Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Våt/torr skaftdammsugare åt föräldrarna samt surfplatta som ska ersätta en gammal sleten Huawei. Annars vet jag inte, kanske kläder om jag orkar leta.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Söker du specifikt m.2? Annars tycker jag under 400 är billigt för en 1TB SSD:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/int...

Läste dock att den är DRAM-lös fast jag är inte så insatt i hur mycket det påverkar

Påverkar mycket..
Nä..Webhallen 990 pro 1 TB 1149 kr

https://www.webhallen.com/se/product/355429-Samsung-990-Pro-s...

Sp + priset
Permalänk

Har inet börjat med sin black week deals?

Hittar random saker som är nersatta (https://www.inet.se/produkt/2225250/samsung-27-odyssey-g60sd-...) men ingen black week portal

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har inet börjat med sin black week deals?

Hittar random saker som är nersatta (https://www.inet.se/produkt/2225250/samsung-27-odyssey-g60sd-...) men ingen black week portal

De skriver såhär på sin discord

"När startar Inet sin Black Friday?
Vi startar den 21 november under förmiddagen (ej midnatt), men har redan nu sänkt priser på produkter som är aktiva hos andra ÅF. Black Friday slutar 2 december hos oss."

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

8Bitdo Ultimate 2C är populär nu. Relativt billig och finns både med och utan sladd.

Ok, har inte provat de tidigare, funkar de bra, trådat eller trådlös?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Håller tummarna på att Synology kommer ut med en DS1625+ alternativt DS1825+ vilken dag som helst nu, men ser jag en bra nog deal på DS1621+ så kan det bli en sån istället.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Påverkar mycket..
Nä..Webhallen 990 pro 1 TB 1149 kr

https://www.webhallen.com/se/product/355429-Samsung-990-Pro-s...

Det var verkligen en riktigt dålig rabatt!

Undrar hur många ÅF kör detta sedan kör de en mycket djupare rabatt den 29e eller vilken dag det nu är. Men det skulle bara göra de kunderna som köpte samma produkt före mycket arga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robostar:

Ett tandläkarbesök... jippi

Mmm... Var där i fredags, 11k gick det på

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BasseBaba:

Elgiganten:
Det har blivit så sjukt smutsigt, blir bara värre för varje år som går.
Till att börja med så skriver dom att "Black Friday" är här, hur kan den vara här? Det är en dag, den är inte här. Det som eventuellt är här är "Black Month", det är ju inte ens "Black Week", för den kommer ju nästa vecka.

Sen då så brer dom i år på soppan med nån typ av FOMO-marknadsföring enligt ovan, "vågar du vänta"?

Sist men inte minst så är det som vanligt, sakerna man faktiskt vill ha kommer väldigt sällan på rea, och mycket som är sänkt, har sänkningar som motsvarar vilken xxxxxxx-REA som helst under året.

Sen har man även problemet som @CrazyDriver fick smaka på med butiker som pangar in "ett visst antal".

Summa summarum så har ju hela konceptet blivit totalt urvattnat då man antingen får göra inköp i förväg som man sen får försöka prismatcha eller returnera, alternativt får man vänta men då med "risken" att saker man hade velat köpa har försvunnit.

Känslan är ju precis som tidigare år att det bara handlar om desperata försök att sälja (vilket iofs all handel såklart handlar om), men soppan som har skapats är ju inte på något sätt vettig för konsumenten.

Apropå Elgigantens fomo-trams; Såg nu att de också lagt till ”information” om hur många andra som kikat på den produkt jag för tillfället tittar på. Stod i stil med: ”Populär produkt! 4328 andra har hittills kikat på denna!”.

Inte bara gör sådana informationsrutor deras redan plottriga och ui-mässigt mardrömslika sida ful. Det irriterar mig också som kund. Jag är noll intresserad om det bara är jag eller resten av jorden som kikat på samma produkt.

Syftet är inte att assistera mig som kund utan handlar enbart om att stressa fram ett impulsköp. Bort tack!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har redan köpt en black friday deal, en "Samsung HW-Q995D" för 9490:- via mecenat alumni.
Hyfsad deal ändå

Visa signatur

PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte köpa så mycket på BF då jag i förra veckan köpte mig en LG 77" OLED EVO tv.
Kan för övrigt rekommendera den, det är ett monster

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Fick hem nyss en QD-oled skärm av MSI..
ska packa upp idag och köra

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Blir kanske en pizza och ett par stickade yllesockar.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Köpte en Bambu Lab P1S Combo på Black month. 9998 kr istället för 12999.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Apropå Elgigantens fomo-trams; Såg nu att de också lagt till ”information” om hur många andra som kikat på den produkt jag för tillfället tittar på. Stod i stil med: ”Populär produkt! 4328 andra har hittills kikat på denna!”.

Inte bara gör sådana informationsrutor deras redan plottriga och ui-mässigt mardrömslika sida ful. Det irriterar mig också som kund. Jag är noll intresserad om det bara är jag eller resten av jorden som kikat på samma produkt.

Syftet är inte att assistera mig som kund utan handlar enbart om att stressa fram ett impulsköp. Bort tack!

Ja sådant borde göras olagligt. Är det nån som ens går på det? Brukar blockera elementen i adblockern.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Ok, har inte provat de tidigare, funkar de bra, trådat eller trådlös?

Jag köpte en sån till flickvännen och vi tycker båda den är riktigt bra, väljer oftast den före min xboxdosa. Den är lite mindre än en xboxdosa så har man större händer är detta något att ta i beaktning men känns iaf hög kvalitet och anslutar otroligt fort när man startar och går också mycket fortare att stänga av än xboxdosan min. Låter som ganska små grejer men är skönt. Sen är den 2,4ghz (har bt också) så ingen märkbar delay så bara koppla in medföljande dongel i pc och köra så det ryker.

Permalänk
Medlem

Inte ett skit ska handlas, möjligtvis nån julklapp men de köper jag även om det inte är rea. Black Friday i Sverige är ett skämt.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Kommer nog inte köpa så mycket på BF då jag i förra veckan köpte mig en LG 77" OLED EVO tv.
Kan för övrigt rekommendera den, det är ett monster

Hade du väntat till denna vecka så hade du fått 13900kr rabatt på samma TV.
https://annonsblad.power.se/?page=10

Permalänk

Torrfoder till katten, om det är rea på någon 10 kg förpackning med rätt märke och typ

Permalänk
Skrivet av issue:

Mmm... Var där i fredags, 11k gick det på

Har ett som ska gå på 7k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

https://i.imgur.com/APHS7fs.png

Han köpte nog C3 som var nedsatt till 19 990 på NetOnNet förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Köpte en Bambu Lab P1S Combo på Black month. 9998 kr istället för 12999.

Köpte samma, fast jag tror att min gick på 9995:- ist 👍 (via 3DPrima)
Hela 3kr billigare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Militias:

Köpte samma, fast jag tror att min gick på 9995:- ist 👍 (via 3DPrima)
Hela 3kr billigare!

Då kommer den stora frågan, har du kört något och har du även kört något du själv har ritat i ett valfritt cad program?

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Jag köpte en sån till flickvännen och vi tycker båda den är riktigt bra, väljer oftast den före min xboxdosa. Den är lite mindre än en xboxdosa så har man större händer är detta något att ta i beaktning men känns iaf hög kvalitet och anslutar otroligt fort när man startar och går också mycket fortare att stänga av än xboxdosan min. Låter som ganska små grejer men är skönt. Sen är den 2,4ghz (har bt också) så ingen märkbar delay så bara koppla in medföljande dongel i pc och köra så det ryker.

Kul, jag googlade lite och kollade runt på youtube, de flesta verkar eniga om att det är den bästa alternativa kontrollen stabil och bra pris! Går ju koppla till vilken konsol som helst sen med dongeln! Ser riktigt intressant ut!

Den enda undran jag har nu, hur är force feedbacken vs en xbox one kontroll, är det typ samma?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Då kommer den stora frågan, har du kört något och har du även kört något du själv har ritat i ett valfritt cad program?

Tyvärr så har den inte skeppats ännu. (Den köptes igår)

Men planerna är väl att leka lite med att printa tangentbordschassin för lite customs, eller insatser till mina brädspelslådor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

https://i.imgur.com/APHS7fs.png

köpte min för 19900, en LG OLED77C35LA 77" 4K C3 OLED, så inte samma modell, men tack endå för infon

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Har 2st 6650XT liggandes i varukorgen som jag hoppas kanske sänks nu.
Båda barnen vart i behov av nya datorer så får bita i det sura äpplet och köpa båda samtidigt.
Hoppas på att kanske något annat sänks till budgeten på precis under 3000 kronor stycket nu dock.

Visa signatur

ITWT

Permalänk
Medlem

Köpte två allvädersdäck till min arga tyska gräsklippare

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Blir att leta Laptop för game och studier med dessa specs:
* 4060/4070
* 32gb ram+
* 1tb ssd
* 16" med minst 2560*1600.
* Och som inte skriker gaming. och inte väger över 2,3kg.

Även en stol från Secretlab får det bli.

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Skrivet av ashashiva:

Roborock Q8 Max+ med tömningsstation 😄

Sitter själv o tittar på den! Alternativt om man skulle slå till på en Q revo S. Klurar på om man ska slå till redan eller vänta in inet/Amazons black Friday i hopp om bättre pris, men de lär väll lägga sig i pris där alla andra butiker ligger.