Byta till iPhone 15 pro max eller iPhone 16 pro

Permalänk
Medlem

Byta till iPhone 15 pro max eller iPhone 16 pro

I dagsläget har jag en iPhone 13 pro, är det värt byta till iPhone 15 pro Max eller iPhone 16 pro? Jag fotar rätt mycket med mobilen, och vid byte så tänkte jag först på 16 pro (om det är ett värt byte det vill säga), men kom sen också in på 15 Pro max idag.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag säga nej, inte för foto. bättre då att köpa begagnad dedikerad kamera för samma pris. Du bör kunna hitta en Sony A6400 + ett par hyfsade objektiv för samma summa.

Permalänk
Medlem

Frugan köper nästan alltid den senaste iPhonen och oftast värstingmodellen och jag ärver tidigare telefon, har idag en 13 pro och hon en 15 pro max.
Jag fotar också mycket fast då med systemkamera men efter 13 pro har det blivit mer med telefonen då kvaliten är så pass bra att den duger för publicering i sociala medier. Skillnaden mellan 13 pro och 15 pro är märkbar och jag skulle nog gå på den i stället för 16. Om någon vecka har jag 15 Pro Max och jag som är totalt ointreserad av telefoner bara det går att ringa med dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalle-Puh:

Frugan köper nästan alltid den senaste iPhonen och oftast värstingmodellen och jag ärver tidigare telefon, har idag en 13 pro och hon en 15 pro max.
Jag fotar också mycket fast då med systemkamera men efter 13 pro har det blivit mer med telefonen då kvaliten är så pass bra att den duger för publicering i sociala medier. Skillnaden mellan 13 pro och 15 pro är märkbar och jag skulle nog gå på den i stället för 16. Om någon vecka har jag 15 Pro Max och jag som är totalt ointreserad av telefoner bara det går att ringa med dom...

Tack! Får hålla koll på en 15 PRO Max här framöver alternativt systemkamera. Men har ägt en systemkamera (nikon d5600) för några år sen och tyckte den va så tung att hålla i så fick ont i handleden så fort jag skulle fota. Jag har ju mest fotat med mobil dock för det är lite enklare vissa gånger. 😁 har tidigare haft tankar på en typ Sony kamera men får se. Känner lite att mobil är lättare att fota med, speciellt vissa tillfällen.

Permalänk
Medlem

Har en 13 PRO, beställde en 16 PRO idag batteri med mera är dåligt på min 13 PRO.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Har en 13 PRO, beställde en 16 PRO idag batteri med mera är dåligt på min 13 PRO.

Är du nöjd med 16 pro ? Var det någon märkbar skillnad mot 13 pro ? Jag har nämligen också en 13 pro och funderar att uppgradera till 16 pro 😀🙂

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Är du nöjd med 16 pro ? Var det någon märkbar skillnad mot 13 pro ? Jag har nämligen också en 13 pro och funderar att uppgradera till 16 pro 😀🙂

Batteritiden är ju en skillnad givetvis, men så är de ju mot en 3 år gammal telefon jämemot en ny. Sen är de ju trevligt med dynamic island osv också. Och även USB-c de är en gamechanger tycker ja själv.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Om man bara har problem med batteritiden går det att göra ett batteribyte

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig