Permalänk
Avstängd

STALKER 2 Snack

Kört runt 20timmar nu och måste säga att jag ligger på 50/50 på att hata spelet och gilla det. Det är ofta bra miljöer och stämning.

Vad jag inte gillar är weight/inventory systemet. Man vill ta med sig loot för att sälja men man blir väldigt lätt överbelastad och går som en pensionär med rullator som stuckat foten när man ligger nära max. Reparera ett vapen kostar runt 12000 när det är helt paj, sälja ett vapen ger i snitt 500-4000. Man tjänar mer på bara slänga ett vapen som gått sönder och använda ett annat om man har tur o hittat någe. Är det bara jag som saknar "fast travel" så man snabbt kan sälja skit?

Finns sidequests för att få in pengar, de uppdrag jag kunde välja på gav 500-3750 i belöning. Gå ut döda X fiender på någe ställe eller hitta en random artifakt i en viss kategori. *Gäsp*, säljer hellre något skruttvapen, synd bara man knapp orkar bära hem något o sälja då man verkar ha ledgångsreumatism. Oh ja sa jag det, vapen som är för slitna går inte sälja alls så bara tömma dem på ammo o slänga på backen.

Sen har vi vädret, ja det kan bidra med viss stämning men för mig mer ett frustrations moment som slösar på min tid. Jag måste sitta inomhus o vänta tills ovädret blåst förbi annars dör du som en vampyr i dagsljus.

Spelar är stabilt, har inte crashat än iaf, har stött på ett hus som hade flimmrande texturer på väggarna men annars har det vart bra. Lite krävande dock, kör 1440p och har väl runt 62-115fps beroende på vad som händer.

Jag har bara kört första stalker spelet tidigare, är väl ingen jätte fan av serien. Hade helt glömt bort hur mycket jag ogillar inventory management.

Stödjer spelet moddar?
Vad tycker ni andra om spelet ni som kört?

Permalänk
Medlem

Låter som samma problem som alla andra spel med samma system. Tror kanske spel borde låta bli att alls inkludera "loot" generellt sett och istället komma med något annat vettigt och inte introducera valuta i onödan heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

är väl ingen jätte fan av serien.

Det förklarar saken.

Man ska plågas litegrann i dessa spel, det hör till och för fans av spelserien är detta givet.
Jag skulle ge mig in i en fight för jag skulle till en plats och göra något enligt mitt uppdrag, men insåg att jag var chanslös och fick fly så fort benen bar, vilket inte var så snabbt. Gick åt många medkits. Så verkar det rätt ofta vara, man inser att man är ganska liten och svag och klarar inte det man ska av olika anledningar. Nu håller jag på och gnetar för att uppgradera arsenalen och när jag är redo med den biten, vilket säkert är ett antal side missions och ett antal timmar bort, så ska jag ge mig in igen tänkte jag. Och plötsligt kan man också råka ut för att man sugs in mot någon gravitationsbubbla och dör, bara sådär. Man får jobba lite, spara ofta och reloada som det behövs. Och jag njuter av varje minut.

Och fast travel finns visst, men du måste hitta en guide som kan ta dig till platser. I COP fanns fast travel om man stötte på rätt npc:er men har inte stött på den varianten i detta spel, inte än i alla fall.

Krascher hade jag massor till en början, sen stängde jag av steam overlay samt tog bort undervolt på gpun och nu verkar det stabilt. Ska slänga på steam overlay igen för att se vilket det var som orsakade instabiliteten men gissar på undervolt.. Inget annat spel har klagat men kanske jag behöver öka på spänningen en gnutta.

Lite roliga buggar har man stött på i alla fall, t.ex denna karl som när jag började prata med honom, plötsligt sakta lyftes upp en halvmeter och sedan blev kvar där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eismannen:

Det förklarar saken.

Man ska plågas litegrann i dessa spel, det hör till och för fans av spelserien är detta givet.
Jag skulle ge mig in i en fight för jag skulle till en plats och göra något enligt mitt uppdrag, men insåg att jag var chanslös och fick fly så fort benen bar, vilket inte var så snabbt. Gick åt många medkits. Så verkar det rätt ofta vara, man inser att man är ganska liten och svag och klarar inte det man ska av olika anledningar. Nu håller jag på och gnetar för att uppgradera arsenalen och när jag är redo med den biten, vilket säkert är ett antal side missions och ett antal timmar bort, så ska jag ge mig in igen tänkte jag. Och plötsligt kan man också råka ut för att man sugs in mot någon gravitationsbubbla och dör, bara sådär. Man får jobba lite, spara ofta och reloada som det behövs. Och jag njuter av varje minut.

Och fast travel finns visst, men du måste hitta en guide som kan ta dig till platser. I COP fanns fast travel om man stötte på rätt npc:er men har inte stött på den varianten i detta spel, inte än i alla fall.

Krascher hade jag massor till en början, sen stängde jag av steam overlay samt tog bort undervolt på gpun och nu verkar det stabilt. Ska slänga på steam overlay igen för att se vilket det var som orsakade instabiliteten men gissar på undervolt.. Inget annat spel har klagat men kanske jag behöver öka på spänningen en gnutta.

Lite roliga buggar har man stött på i alla fall, t.ex denna karl som när jag började prata med honom, plötsligt sakta lyftes upp en halvmeter och sedan blev kvar där.
<Uppladdad bildlänk>

Fast travel funkar tydligen bara genom prata med en NPC i något camp för att resa till något annat camp och det kostar pengar beroende på hur långt det är. Suger ju hårt, som om pengar inte va jobbigt nog...
Det kallar jag inte inte riktigt fast travel.

Permalänk
Medlem

Har man nån "stash" där man kan spara grejjer permanent, tänker om man hittar ett coolt vapen som nästan är trasigt, kan man lägga undan det och komma tillbaks 30 timmar senare när man har råd att reparera det?

Permalänk

coolt spel MEN trollkarar eller vad tusan det är som kan manipulera så att vapen som ligger på marken börjar skjuta på en!? nej tack

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jagers:

Har man nån "stash" där man kan spara grejjer permanent, tänker om man hittar ett coolt vapen som nästan är trasigt, kan man lägga undan det och komma tillbaks 30 timmar senare när man har råd att reparera det?

Japp det finns, brukar vara nära din säng eller någon vendor i ditt camp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Fast travel funkar tydligen bara genom prata med en NPC i något camp för att resa till något annat camp och det kostar pengar beroende på hur långt det är. Suger ju hårt, som om pengar inte va jobbigt nog...
Det kallar jag inte inte riktigt fast travel.

Det är det ultimata om du frågar mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eismannen:

Det är det ultimata om du frågar mig.

Är väl mer användbart när man står mitt i ingenstans ute i vildmarken och man rör sig i snigerfart med nästan fullt inventory. Det är väl då man vill köra fast travel. När man redan är i stan och rensat så man kan röra sig igen har man ju ingen nytta av det längre...
Kan ta 15-20min att långsamt ta sig tillbaka till sitt camp så man kan sälja.

Ekonomin är just helt trasig i spelet. Durability går ner allt för fort på sin utrustning, kostar för mycket att laga och man får för lite att sälja grejer.

Nä fy vilket skitspel det är egentligen, sitter o tvingar mig själv att köra klart då jag är i slutet...tror/hoppas jag. Hatar spel som slösar med min tid.

Dragon Age Veildguard va mycket roligare...

Permalänk
Medlem

Då kanske du ska spela det istället. Alla spel är inte för alla och så ska det vara.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Har provat spelet lite och det är ganska svårt, precis som det första var.
Mods till det finns på nexusmods.com.
Kommer nog ta ner några som gör livet lite enklare, men inget fusk.
Buggar, javisst, men det är ju Stalker. Det hör till

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I'm autistic. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Jag hittade en intresant "bugg" som gjorde spelet ospelbart på min hårdvara.
3700X & 5700XT.

Spelet ville inte använda mer än 30% av CPUn och hackade fram i ca 10fps.
Ändrade power mode i windows 10 från Balanced till Best performance, och voila, 50% användning av CPU och spelet flyter på som smör.

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara spelat det i snart 7 timmar sen i onsdagskväll. Har det installerat i Windows 10 på grund av brist av lagringsutrymme i Linux, så jag dualbootar, vilket endast sker när jag är väldigt sugen på att spela det. Hur som helst.

S.T.A.L.K.E.R. är en spelserie som inte passar in hos alla. Jag är ett fan av dessa (förutom Call to Pripyat då jag ej har spelat det) och finner tvåan som ett GOTY-spel. Otroligt bra stämning, vapnen känns tunga, AI'n känns intelligent, och grafiken... hoho, den grafiken! För en spelstudio som skapar sitt allra första spel där världen är helt öppen utan laddningstider och som har försökt att göra det bästa av situationen i och med kriget i deras land, så anser jag att S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl är ett otroligt välgjort, detaljerat och mästerligt spel.

Spelserien är som sagt inte för alla. Främst inte för dom som anser att kulorna ska färdas i en rak linje, exakt där som man siktar (jag känner en person som anser det). Man måste även tänka på att tvåan släpptes för knappt 3 dagar sedan. Buggar och brist på grafikoptimering är att väntas med då. Främst från en spelstudio som skapar deras (vad jag vet) absolut första spel i Unreal Engine-motorn, och dessutom deras första open world-spel. De har lagt ner oerhört många timmar och mycket kärlek i spelet - mitt under ett pågående krig! - och har lyckats återskapa den där unika, världskända och älskade stalker-känslan. All respekt till dom <3

Men! Jag som är van med att få höra karaktärer som talar engelska, men bryter lite/mycket på ukrainska i Shadow of Chernobyl och Clear Sky, finner det oerhört konstigt att höra en karaktär med ukrainskt namn tala flytande skotska. Jag saknar att få höra dom prata engelska med brytning. Men i övrigt är det engelska röstskådespeleriet helt suveränt! Främst Skifs röst, som ibland liknar den röst som man hör från sin karaktär i Kingdom Come: Deliverance.

Skrivet av Megacrash:

Nä fy vilket skitspel det är egentligen, sitter o tvingar mig själv att köra klart då jag är i slutet...tror/hoppas jag. Hatar spel som slösar med min tid.

Då kan man ju undra, varför köpte du ens spelet, om du nu hatar sådana spel? Ville du stödja spelstudion? S.T.A.L.K.E.R.-serien är och förblir en rollspelserie där taktik, ekonomi, trading och tid krävs.

Lade till missade ord
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är väl mer användbart när man står mitt i ingenstans ute i vildmarken och man rör sig i snigerfart med nästan fullt inventory. Det är väl då man vill köra fast travel. När man redan är i stan och rensat så man kan röra sig igen har man ju ingen nytta av det längre...
Kan ta 15-20min att långsamt ta sig tillbaka till sitt camp så man kan sälja.

Ekonomin är just helt trasig i spelet. Durability går ner allt för fort på sin utrustning, kostar för mycket att laga och man får för lite att sälja grejer.

Dragon Age Veildguard va mycket roligare...

Du får kasta lite grejer så du kan gå fortare bara.
Själv hade jag samma problem, låg ammo och trasiga vapen, och blev jagad av några mutanter samtidigt.
Men låter inte som ett spel för dig helt enkelt?

Permalänk
Medlem

Jag gav mig fan på att älska det redan innan jag började. Älskar stalker, metro och allt sånt.

Buggarna är skitjobbiga. Men de jobbar på det.

Atmosfären är riktigt nice. Och soundtracket bland det bästa jag varit med om. Kusliga musiken det vill säga.

Nog inte för alla men jag gillar det.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eismannen:

Du får kasta lite grejer så du kan gå fortare bara.
Själv hade jag samma problem, låg ammo och trasiga vapen, och blev jagad av några mutanter samtidigt.
Men låter inte som ett spel för dig helt enkelt?

Stött på en bugg nu på mainquest som gör att jag inte kan spela vidare. Får börja om från början o se om man kommer förbi vilket jag inte orkar göra. Kanske patcher de det "någon gång" men nu får det ligga i backloggen på obestämd tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Stött på en bugg nu på mainquest som gör att jag inte kan spela vidare. Får börja om från början o se om man kommer förbi vilket jag inte orkar göra. Kanske patcher de det "någon gång" men nu får det ligga i backloggen på obestämd tid.

Oj, vad är det då? Låter illavarslande.

Såg att det kommer en uppdatering nu till kommande vecka, som ska lösa något slags bugg som gör att man fastnar och inte kommer vidare men ingen aning vad det är och om det är samma som du har

https://store.steampowered.com/news/app/1643320/view/44558439...

Permalänk
Medlem

Spelat över 17 timmar, helt fantastiskt spel.
Men har tyckt att musen har känts väldig konstig, kom över detta igår

https://www.reddit.com/r/stalker/comments/1gvy5sx/mouse_input...

Mouse smoothing / acceleration är tydligen igång som standard, blev en jäkla skillnad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Spelat över 17 timmar, helt fantastiskt spel.
Men har tyckt att musen har känts väldig konstig, kom över detta igår

https://www.reddit.com/r/stalker/comments/1gvy5sx/mouse_input...

Mouse smoothing / acceleration är tydligen igång som standard, blev en jäkla skillnad.

Dessutom är X och Y-ledet inte samma sensitivity. Det är som att spela i 4:3 Stretched i CS; rör du musen i en cirkel så kommer det inte bli en cirkel ingame.
Finns mods (egentligen bara config-inställningar) som löser båda dessa problem.
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/57
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/42

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Dessutom är X och Y-ledet inte samma sensitivity. Det är som att spela i 4:3 Stretched i CS; rör du musen i en cirkel så kommer det inte bli en cirkel ingame.
Finns mods (egentligen bara config-inställningar) som löser båda dessa problem.
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/57
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/42

Nice blir att testa, efter träningen : )

Tack

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Jag har precis tagit mig till "Garbage"(alltså nästa "område" man låser upp efter att man är klar " Lesser Zone") och den första byggnaden man pekas mot via main-questen. All stash är tömd och alla side-quests i "lesser zone" är gjorda.

Dessa buggar har jag stött på:

1. Finns en PDA man hittar bredvid ett lik (norra delen av "lesser garbage"). Det är en NPC's bror som dött i en anomaly, och man blir ombedd att hämta liket. Bredvid liket finns en PDA som går att plocka upp, men det går inte slänga den och stannar kvar permanent i ens ryggsäck. Som tur var sparade jag precis där och PDAn var inte viktig så vid en omladdning så struntade jag i att plocka upp den.
2. Vid checkpoints/baser där det finns fiender så respawnar dessa inom några sekunder.
Jag har fått leka one-man-army mot 20-30 NPCs efter att jag dödad 5, försöker loota dessa, och helt plötsligt ha 5nya NPCs som dyker upp från ingenstans. Dödar dessa, försöker loota, och så vidare och så vidare tills jag bara flyr för jag slösar ammo, supplies och durability på utrustningen/vapen.
Hittade på steam att det är en bugg i något system som heter "A-life 2.0" som hanterar just NPC:erna. "A-life" hanterar också alla factions och hur de interagerar med varandra mellan alla "zoner" t.ex. "garbage", lesser zone" etc.

Har samma bugg som var på bild ovanför, NPC:n Mastiff börjar sväva ovanför sin säng när man pratar med honom.

Rörande inventory, att allt väger så mycket etc... Det har väl alltid varit en del av Stalker-spelen vad jag kan minnas? Nu är det otroligt många år sen jag spelade de 3 första, men jag vill minnas att det var likadant i dom.
Man får hålla koll på hur mycket man vill fylla sin inventory, spara de vapen som har högst durability/högst värde och dumpa resten.
Har fått "promenera" tillbaka till Zallisya flera gånger för att sälja saker för att få råd med att reparera.
Jag har 3 vapen, en Viper-5 jag uppgraderat till max, förutom att byta ammo till .45.
Valik Lummox's AKM74s som man hittar uppe i toppen av ett vattentorn. Max uppgraderad
En Toz-34 som jag har i ryggsäcken och plockar fram när man går in i tunnlar och liknande, max uppgraderad förutom tills man blir fast med 1 typ av ammo.
Allt detta tur upp massor med vikt, men jag lyckas ta mig fram (och tillbaka till närmsta butik) utan större problem. Detta är ju en del av STALKER. Dock hade jag gärna velat ha liiite mer svängrum när det kommer till vikten. Finns ju artefakter som hjälper med vikten, men jag har inte hittat någon som hjälper mot radioaktivitet än så det är bara att fortsätta att bolla med vad man ska behålla och vad man får dumpa när det kommer till loot.

Ett tips är att inte ha för mycket "extra" saker på sig.
Ha inte för mycket mat, olika drycker, medkits, bandage etc. på dig. Försök hitta en bra balans. Man hittar massor utav just denna typ av supply överallt. På döda fiender, loot här och där, stashes etc.
Jag kör med 10 medkits och bandage, 5 korvar och konserver. Säljer all sprit och försöker bara använda tabletter mot radioaktivitet. Jag har än så länge aldrig behövt använda en enda tablett då jag alltid lyckas hitta sprit först och använder det först för att tömma ryggsäcken och ha extra utrymme.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eismannen:

Oj, vad är det då? Låter illavarslande.

Såg att det kommer en uppdatering nu till kommande vecka, som ska lösa något slags bugg som gör att man fastnar och inte kommer vidare men ingen aning vad det är och om det är samma som du har

https://store.steampowered.com/news/app/1643320/view/44558439...

Ja jag såg det där, " A Minor Incident" som jag fastnat på står med på fixar i patch notes där som du länkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja jag såg det där, " A Minor Incident" som jag fastnat på står med på fixar i patch notes där som du länkade.

Då kanske det löser sig nu i veckan.

Är det förresten någon som vet var man kan köpa 9x39 ammo samt 5.56x45 ammo ?
sidorovich i cordon har det inte och hamster i lesser zone har det inte heller

Permalänk

Älskar spelet, men det är fan lika trasigt som flight sim 24. Men efter några patchar så blir det fantastiskt!

Permalänk
Moderator
Forumledare

Åkte på en ganska allvarlig (tror jag) bug nu!

Spoilers nedan!

efter att ha återvänt till quiets bas och sett att den blivit förstörd skickas man norrut.
Påväg dit får man nödanrop från Zalyssia att man behöver hjälp. Rusar såklart dit för att hjälpa till men det finns inga fiender, inga friendlys, staden är tillsynes helt tom.
Efter en stund letande ser jag att alla, fiender och friendlys är inne i samma byggnad där guiden finns och vägrar komma ut!
Man kan inte heller skjuten eller ens sikta in där för det är ju inte fiendemark 😫
Efter man lämnat staden så får man ett anrop via radion att man inte behöver återvända då alla är döda, kollar kartan och alla ikonerna för vendors och liknande är borta 😢

Dold text

Ska se om jag kan ladda om en save och se om patchen löser det.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Kört runt 20timmar nu och måste säga att jag ligger på 50/50 på att hata spelet och gilla det. Det är ofta bra miljöer och stämning.

Vad jag inte gillar är weight/inventory systemet. Man vill ta med sig loot för att sälja men man blir väldigt lätt överbelastad och går som en pensionär med rullator som stuckat foten när man ligger nära max. Reparera ett vapen kostar runt 12000 när det är helt paj, sälja ett vapen ger i snitt 500-4000. Man tjänar mer på bara slänga ett vapen som gått sönder och använda ett annat om man har tur o hittat någe. Är det bara jag som saknar "fast travel" så man snabbt kan sälja skit?

Finns sidequests för att få in pengar, de uppdrag jag kunde välja på gav 500-3750 i belöning. Gå ut döda X fiender på någe ställe eller hitta en random artifakt i en viss kategori. *Gäsp*, säljer hellre något skruttvapen, synd bara man knapp orkar bära hem något o sälja då man verkar ha ledgångsreumatism. Oh ja sa jag det, vapen som är för slitna går inte sälja alls så bara tömma dem på ammo o slänga på backen.

Sen har vi vädret, ja det kan bidra med viss stämning men för mig mer ett frustrations moment som slösar på min tid. Jag måste sitta inomhus o vänta tills ovädret blåst förbi annars dör du som en vampyr i dagsljus.

Spelar är stabilt, har inte crashat än iaf, har stött på ett hus som hade flimmrande texturer på väggarna men annars har det vart bra. Lite krävande dock, kör 1440p och har väl runt 62-115fps beroende på vad som händer.

Jag har bara kört första stalker spelet tidigare, är väl ingen jätte fan av serien. Hade helt glömt bort hur mycket jag ogillar inventory management.

Stödjer spelet moddar?
Vad tycker ni andra om spelet ni som kört?

Efter 10 timmar så kom jag fram till att jag hatar det , föröker spela det men går inte . Don har fyllt denna enorma kartan med random skit som råttor vildsvin och banditer som dyker upp bara 5 meter ifrån dig . UE5 ser ut som skit om jag ska vara ärlig, dumt att byta till det 2018 . Spelet är buggigt och långt ifrån färdigt . Cyberpunk all over again

Permalänk
Medlem

Utan no weight limits mods för mat o dryck samt att det inte kostar skjortan att reparera vapen/armor så är spelet nästintill ospelbart.
Med dom 2 moddarna har jag mycket roligare. Slutat spela om dom inte fanns.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Utan no weight limits mods för mat o dryck samt att det inte kostar skjortan att reparera vapen/armor så är spelet nästintill ospelbart.
Med dom 2 moddarna har jag mycket roligare. Slutat spela om dom inte fanns.

Vikka mods använder du ?

Permalänk
Medlem

Började köra lite igår. Har en del problem med prestandan, men jag har inte försökt hitta vilka inställningar som är värda att dra ner på. Kör allt på high förutom environment draw distance som är på epic (var så mycket pop in annars), DLSS Quality. Hade varit guld om Digital Foundry släppte en video med optimized settings.

Hittills bara kommit till första samhället. Prologen kändes rätt så brutal också, främst med fienden som blir osynlig...

Voice acting är något som verkligen drar ner känslan, nästan så att jag hade föredragit rena textrutor som man fått läsa i lugn och ro. Kanske skulle man testa köra med ukrainska som talat ljud och förlita sig på subtitles.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Vikka mods använder du ?

https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/45
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/26

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB