Permalänk

Min ny nya hörna aka v2.0

Pga omständigheter och förökning i familjen så behövde jag flytta min lilla hörna! Detta gav mig dock möjligheten att göra om lite och anpassa hörnan till mina nya förutsättningar.

Hoppas detta kan erbjuda lite inspiration till er som har tänkt något liknande samt att det kanske kan vara ett avskräckande exempel för någon annan

Har i alla fall försökt skapa en miljö där jag kan både arbeta och gamea och för mig har det blivit helt perfekt. (Och ja, jag har torskat på valnöt, helt underbart träslag).

Försökte mig även på att göra mig av med så mycket synliga kablar som möjligt! Känns som man kan få mycket gjort bara med lite clips samt en rejäl kabelsamlare. Gjorde stor skillnad att gå från trådande tillbehör (mus/tangentbord).

För de intresserade så är följande spec på hörnan: 
Kringutrustning
Skrivbord - Direkt Interiör höj och sänkbart skrivbord 180x80 vita ben och valnötskiva
Stol - Arozzi Verona Pro v2 Gamingstol
Skärm 1 - Samsung chg90 49"
Skärm 2 - Samsung odyssey C32JG56 32”
Mus - Logitech G Pro X Superlight
Tangentbord - Logitech G915 full-size 
Musmatta - Ikea Lånespelare
Kontroll - Xbox Series X|S controller Shock blue
Laddstation kontroll - Razer Universal Quick Charging Stand shock blue
Headset - Steelseries Arctis Pro Wireless
Laptop - MacBook 14” M1pro 16/512GB

Dator
CPU - AMD ryzen 7 5800x
Moderkort - MSI MPG x570 Gaming plus
Ram - Corsair Vengeance RGB PRO 32GB DDR4 / CL16 / 3200 MHz (4x8gb)
GPU - MSI GeForce RTX 2070 VENTUS GP
CPU kylare - Corsair h150i
PSU - Corsair RM850x V2 + Corsair sleeved cables Blue
Chassi - Fractal North Black

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Väldigt fint! Cleant och välplanerat, en inspiration för mig! Tack för att du delar

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Stiligt och välplanerat. Jag hade helt klart övervägt att hänga upp datorn under skrivbordet istället. Fläktarna hörs mindre och alla kablar kan dras direkt under skrivbordet helt osynligt och följer med när du höjer/sänker och den kommer upp från golvet så samlar inte lika mycket damm.

Permalänk
Medlem

Gillar att fronten på datorn tar igen väggen och vice versa. Riktigt snyggt!

Permalänk
Skrivet av QRikard:

Stiligt och välplanerat. Jag hade helt klart övervägt att hänga upp datorn under skrivbordet istället. Fläktarna hörs mindre och alla kablar kan dras direkt under skrivbordet helt osynligt och följer med när du höjer/sänker och den kommer upp från golvet så samlar inte lika mycket damm.

Tack så mycket Ja jag har övervägt detta. Letar efter en hållare som känns trygg och stabil. Men har inte lyckats än så länge! Men definitivt med på agendan för vidareutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lill_tunnan:

Tack så mycket Ja jag har övervägt detta. Letar efter en hållare som känns trygg och stabil. Men har inte lyckats än så länge! Men definitivt med på agendan för vidareutveckling.

Jag kikar på att göra precis detta och har inte hittat någon hållare som faller mig i smaken (ingen som får plats under skrivbordsskivan heller). Så jag tittar på att köra 4st rampamuff tillsammans med 4st gängstänger tillsammans med en egensnickrad platta som datorn står på.

Tanken är alltså att fästa gängstängerna i på undersidan av bordsskivan och sen i plattan som datorn kommer att stå på.
Om någon tycker eller vet att detta är en urdum idé får ni gärna hojta till

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |

Permalänk
Medlem

Jag har kört med 2 st platta aluminium/stålprofiler och bara bockat dom som ett U med öron för att skruva direkt i skrivbordet.

Inte stabilt så datorn gungar när man petar på den men ingen risk att den åker i golvet så länge skruvarna håller. Estetiskt helt ok också eftersom det inte blir speciellt synligt och du kan måla dom svart så sticker det inte ut från chassit heller.

Jag är tveksam till rampamuff och gängstänger. Eftersom det blir ett gigantiskt moment på dom minsta lilla du nuddar chassit så kommer du bryta kring gängan så den lossnar ur skivan.

Däremot lär denna typ av fäste funka toppen med antingen vajer eller liten kedja ned till ett plan eller bara vajer och hänga chassit.
Vill du ha det stumt montera en vajerspännare och spänn upp chassit mot skrivbordsskivan så borde det bli riktigt stabilt också samt minimalt då det enda som syns är två tunna vajrar runt burken
https://www.amazon.se/PRIOst%C3%A5l-%C3%B6gonplattor-ryggros-....

Jag har byggt en "skateboard" av en gammal tv-bänk som datorn står på idag så den kan flyttas på för dammsugning. Men lite lockad att hänga upp den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Jag har kört med 2 st platta aluminium/stålprofiler och bara bockat dom som ett U med öron för att skruva direkt i skrivbordet.

Inte stabilt så datorn gungar när man petar på den men ingen risk att den åker i golvet så länge skruvarna håller. Estetiskt helt ok också eftersom det inte blir speciellt synligt och du kan måla dom svart så sticker det inte ut från chassit heller.

Jag är tveksam till rampamuff och gängstänger. Eftersom det blir ett gigantiskt moment på dom minsta lilla du nuddar chassit så kommer du bryta kring gängan så den lossnar ur skivan.

Däremot lär denna typ av fäste funka toppen med antingen vajer eller liten kedja ned till ett plan eller bara vajer och hänga chassit.
Vill du ha det stumt montera en vajerspännare och spänn upp chassit mot skrivbordsskivan så borde det bli riktigt stabilt också samt minimalt då det enda som syns är två tunna vajrar runt burken
https://www.amazon.se/PRIOst%C3%A5l-%C3%B6gonplattor-ryggros-....

Jag har byggt en "skateboard" av en gammal tv-bänk som datorn står på idag så den kan flyttas på för dammsugning. Men lite lockad att hänga upp den igen.

Stort tack för din input, ska absolut tänkas på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer snart inreda eget kontor/utrymme och kommer gå i samma stil som ditt verkar det som. Kollat på DPJ efter skrivbord och kan inte riktigt bestämma mig för vilken av modellerna jag ska köpa, vilken modell är det du har? "Professional"?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså akustikpanel gör så mycket för utseendet tycker jag!

Ger både ett djup, en värme och dimension

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

Kommer snart inreda eget kontor/utrymme och kommer gå i samma stil som ditt verkar det som. Kollat på DPJ efter skrivbord och kan inte riktigt bestämma mig för vilken av modellerna jag ska köpa, vilken modell är det du har? "Professional"?

Härligt, jag har professional. detta artikelnummer om det hjälper dig WD-ET-PRO3X-WH-WAN18x8 Har du möjligheten att besöka deras butik i stockholm så rekomenderar jag det, väldigt trevliga och de flesta modellerna framme så man kan klämma och känna.

Skrivet av andreas_dock:

Alltså akustikpanel gör så mycket för utseendet tycker jag!

Ger både ett djup, en värme och dimension

Håller med till 100%, de ger också mycket bättre akustik i rummet vilket är ett plus i kanten