Permalänk
Medlem

Desktop replacement/3d cad

Har bara haft nån gammal "billigast möjliga" laptop tills för ett år sen när jag köpte en beg elitebook. Tanken va liten lätt surfburk och där funkar den toppen. Nu är jag dock lite sugen på att uppgradera till nåt som orkar med lite lättare cad (F360, kanske Inventor).

Billigast är väl att få tag i en beg gaminglaptop men gillar inte utseendet på dessa och framförallt är jag ju numera bortskämd med byggkvalité (skruvat i en acer predator helios och jösses va billig den kändes...

För att slippa att bära runt på massa adaptrar så bör det finnas minst 2 usb A, standard hdmi och en rj45. Slot för standard SD är plus.

Även om ja inte spelat på över ett år så vill jag nog ha möjligheten kvar så Geforce känns som en bättre kompromiss än Quadro?

Min nuvarande 830 g8 hade funkat kalas om den bara haft dedikerat grafikkort, rj45 och sd-slot...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Kör en Dell Precision 5540 som tickar allt det där. Betalade 5000 för den i somras på Tradera. Nypris 20000 kanske. Inte plastigt.
Quadro-grafik, 32/512, i7 gen9, 15,6".

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Kör en Dell Precision 5540 som tickar allt det där. Betalade 5000 för den i somras på Tradera. Nypris 20000 kanske. Inte plastigt.
Quadro-grafik, 32/512, i7 gen9, 15,6".

Ramlade över en 7550 med i7 10875H, 32/512, quadro 3000 och dockningsstation för 7900 imorse så får se om ja blir nöjd.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Ramlade över en 7550 med i7 10875H, 32/512, quadro 3000 och dockningsstation för 7900 imorse så får se om ja blir nöjd.

Se där ja.

Bra att veta med Dell är att de kräver en Dell-laddare för att funka. Eller, vilken som driver datorn, men det krävs Dell för att ladda. I mitt fall upptäckte jag det genom att laddaren jag fick med inte funkade, vilket iofs inte var ett stort problem eftersom jag kan ladda med USB-C-laddare istället. Och ingen av mina HP-laddare funkade... Dock finns det adaptrar som funkar.

Laddkontakten är annars på min, Dells lilla kontakt, och jag har stora kontakten på jobbdatorn... Därav att jag köpte en adapter mellan stor/liten, så nu kör jag med samma laddare till båda. Och denna adapter är kopplad så att datorn "luras".
Men har du docka så är det kanske inget problem. Men troligen har du stora kontakten på den, och ingen eller kanske lilla på datorn...

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Se där ja.

Bra att veta med Dell är att de kräver en Dell-laddare för att funka. Eller, vilken som driver datorn, men det krävs Dell för att ladda. I mitt fall upptäckte jag det genom att laddaren jag fick med inte funkade, vilket iofs inte var ett stort problem eftersom jag kan ladda med USB-C-laddare istället. Och ingen av mina HP-laddare funkade... Dock finns det adaptrar som funkar.

Laddkontakten är annars på min, Dells lilla kontakt, och jag har stora kontakten på jobbdatorn... Därav att jag köpte en adapter mellan stor/liten, så nu kör jag med samma laddare till båda. Och denna adapter är kopplad så att datorn "luras".
Men har du docka så är det kanske inget problem. Men troligen har du stora kontakten på den, och ingen eller kanske lilla på datorn...

Orginalladdare/psu på 180w medföljer oxå.

Visa signatur