Valve bjuder på Half-Life 2 på årsdagen

Permalänk
Melding Plague

Valve bjuder på Half-Life 2 på årsdagen

Rena julafton för Half-Life 2-fantaster när originalteamet samlas för dokumentär och kommentatorspår i spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Half-Life är anledningen till att jag har Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Haha, japp. HL2 var verkligen anledningen till att man installerade Steam första gången. Och vad annorlunda det såg ut då. Förbokade spelet trots att man "fattig student" på högskolan

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Jäklar vad fort tiden går. Jag har alltså väntat mer än halva mitt liv på en värdig efterföljare… märks ju att Ventilen verkligen är allt annat än en spelutvecklare sedan dess

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men om man äger alla versionerna på Steam sedan tidigare så uppdateras det automatiskt till den versionen eller ska jag hämta hem jubileumsutgåvan också?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Spelat om hela serien nån gång om året sen det var nytt....

Sen Black Mesa släpptes så har det blivit det istället för 1an.

Har nästintill alla achievements i alla också, bara några få kvar......

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Kollade dokumentären i helg (typ direkt den släpptes, sent in på natten zzzz)
Tyckte den var ok, fast jag tyckte de berättade väldigt mycket A men inte B. Känns som att de lämnade väldigt många kapitel korta och utan slutsats.
Annars var den väl bra. Fick mig att respektera Gaben ännu lite mer.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har någon nått We dont go to Ravenholm än?
För mig buggar det som fan och jag hamnar i luften direkt efter en loading-screen när man går genom en kort tunnel.
Tunneln jag ska gå genom har en trigger-sektion men eftersom jag spawnar i luften händer inget och jag kan inte klättra upp för stegar eller liknande lol.
Ska tillägga att jag också haft flera ljudbuggar genom spelet, speciellt delen där man kör båten.
Samt att jag kör trainer + ENB Sweetfx men prövat utan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Dum fråga kanske men om man äger alla versionerna på Steam sedan tidigare så uppdateras det automatiskt till den versionen eller ska jag hämta hem jubileumsutgåvan också?

Half Life 2 Episoderna har taggats om som "Tools" nu, man startar bara Half Life 2 och så finns episoderna i huvudmenyn istället.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 980 2TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

I min steam står det att det inte är tillgängligt ännu... (har originalspelet)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

I min steam står det att det inte är tillgängligt ännu... (har originalspelet)

Du kollar antagligen på RTX-versionen som inte har släppts ännu.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

En av mina topp 10 bästa och viktigaste spel någonsin.

Skrivet av walkir:

Hehe för mig var det när Mw2 begav sig, lyllos dig.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att köra igenom det igen med RTX!

Permalänk
Medlem

Half-Life 3 bekräftat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Du kollar antagligen på RTX-versionen som inte har släppts ännu.

ja trodde det var den man skulle dra hem.. ska jag läsa artikeln bättre?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

För mig buggar det som fan och jag hamnar i luften direkt efter en loading-screen när man går genom en kort tunnel.
Tunneln jag ska gå genom har en trigger-sektion men eftersom jag spawnar i luften händer inget och jag kan inte klättra upp för stegar eller liknande lol.
Ska tillägga att jag också haft flera ljudbuggar genom spelet, speciellt delen där man kör båten.
<Uppladdad bildlänk>

Har spelat till kapitlet efter ravenholm på senaste uppdateringen, inte märkt några buggar i ravenholm eller ljudbuggar innan.
Du kanske kan gå tillbaka till tunneln med "noclip"?

Permalänk
Medlem

Någon som kört det i VR? Sägs vara bra.

Permalänk
Medlem

Gillade dokumentären, även om Gabe mest bara irriterar mig, speciellt med sina uttalanden om HL3. Undrar vilken av sina fyra superyachter i miljardklassen Gabe var på när de filmade hans inslag. Gissar på Rocinante 😅

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Half Life 2 sedan det kom ut, det blir nog till att spela igenom den här klassikern igen.

Permalänk
Medlem

Alltså jäklar. Var länge sedan jag spelade igenom detta. Började om nu ikväll och svårighetsgraden på Normal är lite högre än jag minns det

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Gillade dokumentären, även om Gabe mest bara irriterar mig, speciellt med sina uttalanden om HL3. Undrar vilken av sina fyra superyachter i miljardklassen Gabe var på när de filmade hans inslag. Gissar på Rocinante 😅

Är det du, Tim Sweeney?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mironi:

Har spelat till kapitlet efter ravenholm på senaste uppdateringen, inte märkt några buggar i ravenholm eller ljudbuggar innan.
Du kanske kan gå tillbaka till tunneln med "noclip"?

Kanske kan försöka
Lite snopet då man aldrig sett det här förr

Edit: Nope, det är en solid gul vägg. så får noclippa upp för stegarna
Edit 2 Noclippade genom den stängda dörren och då gick det bättre..
Edit 3 Nu får man ett game engine error istället lol, att reparera funkade inte så nästa steg blir ta bort workshop mods sen ominstallera

Permalänk
Skrivet av A1200:

Någon som kört det i VR? Sägs vara bra.

Om du syftar på half life 2 VR moddet så har jag aldrig kört det men jag har kört half life alyx vilket jag starkt kan rekommendera!

Permalänk
Medlem

Sluta leva på gamla meriter och ge oss det vi vill ha.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

En fråga: Har man även gjort om HL2 DM? Var inne en snabbis men tyckte allt såg exakt ut som tidigare. Kanske är på gång? Har annars bara hunnit spela minispelet under "extrax" i HL2. Skoj även det. Har en massa savings från HL2 från himla lång tid bakåt, men ska nog starta om igen - minns fasen nada.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

<Uppladdad bildlänk>

Kom till Ravenholm igår, inte upplevt något av det du skriver. Spelar på en Steam deck med SteamOS

Permalänk
Medlem

Är det försent att hoppa på tåget? Förstod det som att erbjudandet skulle försvinna idag men det står bara "kommer snart" när jag kollar på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Är det försent att hoppa på tåget? Förstod det som att erbjudandet skulle försvinna idag men det står bara "kommer snart" när jag kollar på Steam.

Du menar för den som inte redan har Half Life 2? Det står att det är gratis fortfarande... https://store.steampowered.com/app/220/HalfLife_2/

Eller pratar du om RTX? Den är ju inte släppt ännu, så det stämmer väl att det "kommer snart"...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Moton:

Jag installerade det för en timme sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySwedishGuy:

Om du syftar på half life 2 VR moddet så har jag aldrig kört det men jag har kört half life alyx vilket jag starkt kan rekommendera!

Ja, precis, HL2 VR Modd. HL Alyx är förresten det bästa VR spelet alla kategorier. 🙂👍

Synd bara att Valve inte släpper fler spel. HL 3 är ju den mest efterlängtade uppföljaren alla medier!