Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ja men den kostar bara 80 USD. Det blir 1100kr med moms.

Officiella priset från Sony ja, har varit upp en del även där när det var som mest brist. Nu verkar priset på väg ner här också, 1499 på dustin, 1599 på flera. Men vi är fsck på bl.a. elektronikpriser i det här landet.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Officiella priset från Sony ja, har varit upp en del även där när det var som mest brist. Nu verkar priset på väg ner här också, 1499 på dustin, 1599 på flera. Men vi är fsck på bl.a. elektronikpriser i det här landet.

Vi befinner oss även i en period med volatila valutakurser så man tar väl troligtvis höjd för detta för att slippa justera priset med jämna mellanrum. Riktpriset i GBP/EUR motsvarar ca 1400kr och då har man inte heller någon kemikalieskatt (175kr/kg) samt lägre momssats så 1599kr stämmer rätt bra överens med vad den kostar i övriga Europa. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Du räddar miljön varje gång du betalar 500kr extra för ingenting, har jag hört...
Mindre kemikalier blir det i alla fall inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Du räddar miljön varje gång du betalar 500kr extra för ingenting, har jag hört...
Mindre kemikalier blir det i alla fall inte.

Nu lever vi ju i ett land där det bestämts att vi ska ha en kemikalieskatt oavsett vad vi tycker om den och det är inte heller något Sony kontrollerar så en Playstationtråd på Sweclockers är kanske fel plats att diskutera frågan.

Vill man inte betala den så kan man alltid importera från något annat EU-land där motsvarande miljöskatt inte existerar. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Höjde Webhallen priset på disc driven till 1799 nyligen? Vill minnas den var 1499 eller 1599 häromdagen bara.

Permalänk
Medlem

Disc drive kostar ca 1200kr i Thailand för övrigt och då brukar ändå importerade grejer va dyra.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Har ni också noterat att PS5 Slim är högljudd? Sålde min launch PS5 och gick över till en 30th Anniversary slim. Den låter märkbart mer och det verkar lite slumpmässigt när fläkten varvar upp.

I Hogwards Legacy är den ganska tyst men i Tales of Symphonia (Gamecube spel förfan) så skriker den som min gamla PS4. Saknar nästan min gamla konsol. Någon gång varvade den upp när jag spelade GOW2 på cloud också

Slim har ju extremt mycket mindre kylflänsar och drar mer ström än de gamla revisionerna, det borde betyda sämre fläktkurva ganska naturligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Höjde Webhallen priset på disc driven till 1799 nyligen? Vill minnas den var 1499 eller 1599 häromdagen bara.

Igår.

Permalänk
Medlem

Artsy fartsy

Permalänk
Medlem

The momentum has put Xbox in front of longtime rival PlayStation. “From a pure content perspective, we must conclude that Microsoft’s portfolio is now quite a bit stronger than Sony’s,” MoffettNathanson analyst Clay Griffin wrote in a Nov. 26 research note.
https://variety.com/2024/gaming/news/indiana-jones-and-the-gr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

The momentum has put Xbox in front of longtime rival PlayStation. “From a pure content perspective, we must conclude that Microsoft’s portfolio is now quite a bit stronger than Sony’s,” MoffettNathanson analyst Clay Griffin wrote in a Nov. 26 research note.
https://variety.com/2024/gaming/news/indiana-jones-and-the-gr...

1 bra spel hela generationen och nu är Microsoft bättre? COPIUM deluxe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

1 bra spel hela generationen och nu är Microsoft bättre? COPIUM deluxe.

Deras två stora titlar som dom pratar om är Indianan Jones och Call of Duty är 2 spel som redan finns på PS5 eller kommer inom några månader så väldigt dåliga exempel i den artikeln måste jag säga som något sorts bevis för att Xbox leder igen eller något :).

Det tror ju sjutton att dom har fler spel än Sony nu när dom har spenderat över 70 miljarder dollar dom senaste 5 åren eller så på att köpa upp marknaden så hade ju varit väldigt konstigt om dom inte skulle ha fler spel.... Känns väldigt mycket som en "click-bait" artikel ärligt talat....

Permalänk
Medlem

Väldigt clickbait ja, sony började året med "vi släpper eller visar inga first partyspel under 2024", xbox släpper 2 spel i december som respons(med det sagt så känns ps5 som den kunde haft långt fler spel än den har såhär långt in i sin livscykel).

Permalänk
Medlem

Vad tror ni är oddsen för att ubisof fixar Avatar och Star Wars Outlaws på PS5 Pro?

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Elgiganten verkar ha 30th slim i lager Vet inte om detta länkats innan, inte meningen att dubbelposta i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Vad tror ni är oddsen för att ubisof fixar Avatar och Star Wars Outlaws på PS5 Pro?

Stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Skrivet av Öltorp:

Den enkla lösningen är ju att bara ta bort pssr så är det mesta fixat så det är nog 100%. Men man hoppas ju på en bra lösning där man kan behålla det, men det krävs nog en hel del jobb. Tveksamt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Den enkla lösningen är ju att bara ta bort pssr så är det mesta fixat så det är nog 100%. Men man hoppas ju på en bra lösning där man kan behålla det, men det krävs nog en hel del jobb. Tveksamt.

Jag tycker Sony nu ska ta tag i det här och tillsammans med utvecklarna fixa detta. Inte ett enda spel ska funka sämre på PS5 Pro. Det är oacceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tycker Sony nu ska ta tag i det här och tillsammans med utvecklarna fixa detta. Inte ett enda spel ska funka sämre på PS5 Pro. Det är oacceptabelt.

Dock knäpptyst från alla vilket är lite störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Dock knäpptyst från alla vilket är lite störande.

Det är lite konstigt med tanke på alla inlägg i ämnet här… 🙄😉

Men för att vara seriös. Är det någon av er här (som är så upprörda) som testat om det går att få kontakt med Sony eller någon av utvecklarna i frågan?
Ibland händer det ju att, speciellt en utvecklare, svara privatpersoner på tex. X.
Ger antagligen noll men större chans till svar än att bara upprepa saken här.

Som jag säger till barnen, vill Du få något att hända får Du ta tag i saken själv. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Det är lite konstigt med tanke på alla inlägg i ämnet här… 🙄😉

Men för att vara seriös. Är det någon av er här (som är så upprörda) som testat om det går att få kontakt med Sony eller någon av utvecklarna i frågan?
Ibland händer det ju att, speciellt en utvecklare, svara privatpersoner på tex. X.
Ger antagligen noll men större chans till svar än att bara upprepa saken här.

Som jag säger till barnen, vill Du få något att hända får Du ta tag i saken själv. 😀

Ska spela spelen i fråga framöver så stör mig inte så mycket just nu.

Dock har Ubisoft support svarat privatperson på X att de tittar på både Outlaws och Avatar

Men inget officiellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Ska spela spelen i fråga framöver så stör mig inte så mycket just nu.

Jag spelar båda. Avatar har jag bara kört på Pro men Outlaws körde jag först på base och sedan på Pro.
Båda spelen ser riktigt bra ut och funkar bra.
Men vi är alla olika och har olika preferenser och acceptansnivåer.

Outlaws är helt klart mitt GOTY. Men hade jag inte varit ett SW-fan sedan barn så hade det säkert inte varit det.
Fanns det bara tillräckligt med innehåll som fyllts på så skulle jag inte behöva något annat spel. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Jag spelar båda. Avatar har jag bara kört på Pro men Outlaws körde jag först på base och sedan på Pro.
Båda spelen ser riktigt bra ut och funkar bra.
Men vi är alla olika och har olika preferenser och acceptansnivåer.

Outlaws är helt klart mitt GOTY. Men hade jag inte varit ett SW-fan sedan barn så hade det säkert inte varit det.
Fanns det bara tillräckligt med innehåll som fyllts på så skulle jag inte behöva något annat spel. 😀

Börjat spela Star Wars OL lite lätt på Steam men har inte alls fått nån vidare känsla för Gameplayet än jämfört med andra Open World man älskar från tex Ubisoft.
Hoppas det blir bättre framåt. Många säger det ska va kul. AC Odyssey saknar ju en hel del av det mesta och är väl egentligen ett solit 7-8/10 men det är galet kul och för mig ett av dom bästa spelen jag spelat än idag. Hoppades på samma känsl på SW OL.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

AC Odyssey saknar ju en hel del av det mesta och är väl egentligen ett solit 7-8/10 men det är galet kul och för mig ett av dom bästa spelen jag spelat än idag.

Tvärt om för mig. Odyssey är ett av de tråkigast enformigaste AC-spelen. Körde ändå 46h innan jag inte orkade köra mer.
Smaken är verkligen som… 😀

Avatar var en sleeper för mig. Tyckte det verkade svintråkigt. Gillar inte filmerna och tyckte gameplay såg trist ut.
Som tur var frågade jag och det @Öltorp svarade gjorde att jag slog till på BF och jag tycker det är riktigt kul så här 26h in i spelet och det blir bara bättre.
Det började lite segt dock.

Permalänk
Medlem

infinity ward påstås "fixade" pssr problemen "in half a day"
https://youtu.be/ofEbc_CqEjo?t=2495
Tom sammanfattar vad alla problem verkar handla om med pssrs denoiser som inte verkar funka.

Permalänk
Medlem

Nu finns disc Drive i lager hos Proshop för 1599kr

https://www.proshop.se/Optisk-enhet-DVD-BR-Floppy/Sony-Playst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaxxN:

Nu finns disc Drive i lager hos Proshop för 1599kr

https://www.proshop.se/Optisk-enhet-DVD-BR-Floppy/Sony-Playst...

Alltså, jag förstår behovet, men är det inte minst 1000kr påslag? Var kostar en annan BR-läsare idag? Riktigt illa att de gör så här

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tvärt om för mig. Odyssey är ett av de tråkigast enformigaste AC-spelen. Körde ändå 46h innan jag inte orkade köra mer.

Avatar var en sleeper för mig. Tyckte det verkade svin tråkigt. Gillar inte filmerna och tyckte gameplay såg trist ut.
Som tur var frågade jag och det @Öltorp svarade gjorde att jag slog till på BF och jag tycker det är riktigt kul så här 26h in i spelet och det blir bara bättre.

Va kul 👍☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Alltså, jag förstår behovet, men är det inte minst 1000kr påslag? Var kostar en annan BR-läsare idag? Riktigt illa att de gör så här

Det är en UHD-spelare, de är inte lika billiga som random BR-läsare, men visst det är ett tydligt ’sverige’ påslag precis som det är på all elektronik numer tyvärr.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Avatar var en sleeper för mig. Tyckte det verkade svin tråkigt. Gillar inte filmerna och tyckte gameplay såg trist ut.

Verkligen! Hoppas det blir bättre.
Är inget superfan av SW så kan va hela grejen. Men är något med styrningen jag inte gillar riktigt. Svårt att få grepp på va det är. Snyggt är det iaf.

Visa signatur