Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Telenors erbjudanden här (villa):

399/mån för 300/300 och stanna kvar på Öppen fiber.
349/mån för 1000/1000 i 24 mån, jättebra kanske, men då låser man sig till Telenorfiber.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag såsom många andra här sitter på Telenor 500/500 för 349 kr/mån. Ringde precis dit och fick höra att det bästa de kunde göra för mig var 549 kr/mån. Så det kommer inte bli Telenor.

Permalänk
Medlem

Mitt Telenor gick ut igår, så tecknade direkt Bredband2 obundet 150/150. Blev inkopplat smidigt direkt efter midnatt.
Ringde in i morse för att säga upp det efter hela 10 timmars inkoppling (1 mån uppsägningstid)
Så nu väntar jag bara på ett bra erbjudande under kommande vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aikelo:

Mitt Telenor gick ut igår, så tecknade direkt Bredband2 obundet 150/150. Blev inkopplat smidigt direkt efter midnatt.
Ringde in i morse för att säga upp det efter hela 10 timmars inkoppling (1 mån uppsägningstid)
Så nu väntar jag bara på ett bra erbjudande under kommande vecka.

Menar du att det upphörde att fungera igår eller att bindningstiden var slut? För om du menar det sistnämnda så löper väl tjänsten bara på.

Permalänk
Sötast

Jag förstår inte varför inte alla bara väljer Telia. De är ju en så seriös operatör!

(Ownit har 500/500 för 479 :- )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

<Uppladdad bildlänk>

Jag förstår inte varför inte alla bara väljer Telia. De är ju en så seriös operatör!

(Ownit har 500/500 för 479 :- )

Kanske för....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Jag har samma telenordeal som du, vad kunde Telenor erbjuda? Någon form av rabatt måste de väl kunna ge för att behålla kunderna.

Nop de var benhårda med att det endast gällde nykund…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Telenors erbjudanden här (villa):

399/mån för 300/300 och stanna kvar på Öppen fiber.
349/mån för 1000/1000 i 24 mån, jättebra kanske, men då låser man sig till Telenorfiber.

/hulle.

Jag har Telia Öppen fiber och kan inte ta del av Telenors priser tyvärr, får bara upp 5g bredband.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det som står är att Bahnhof har rätt att omedelbart justera priset förutsatt avisering sker 30 dagar innan prisjustering om underleverantörer, elkostnader etc stiger. Det är en del av avtalet som är accepterat av konsumenten vid tecknande. De måste givetvis avisera prisjusteringen till kund. Kund har rätt att bryta avtalet. Däremot har inte kund något i avtalet som pekar på att denne kan kräva att Bahnhof fortsätter leverera tjänsten till X-kronor. Det står ju att Bahnhof får höja priserna av några olika skäl.

Riktigt kasst, då kan man ju bli "lovad" jättebra pris under BF2025, och så kort tid efter avtalet är ingått och ångerrätten förverkad så kan de höja priset.

16.3 Höjning av Kundens avgift ska meddelas Kunden via e-post eller brev senast trettio (30) dagar innan höjningen träder i kraft. 16.4 Avgiftsändringar ska aviseras senast 30 dagar i förväg. Bahnhof har dock rätt att med omedelbar verkan höja avgift om höjningen är direkt hänförlig till förändring av valutakurs, skatt eller liknande statlig pålaga, indexreglerad kostnadsökning, inflation, förändring av avgift från underleverantör (t ex för el), samt vid annan liknande omständighet utanför Bahnhofs kontroll som påverkar Bahnhofs kostnad för Tjänsten.

Dom har aldrig aviserat mig om avgiftsändringar. Därför sa jag upp Bahnhof nu. Testade och frågade om jag kunde få samma pris som dom erbjuder nya kunder. Över 10 års tid och dom kunde inte ens matcha deras eget pris som dom erbjuder till nya kunder 1000Mbit 449/mån. Dags för nya äventyr då.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Har möjlighet att teckna med 24 månaders bindningstid, bredband 1200 via fibercoax hos Tele 2 för 599:- i månaden och samtidigt få en ipad med på köpet. Får se vad Telenor har att erbjuda om dom vill ha kvar mig som kund, har haft 500/500 hos dom senaste året för 299kr i månaden.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Hade Bahnhof i några år med start 2016. Fick flertalet mail om prishöjningar. Obundet dock.
Det gällde att hålla koll på hemsidan så fick man säga till när de sänkte priserna så fixade de samma pris på det man hade så ofta blev det inte direkt någon höjning att prata om.

Permalänk
Skrivet av XPerion:

16.3 Höjning av Kundens avgift ska meddelas Kunden via e-post eller brev senast trettio (30) dagar innan höjningen träder i kraft. 16.4 Avgiftsändringar ska aviseras senast 30 dagar i förväg. Bahnhof har dock rätt att med omedelbar verkan höja avgift om höjningen är direkt hänförlig till förändring av valutakurs, skatt eller liknande statlig pålaga, indexreglerad kostnadsökning, inflation, förändring av avgift från underleverantör (t ex för el), samt vid annan liknande omständighet utanför Bahnhofs kontroll som påverkar Bahnhofs kostnad för Tjänsten.

Dom har aldrig aviserat mig om avgiftsändringar. Därför sa jag upp Bahnhof nu. Testade och frågade om jag kunde få samma pris som dom erbjuder nya kunder. Över 10 års tid och dom kunde inte ens matcha deras eget pris som dom erbjuder till nya kunder 1000Mbit 449/mån. Dags för nya äventyr då.

Lustigt att det är så olika, mig var det inga problem att ge ett nedsatt pris jämfört med ordinarie pris när min bindningstid gick ut. Men så sitter jag i deras egna fibernät också, kanske spelar roll.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Börjar fundera på om Comviq kan vara en sleeper i år? Eller om Telia kan överraska?

Permalänk
Medlem

Fick mediaomvandlaren inkopplad i fredags. Fick samtidigt lite broschyrer bla från Open Universe med en del erbjudanden. Blev Banhof 1000/1000 för 569 kronor i månaden, plus 3 första månaderna betalningsfritt och ingen bindningstid.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Jag såsom många andra här sitter på Telenor 500/500 för 349 kr/mån. Ringde precis dit och fick höra att det bästa de kunde göra för mig var 549 kr/mån. Så det kommer inte bli Telenor.

Samma besked som jag fick när jag sa upp mitt i veckan. De försökte dock sälja 5G för 349:- i 24 månader till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Lustigt att det är så olika, mig var det inga problem att ge ett nedsatt pris jämfört med ordinarie pris när min bindningstid gick ut. Men så sitter jag i deras egna fibernät också, kanske spelar roll.

<Uppladdad bildlänk>

Egna fibernät är alltid billigare än stadsnät som jag har. Telia erbjuder 899:- för 1000Mbit på Zitius stadsnät för mig. Allente värst med 999:-.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Egna fibernät är alltid billigare än stadsnät som jag har. Telia erbjuder 899:- för 1000Mbit på Zitius stadsnät för mig. Allente värst med 999:-.

Så är det ju.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Då Bahnhof höjer mitt bredband 250/250 till 459 från 399 och det är inte den första höjningen dom gjort i år, så letar jag nytt bredband läst att bredband2 har cg-nat nu men kan ev orda en public ip vet om det stämmer.

Har Open Universe som Bahnhof säger har ökat sina priser mot Bahnhof är den info jag fått.

Vad skulle ni rekommendera? Bredband2 erbjuder 250/250 för 355 i 12 månader bindnings fritt.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Helt ok om man pallar med 24 mån bindning.

Tele2

Edit; Man behöver då skaffa deras villafiber..nä då får det vara.

I nuläget så har jag 100/100 hos bredband2 för 422kr/mån så väldigt dyrt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Menar du att det upphörde att fungera igår eller att bindningstiden var slut? För om du menar det sistnämnda så löper väl tjänsten bara på.

Priset gick från 349 till 730kr så jag sa upp det så jag skulle slippa den dyra kostnaden. Vägrar det dyra priset. Så hoppade på ett enligt mig skäligt pris tillsvidare med Bredband2

Permalänk
Medlem

Jag får 799 för samma order

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

KARTELLBILDNING... fan vilka goa priser de tar för bara bredband..så mycket dyrare är det inte att skjuta optiskt ljus eller driva backbone 100% att de höjer ihop...

Edit mitt pris gick ifrån 299 till 699

bästa erbjudandet nu är 479? för 250/250 öppen villafiber via Telia

Permalänk
Expertgissare

Ja det är skrämmande/ledsamt att se hur priserna ökar stadigt på bredband, lika som med elnätsavgifterna :/

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Black friday priserna kommer ju nästa vecka. Lugnt ännu.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Efter att ha ringt Telenor lyckades jag förlänga 1000/1000 för 289:- efter blivit kopplad vidare till säljgruppen (antar jag det var). Detta är med komborabatt så är riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av odnad:

Efter att ha ringt Telenor lyckades jag förlänga 1000/1000 för 289:- efter blivit kopplad vidare till säljgruppen (antar jag det var). Detta är med komborabatt så är riktigt nöjd!

Är detta på öppen fiber eller Telenors egna nät?

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Alltså man märker ju att operatörerna har insett hur dålig ide det är med "black friday" en dag att konkurrera om alla kunder....ser ut som att det kommer bli en prisökning för mig i år. Första åren med black friday var det ju riktigt bra erbjudanden...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Kommer säkerligen komma nya erbjudanden på fredag nästa vecka men jag gick på bredband två och 1000/1000 för 535kr, aningen billigare per mbit än förra årets deal från telenor med 500/500 för 299kr.

Trevliga va att man slapp bindningstid vilket blir perfekt då vi letar hus och många av dom vi kollat på har väntetid för fiber..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Kommer säkerligen komma nya erbjudanden på fredag nästa vecka men jag gick på bredband två och 1000/1000 för 535kr, aningen billigare per mbit än förra årets deal från telenor med 500/500 för 299kr.

Trevliga va att man slapp bindningstid vilket blir perfekt då vi letar hus och många av dom vi kollat på har väntetid för fiber..

Kunde du inte få inleed för 425kr? 1000/1000 deras ordinarie pris, obundet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ad72:

Kunde du inte få inleed för 425kr? 1000/1000 deras ordinarie pris, obundet

Tänk på att priserna är områdes specifika Så ordinarie pris vid dig kanske, just vid mig så är ordinarie pris 615kr. Men spelar ingen större roll för min del då vi inte kan få inleed så skulle inte förvåna mig om det är specifik för villa fiber i vårat område.

Visa signatur

here we go!