Jonas slutar på SweClockers

Permalänk
Medlem

Lycka till Jonas! Du gör helt rätt att upptäcka nya stigar i livet! Ditt val att utbilda dig vidare istället för att gå i terapi för att klara fyra år till är rätt beslut och vem vet; kanske får vi se kommande chassiutvärderingar i form av en högskoleuppsats om ett par år.

Permalänk
Medlem

Synd för oss men kul för dig att få prova på något nytt!
Lycka till med allting!

Övrig fråga: Kommer du fortfarande hänga kvar som en användare på Sweclockers eller lämnar du allt bakom dig?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag visste det, jag har väntat på detta. Tråkigt för oss alla andra men roligt för dig Jonas.
Lycka till med framtiden. Det kommer säkert nån artikel från dig så småningom jag menar, studiebidrag och studielån räcker inte långt.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat..
Tråkig utveckling av Swec sista åren, original inslag och nyheter har ersatts av AI översatta artiklar i överflöd.
Jag ser swec gå samma fotstår som många andra stora techsidor, dvs opersonliga med 0 glädje. RIP

PS. Lycka till Jonas!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt för oss. Men förståeligt. 16 år är en lång tid på samma arbetsplats.

Lycka till med studierna och framtiden!

Permalänk
Medlem

Oj, ja det var ledsamt men ändå förtåeligt som sagts att man inte blir kvar på samma ställe för evigt även om jag gärna hade sett en chassi-Jesus med långt grått skägg! Lycka till Jonas!

Permalänk
Medlem

Lycka till i framtiden!
Otroligt många år (för mig sedan 2011) "tillsammans".

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Grattis till ett taget livsbeslut! Du har verkligen varit det stabila ansiktet på sajten, hela vägen tillbaka när videos började filmas här

Saknad och älskad är du redan nu. Lycka till med allt!

Permalänk
99:e percentilen

Oof! Ingen kan ju klandra dig för att vilja göra något nytt efter så lång tid, men det känns ändå vemodigt att även den andra halvan av den duo som så tydligt var SweClockers ansikten utåt när jag gick med (@JonasT och @emilakered) nu lämnar.

Heter det förresten "Jonas och Emil" eller "Emil och Jonas"? 🤔🤭

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kommer fortfarande ihåg första fredagspanelen med Jonas och Emil i den lilla källaren.

Lycka till med framtiden, kan vara kul med något nytt!

Permalänk
Medlem

Jag skriver inte ofta på recensioner osv, men jag kommer också sakna dig Jonas som så många!
Tack för allt och lycka till framöver!

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem

Tack för din tid! Verkligen en ikon på Sweclockers och kommer som många andra alltid vara det ansiktet jag förknippar med Swec

Permalänk

Jag fick den känslan när de gamla gänget slutade att vi levde på lånad tid med Jonas och idag fick jag rätt. Jag har fullt förståelse att man vill gå vidare efter alla dessa år och jag är både tacksam för Jonas och alla hans artiklar och recensioner de var båda suveräna och att han orkade köra på ytterliggare några efter gamla gänget slutat för att föra över stafettpinnen till Calle.

Lycka till Jonas med allt! Och glöm inte 1+1 blir 11!

Permalänk
Medlem

Theseus Sweclockers

Hoppas din framtid blir bra Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Den 8 december 2008 skrev jag min första notis på SweClockers, och en månad senare publicerades min första recension. Det har alltså hunnit gå 16 år sedan jag “satte min fot på redaktionen” (citationstecken med anledning av att jag ursprungligen jobbade hemifrån i en etta på 30 kvm med grafikkort och moderkort staplade upp till taket) och det har varit en minst sagt lärorik resa både i min yrkesroll såväl som på ett personligt plan. Nu har det dock blivit dags att avsluta detta kapitel.

Vid årsskiftet lämnar jag SweClockers redaktion och min roll på testlabbet för att göra något annat. Vad exakt som händer i framtiden har jag inte bestämt ännu, men ska börja med att plugga lite matte på Komvux för att möjliggöra vidare studier om så andan faller på att gå det spåret.

Jag vill rikta ett stort tack till @Edin och @Dimestam som gav mig chansen att driva testverksamheten på sajten. Det har inte varit helt lätt alltid, men tycker ändå att det blev rätt bra till slut.

Vill också tacka mina forna redaktionskollegor, inte minst @emilakered som varit en god vän, kollega i testlabbet och slutligen även duktig och stöttande chef i kul och tuffa tider. Utöver honom har jag haft äran att jobba tillsammans med @Jacob, @Kenneth, @Epic, @loevet, @Laxpudding. @UndaC, @Wittwang och @landmarks genom åren, vilka alla har bidragit med att forma SweClockers till en fantastisk plats.

SweClockers osjungna hjältar, moderatorerna, ska också ha en enorm eloge för sitt arbete med att göra forumet till en trivsam plats. Ledare som @Kent, @NordhNet och @Albert har dragit ett enormt lass på sin fritid genom åren, tillsammans med bland annat @Daemon, @DavidtheDoom, @Vzano, @Dinoman och @twit.

Några andra som jobbat i kulisserna med att hålla SweClockers vid liv och förbättra upplevelsen är kodarna och UX:arna på teknik, så ett hjärtligt tack riktas även till @Klorixx, @Gurt och @jreklund. På tal om att hålla sajten vid liv, tack till säljteamet med @Emil, @Alpock och @Norrwie, haft väldigt mycket kul tillsammans med er på både resor och kontoret!

Tack också till @CrispVanDahl som jag jobbat nära med i testlabbet de senaste två åren. Hans brinnande entusiasm för teknik och hårdvara smittar verkligen av sig och pushar en att fortsätta när det känns tungt. Jag lämnar testlabbet i hans händer och har fullt förtroende för att allt blir prima!

Sist men inte minst vill jag tacka alla som läst och kommenterat testerna genom åren, njutit av fredagspaneler och i allmänhet interagerat i forumet. SweClockers kommer alltid att betyda enormt mycket för mig och med all säkerhet ses vi i forumet framöver!

/Jonas

Tråkigt för oss som läser, men bra beslut tror jag.
Tack för alla bra artiklar genom åren! Dina återblickar i år var väldigt mysiga att läsa.

Lycka till!

Visa signatur

| 9800X3D @5.4GHz | 9070 XT @3300 MHz | DDR5 @6400 MHz | Asus X870-P | Samsung 9100 PRO M2 | Corsair RM750x | MSI MAG 32" OLED | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 |

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Våra dryga 7 år vi jobbade tillsammans var sjukt roliga och lärorika! Du har alltid haft en enorm kunskapsbank om allt möjligt och förstår inte hur du kan minnas allt, sen har ju jag ett minne som en... ja, den där fisken som glömmer hela tiden. Saknar fortfarande våra mässresor som var stundtals sjukt kämpiga men också väldigt roliga. Alla dumma extraklipp vi hittade på hela tiden från ingenstans är guldvärt, speciellt nu när man kan nostalgi-trippa och kika på alla gamla klipp.

Tack för all din tid, visdom och bacon-hacks! Ska bli spännande att se vad ditt nästa äventyr blir men vet också att det kommer gå utmärkt!

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Våra dryga 7 år vi jobbade tillsammans var sjukt roliga och lärorika! Du har alltid haft en enorm kunskapsbank om allt möjligt och förstår inte hur du kan minnas allt, sen har ju jag ett minne som en... ja, den där fisken som glömmer hela tiden. Saknar fortfarande våra mässresor som var stundtals sjukt kämpiga men också väldigt roliga. Alla dumma extraklipp vi hittade på hela tiden från ingenstans är guldvärt, speciellt nu när man kan nostalgi-trippa och kika på alla gamla klipp.

Tack för all din tid, visdom och bacon-hacks! Ska bli spännande att se vad ditt nästa äventyr blir men vet också att det kommer gå utmärkt!

<Uppladdad bildlänk>

Alla gamla klipp säger du...

Vill vi se en best of Jonas avslutningsvideo.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

Lång fin text

Fint skrivet Jonas.
Jag kommer ihåg första gången jag var på sweclockers kontor för intervju (eller om det var när jag faktiskt skrivit på kontrakt) som jag gick runt hälsade, och där och då var du den enda jag kände igen från sweclockers.
Och i samma veva som man sträcker fram handen för att hälsa pekar du på min tatuering och säger "ha". En av få gånger man inte behövt förklara den för folk.

Tack för många kul samtal och aw-häng under våra år, och jag önskar all lycka inför framtiden

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus ROG Strix X550-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 5600X (4.2GHz), GPU: AMD Radeon RX 6950XT, RAM: 4x16GB Corsair Vengeance LPX 3200MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk

Lycka till på dina nya äventyr

Permalänk
Medlem

Tack Jonas!

Du hjälpte mig att välja chassi till min första egenbyggdna dator. Fractal Arc Mini R2!

Har sett väldigt många av dina chassi-recensioner, har alltid upskattat dom, och med hjälp av dig & Sweclockers växte ett stort intresse fram för hårdvara, som jag har än idag.

Lycka till med whatever det blir!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

För mig kommer du alltid att vara Mr Sweclockers. Stort tack för allt ditt hårda arbete genom åren och berätta gärna för oss hur det går för dig på annat håll!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Vi har ju talats vid på kontoret men tänkte bara tacka så mycket för den alldeles för korta tiden vi fick jobba tillsammans. Två år går väldigt fort men har varit några av de mest lärorika i min karriär hittills. Ingen fråga jag inte har kunnat få svar på och ett ständigt glatt bemötande.

Finns det något man kan koka ned det till så är nog pålitligheten och tryggheten med att ha Jonas som kollega en av sakerna jag kommer sakna mest. Världens trevligaste människa med ett enormt tålamod.

Tack för allt!

Permalänk
Medlem

Tack för att jag har fått hängt med i 14 år och lärt känna dig, främst via SweClockers videos och framför allt första fredagspanelen som jag blev förälskad i dag 1.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk

En era är verkligen slut i och med detta. Men jag trodde faktiskt att Jonas skulle ta detta beslut bra mycket tidigare än december 2024, det här förvånar inte mig alls.

Stort tack Jonas, och lycka till med det du vill göra i framtiden!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

Stort Lycka Till vad än du tänker göra i Framtiden!

Saknar också fredagspanelen, guld var Jonas o Emil upplägget.

SweC i utförsbacke då många ”profiler” försvunnit men visst som individ vill man kanske fortsätta att utvecklas…

Permalänk
Medlem

Har följt ditt arbete sedan de första inslagen, då som blyg och nervös yngling, och nu som en professionell och erfaren recensent utav hårdvara. Du är min direkta association när det kommer till förgrundsfigurer, på Sweclockers. Men allt har sitt slut.

Tack för din tid och ditt slit Jonas. Önskar dig all lycka i framtiden, oavsett vad du tar dig för.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem

Oj nu är det ingen av de gamla kvar på sweclockers. Du och emil ÄR på ett sätt sweclockers.

Hoppas du hittar det du söker och hoppas du inte försvinner helt från forumet.

Har känts lite väntat ett par år nu på något sätt när du var den enda kvar av de gamla och många har kommit och gått genom åren men du och till stor del emil var de första och största.

Med dina meriter kan du klara dig långt utan att plugga upp betyg. När jag sökte en utbildning så ringde de upp mig för mina betyg var ganska långt under det man skulle ha. De frågade vad jag gjort sedan skolan och de tyckte jag passade perfekt och satte in mig på utbildningen direkt och det gick väldigt bra.
Så pröva att söka kan man alltid göra. Även jobb som man är okvalificerad för. Dom söker det dom vill ha vilket sällan är det dom får. Varit med om liknade i sådana situationer också.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Sweclockers will not be Swecklockers anymore 😢

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

@JonasT:
Tack för allt denna gången! Hoppad vi ses på någon MeetUp i framtiden!

Permalänk
Medlem

Bon voyage.