STALKER 2 Snack
Kört runt 20timmar nu och måste säga att jag ligger på 50/50 på att hata spelet och gilla det. Det är ofta bra miljöer och stämning.
Vad jag inte gillar är weight/inventory systemet. Man vill ta med sig loot för att sälja men man blir väldigt lätt överbelastad och går som en pensionär med rullator som stuckat foten när man ligger nära max. Reparera ett vapen kostar runt 12000 när det är helt paj, sälja ett vapen ger i snitt 500-4000. Man tjänar mer på bara slänga ett vapen som gått sönder och använda ett annat om man har tur o hittat någe. Är det bara jag som saknar "fast travel" så man snabbt kan sälja skit?
Finns sidequests för att få in pengar, de uppdrag jag kunde välja på gav 500-3750 i belöning. Gå ut döda X fiender på någe ställe eller hitta en random artifakt i en viss kategori. *Gäsp*, säljer hellre något skruttvapen, synd bara man knapp orkar bära hem något o sälja då man verkar ha ledgångsreumatism. Oh ja sa jag det, vapen som är för slitna går inte sälja alls så bara tömma dem på ammo o slänga på backen.
Sen har vi vädret, ja det kan bidra med viss stämning men för mig mer ett frustrations moment som slösar på min tid. Jag måste sitta inomhus o vänta tills ovädret blåst förbi annars dör du som en vampyr i dagsljus.
Spelar är stabilt, har inte crashat än iaf, har stött på ett hus som hade flimmrande texturer på väggarna men annars har det vart bra. Lite krävande dock, kör 1440p och har väl runt 62-115fps beroende på vad som händer.
Jag har bara kört första stalker spelet tidigare, är väl ingen jätte fan av serien. Hade helt glömt bort hur mycket jag ogillar inventory management.
Stödjer spelet moddar?
Vad tycker ni andra om spelet ni som kört?