätt enkelt.

Så länge man har lågt ställda förväntningar och hanterar maskinen varsamt så ska den säkert klara att hålla rent framför garage och parkeringsyta plus gångar. Det är förhoppningen iaf

Angående storlek så är den här rätt liten. Kanske 50-55cm bred. Och köndes lätt att hantera.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ja, nä. För 1800 spänn tänkte jag att det här måste ju vara värt att pröva iaf. Nypris på Clas Ohlson. De har också en sån där elektrisk snöskyffel (1200W) men den kostade... runt 1300kr och då kändes valet rätt enkelt.

Så länge man har lågt ställda förväntningar och hanterar maskinen varsamt så ska den säkert klara att hålla rent framför garage och parkeringsyta plus gångar. Det är förhoppningen iaf

Angående storlek så är den här rätt liten. Kanske 50-55cm bred. Och köndes lätt att hantera.

Får kika på den jag med 1800 kr var inte jättefarligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OJ, det bara blev så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och ett nytt batteri till skruvdragaren.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Epic loot!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Så fint det blir. Bara få till att minnena körs i sina 6000mhz istället för max 5000mhz som nu. AMD och deras mer eller mindre konstanta minnes problem.
Sweclockers egen bilduppladdning fungerade inte såg bara massor av ränder i olika färger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Begagnade försteg och monoslutsteg (Exposure 5010-serien) i gott skick som jag fick för 35 % av nypris. Galet bra pris för dessa som inte gick att motstå. Nästa års projekt blir att komplettera med ett par välljudande golvhögtalare som gör förstärkarna rättvisa. Just nu är det lite som att använda hela OKG:s O3 för att driva ett attefallshus.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Apple Watch Series 10 (GPS + Cellular) • Aluminiumboett roséguld, 46 mm • Sportloop plommon

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Datorkomponenter (5700X3D + 512GB NVME + 4070 Ti Super)

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Införskaffade nya 19" fälgar med Michelin Pilot Alpine däck inför vintern. ❄️

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Datorkomponenter (5700X3D + 512GB NVME + 4070 Ti Super)
<Uppladdad bildlänk>

Ska du inte unna dig mer RAM när du är igång Fina delar för övrigt, kloka val!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Ska du inte unna dig mer RAM när du är igång Fina delar för övrigt, kloka val!

Mvh

När jag hittat bra ram för inte allt för mycket, och som får plats under CPU kylaren (max 39mm), och som klarar av att köra i korrekt mhz/cl ihop med CPUn och Mobo.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Får ju unna sig något när man fyller år

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flutters:

Får ju unna sig något när man fyller år
<Uppladdad bildlänk>

Grattis!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

2st dimmbara 24v trafo som klarar 300w st, med stöd för många olika styrningssätt. Ska användas till "lilla" lampan på övervåning.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Vår hundrafraktare har fått stå i fokus en aning.

Först en LED-ramp för att göra nåt åt det bedrövliga helljuset

Och en carplay-grunka. 350kr på Ali. Noll förväntningar, men fick en enhet med OK byggkvalitet, OK ljud, snabb uppstart/anslutning och en touchskärm som är snabb nog att inte orsaka krupp iallafall. Klart nöjd

Bilen i sig kan nog också egentligen ses som ett av mina typ senare inköp iaf även om det var ett par månader sedan, XC70 2008, 42000+ mil, gick sönder på vägen hem, blir kanon

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Inaktiv

Ett Asus 4080S strix för 12k.
Hoppas det är ett bra val innan 5000 serien släpps.

Passar bra i mitt upp-kapade chassi så man får in lite längre gpu, mitten fläkten i front är framflyttad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quenya:

Begagnade försteg och monoslutsteg (Exposure 5010-serien) i gott skick som jag fick för 35 % av nypris. Galet bra pris för dessa som inte gick att motstå. Nästa års projekt blir att komplettera med ett par välljudande golvhögtalare som gör förstärkarna rättvisa. Just nu är det lite som att använda hela OKG:s O3 för att driva ett attefallshus.

<Uppladdad bildlänk>

@Quenya
Grym setup.

Jag klippte till på en Pioneer SX-N30AE som demovara nu när Komplett har rabatt med koden "Demo10"
Gav 3890kr på den silvriga, riktigt trevligt ljud och bra effekt.

Permalänk
Medlem

Säkerhetsnyckel!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag kände ett jättebehov för den apparaten tbh men med sälj av min ett år gamla ps5 för 4k så ser man det väl mer som ännu en i raden av mer eller mindre nödvändiga uppgraderingar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var dags.. minus barnpianot och trägaffeln då

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Vår hundrafraktare har fått stå i fokus en aning.

Först en LED-ramp för att göra nåt åt det bedrövliga helljuset

https://i.imgur.com/iYKPX6f.jpg

https://i.imgur.com/GNJIS8Q.jpg

Och en carplay-grunka. 350kr på Ali. Noll förväntningar, men fick en enhet med OK byggkvalitet, OK ljud, snabb uppstart/anslutning och en touchskärm som är snabb nog att inte orsaka krupp iallafall. Klart nöjd

https://i.imgur.com/oBf4up6.png

Bilen i sig kan nog också egentligen ses som ett av mina typ senare inköp iaf även om det var ett par månader sedan, XC70 2008, 42000+ mil, gick sönder på vägen hem, blir kanon

Har du länk till CarPlay-grunkan?