Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabala:

Väldigt sugen på ett par ZMF Bokeh hörlurar men de är lite väl dyra för att bara köpa hem online utan att kunna testa. Vet någon om det finns någon butik runt Stockholmsområdet som har dessa att pröva eller om det finns några butiker överhuvudtaget i Sverige som säljer dom? Hittade inte mycket när jag sökte så lite rädd att man måste beställa dom online utan någon chans att pröva innan :/

ZMF går att låna hem från www.arkaudio.se, kontakta dem.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

+1 Han är dessutom väldigt trevlig och lätt att ha och göra med. Jag lånade hem ett par Auteur Classic en vecka innan jag bestämde mig för att köpa, och fick dessutom behålla demoexet hos mig fram till mina egna hade levererats.

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem Fii0 FT1, är jävligt imponerad över hur välbalanserade de låter (förutom basen). Med nedtonad bas med EQ låter de förvånansvärt likt HD6xx. Kanske inte så konstigt med tanke på att den har ett framhävt mellanregister och en avslappnad diskant upp till runt 10kHZ.

Synd bara att kineserna generellt sett har svårt med att förvalta ett "arv" i produkter så någon förhoppning om att det ska finnas reservdelar och nya kuddar i framtiden är tveksam. Synd med tanke på att de utan tvekan kunnat sälja den (med uppgraderingar i konstruktion över tid) i 20år framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca11mero:

Fick nyss hem Fii0 FT1, är jävligt imponerad över hur välbalanserade de låter (förutom basen). Med nedtonad bas med EQ låter de förvånansvärt likt HD6xx. Kanske inte så konstigt med tanke på att den har ett framhävt mellanregister och en avslappnad diskant upp till runt 10kHZ.

Synd bara att kineserna generellt sett har svårt med att förvalta ett "arv" i produkter så någon förhoppning om att det ska finnas reservdelar och nya kuddar i framtiden är tveksam. Synd med tanke på att de utan tvekan kunnat sälja den (med uppgraderingar i konstruktion över tid) i 20år framöver.

Åhh, jag var ruskigt nära att klicka hem FT1:orna att ha till lite blandat, de har fått fin kritik framför allt till spel m.m. Men jag har så jäkla svårt med lurar pga mina tydligen konstigt utformade öron

Har provat några från Beyer och den passformen funkar inte, inte ens med wicked cushion.

Men valde till slut Sennheisers 620S när jag såg att Amazon hade dom för 2774Kr, samt att jag vet att den formen passar mina grisöron (kommer från 560S) nu.
Tråkiga är bara att Posten ska göra en hemleverans av dom idag, får väl se om de orkar dyka upp

Visa signatur

360hz MSI Oled,Fractal Torrent, 7800X3D, Nitro 7900XTX.
Ifi Zen Dac v2, Ifi Zen Can 3, Sennheisser 620S

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa mig ett par bättre lurar, trött på mitt headset.
Har ingen AMP/DAC för tillfället men sitter och tittar på Beyerdynamic DT 990 PRO 80 ohm, har ett ASUS Rog Strix B650E-I med Savitech SV3H712 AMP hörlurs AMP på moderkortet, det borde inte vara några problem för ett 80 ohms lurar men mer än så kanske blir för tungdrivet.

http://product.savitech-ic.com/savi_product_amp.php

Vad tror ni, borde det gå bra till och med kanske ett par mer tungdriva lurar funkar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldScrub:

Åhh, jag var ruskigt nära att klicka hem FT1:orna att ha till lite blandat, de har fått fin kritik framför allt till spel m.m. Men jag har så jäkla svårt med lurar pga mina tydligen konstigt utformade öron

Har provat några från Beyer och den passformen funkar inte, inte ens med wicked cushion.

Men valde till slut Sennheisers 620S när jag såg att Amazon hade dom för 2774Kr, samt att jag vet att den formen passar mina grisöron (kommer från 560S) nu.
Tråkiga är bara att Posten ska göra en hemleverans av dom idag, får väl se om de orkar dyka upp

Använde HD600 till musik och spel i 10 år, så jag tycker inte det är något större problem. Många som pratar om "soundstage" hit och dit när det kommer till spel, men om vi utesluter Hifimans äggformade lurar och HD800s så är det inte gigantiska skillnader mellan märken och modeller. Många nya stängda lurar är egentligen halvöppna/halvstänga alternativt kör med kuddar i läder och sedan något meshmaterial på den del som ligger mot huden. Så även dessa låter relativt öppna, ungefär snarlikt som HD6xx. Har t.ex ett par gamla SRH440 och dessa låter stänga på riktigt.

FT1 är inte superdjupa men jag känner inte av att de rör vid filtret iallafall. Om du skulle vilja testa så är de löjligt billiga för vad man får kan jag tycka. Kommer säkert rabatter inom snar framtid som sänker dessa till 1300 eller något.

Bra pris! Har inte testat 620s, ser ganska så intressanta ut om man vill ha slutna lurar. Om 560s fungerade så gör säkert 620s det också, är trots allt utformade på ett snarlikt sätt. Hoppas de är trevliga

Permalänk
Medlem

Kiwi Ears KE4 mest prisvärda av "ny meta" tuning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca11mero:

Använde HD600 till musik och spel i 10 år, så jag tycker inte det är något större problem. Många som pratar om "soundstage" hit och dit när det kommer till spel, men om vi utesluter Hifimans äggformade lurar och HD800s så är det inte gigantiska skillnader mellan märken och modeller. Många nya stängda lurar är egentligen halvöppna/halvstänga alternativt kör med kuddar i läder och sedan något meshmaterial på den del som ligger mot huden. Så även dessa låter relativt öppna, ungefär snarlikt som HD6xx. Har t.ex ett par gamla SRH440 och dessa låter stänga på riktigt.

FT1 är inte superdjupa men jag känner inte av att de rör vid filtret iallafall. Om du skulle vilja testa så är de löjligt billiga för vad man får kan jag tycka. Kommer säkert rabatter inom snar framtid som sänker dessa till 1300 eller något.

Bra pris! Har inte testat 620s, ser ganska så intressanta ut om man vill ha slutna lurar. Om 560s fungerade så gör säkert 620s det också, är trots allt utformade på ett snarlikt sätt. Hoppas de är trevliga

Nu kör jag ju EQ men 620S var allt jag hoppades att de skulle vara.
Sjukt bra ljudisolering och väldigt bekväma.
Väldigt skönt att slippa höra tantens TV och min egna dators fläktar etc

Det har aldrig varit så att öronen tar djupmässigt men runt omkring.
Så nu har man hittat "ännu ett par sista lurarna ever"

mvh

Visa signatur

360hz MSI Oled,Fractal Torrent, 7800X3D, Nitro 7900XTX.
Ifi Zen Dac v2, Ifi Zen Can 3, Sennheisser 620S

Permalänk
Medlem

ibland är det lite surt att vara wild and crazy.
köpte en FiiO K7 på rekommendation från polaren, mycket för pengarna tydligen, kostade 2300kr.
får hem den ikväll och ska provköra, men lyckas inte installera DAC drivrutinerna på datorn, FiiO verkar inte stödja Windows on ARM, och jag köpte ju nyss en ny laptop med en snapdragon x elite. har mailat supporten så får se när och om man får något svar.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

ibland är det lite surt att vara wild and crazy.
köpte en FiiO K7 på rekommendation från polaren, mycket för pengarna tydligen, kostade 2300kr.
får hem den ikväll och ska provköra, men lyckas inte installera DAC drivrutinerna på datorn, FiiO verkar inte stödja Windows on ARM, och jag köpte ju nyss en ny laptop med en snapdragon x elite. har mailat supporten så får se när och om man får något svar.

K7 använder UAC2, så det är väl inget att manuellt installera för dig? Kan inte tala för specifikt WoARM, men för mig var det bara att ploppa i USB-kontakten, låta Windows göra sin grej i någon minut och sedan välja vilken uppspelningsenhet den ska prioritera för ljud.

På Linux var det ännu lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

K7 använder UAC2, så det är väl inget att manuellt installera för dig? Kan inte tala för specifikt WoARM, men för mig var det bara att ploppa i USB-kontakten, låta Windows göra sin grej i någon minut och sedan välja vilken uppspelningsenhet den ska prioritera för ljud.

Jag får ju ut ljud, men WoARM tycker att jag har pluggat in en generic audio device samt att jag har en enhet med ett utropstecken och utan drivrutin i device manager.

Pluggar jag in skiten i en laptop med en intel så hittar den både att det är en FiiO samt att den andra enheten installeras.

Jag tänker ju att det borde vara bättre om allt installeras samt att enheten identifieras korrekt än med en generisk drivrutin

Visa signatur

Permalänk

Hej
Någon om bra tips på hörlurar för pendling, samtal och ljudböcker
Helst over ear och fungera ihop med IPhone
Budget upp till 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Hej
Någon om bra tips på hörlurar för pendling, samtal och ljudböcker
Helst over ear och fungera ihop med IPhone
Budget upp till 5K

Sony XM5
Bose QuietComfort Ultra
Sennheiser Momentum 4
Bower & Wilkins PX7 s2e
Cambridge Audio Melomania p100
Bowers & Wilkins PX8
KEF MU7

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Nu har jag fått svar från FiiO, de har ingen drivrutin för ARM64 och utan drivrutinen kommer inte DSD output fungera... så får bestämma mig om jag tror att jag någonsin kommer behöva DSD output snart, så jag vet om jag ska skicka tillbaka eller inte.

Visa signatur

Permalänk

Har ett par Cambridge Audio Melomania P100 som är på väg till mig.
Ska bli intressant att höra hur bra ljud dem har.

Kanske bara är "Snake Oil"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Har ett par Cambridge Audio Melomania P100 som är på väg till mig.
Ska bli intressant att höra hur bra ljud dem har.

Kanske bara är "Snake Oil"

Vad skulle vara "snake oil" i ett par hörlurar..? Tycker de verkar vara rimligt prissatta och dessutom stort plus i kanten med utbytbara batterier.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Vad skulle vara "snake oil" i ett par hörlurar..? Tycker de verkar vara rimligt prissatta och dessutom stort plus i kanten med utbytbara batterier.

Fick dom för 2760kr så antar att dom är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Håller med dig, riktigt trevligt med utbytbara batterier samt batteritiden på ca 60 timmar med ANC samt nästan 100 timmar utan ANC.

Skrivet av Punchboll:

Fick dom för 2760kr så antar att dom är bra.

Väldigt bra pris, är själv väldigt sugen på dom lurarna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Håller med dig, riktigt trevligt med utbytbara batterier samt batteritiden på ca 60 timmar med ANC samt nästan 100 timmar utan ANC.

Väldigt bra pris, är själv väldigt sugen på dom lurarna.

239 Euro
https://www.cambridgeaudio.com/eur/en/products/melomania/melo...

Köpte dom vita.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Finns säkert gott om saker som kan vara "snake oil" i ett par hörlurar.
Men det ser inte ut som att dessa tillhör den kategorin

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk

Någon som kan tipsa om ett par bra inear gaming lurar som är trådlösa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu har jag fått svar från FiiO, de har ingen drivrutin för ARM64 och utan drivrutinen kommer inte DSD output fungera... så får bestämma mig om jag tror att jag någonsin kommer behöva DSD output snart, så jag vet om jag ska skicka tillbaka eller inte.

Hej! Kul att du kom fram till hur det ligger till, trist för dig att det är vad resultatet är.

Är DSD-ut viktigt för dig? Kan du märka skillnad, eller skulle du störa dig på att du inte har det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Hej! Kul att du kom fram till hur det ligger till, trist för dig att det är vad resultatet är.

Är DSD-ut viktigt för dig? Kan du märka skillnad, eller skulle du störa dig på att du inte har det?

Jag tror att jag har bestämt mig för att DSD-ut inte är viktigt för mig och att jag behåller min K7

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Sony XM5
Bose QuietComfort Ultra
Sennheiser Momentum 4
Bower & Wilkins PX7 s2e
Cambridge Audio Melomania p100
Bowers & Wilkins PX8
KEF MU7

Jag har Momentum 4 idag
Några få saker jag tycker de suger på. Främst ANC och Touch helvetet
Ljudet är sådär varken dåligt eller wow

Jag har spanat på KEF
Jag personligen tycker allt som är brittiska varumärken har blivit CP dyra efter de gick ut ur EU. Nyttjar ju inte AptX eftersom jag kommer köra IPhone

Permalänk
Medlem

Nu kanske inte denna fråga passar här men jag gör ett försök.

När jag bytte från iPhone till Pixel så behöll jag mina AirPods Pro, dessa har jag nu skänkt bort då de fungerade så sjukt dåligt ihop med en Pixel.
Nu söker jag nya vardags/alltiallo true wireless in ears.
De ska väl tåla lite fukt/svett, gärna ha lite brusreducering..

Har ni några vettiga förslag? Kan väl gå upp till 3k men vill inte slösa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

När jag bytte från iPhone till Pixel så behöll jag mina AirPods Pro, dessa har jag nu skänkt bort då de fungerade så sjukt dåligt ihop med en Pixel.

Pixel Buds Pro 2
Sony WF-1000XM5
Sennheiser Momentum True Wireless 4
Sennheiser Momentum Sport
KEF Mu3

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av issue:

Skrivet av andreasa64:

Pixel Buds Pro 2
Sony WF-1000XM5
KEF Mu3

Kolla på Jabra true wirelss också, har ett par Jabra elite 7. De smiskar mina Airpods pro i ljud. Smidig app har Jabra också.

Visa signatur

Hörlursförstärkare: RebelAmp. Hörlurar: Sennheiser HD 6XX och Beyerdynamic DT 1770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Pixel Buds Pro 2
Sony WF-1000XM5
KEF Mu3

Skrivet av crowlegend:

Kolla på Jabra true wirelss också, har ett par Jabra elite 7. De smiskar mina Airpods pro i ljud. Smidig app har Jabra också.

Tackar!! Ska spana in dessa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Fått ett litet köpsug att skaffa mig en DAP. Det jag mest fastnat vid är Hiby R4 Eva, det jag oroar mig över dock är den är rätt billig ändå - ca 300USD. Är helt novis vad det gäller Android och alla dessa Snapdragons och så finns det så hemskt mycket olika modeller. Är man dumsnål att skaffa en R4? Det är svårt att veta. Hur är era upplevelser av DAPs?

Fick du köpt dig en HR4E?

Sitter själv med en HR4 (dock ingen E) om du skulle vara intresserad utav att köpa den utav mig,
så dra ett dm.

Permalänk
Avstängd

Finns det nåra lurar med komfort likt hd560s och dess ljud men lite mer dunkadunka? Gärna utan nån veil över röster eller ev elgitarriga ljud.