Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Måste verkligen instämma här, har försökt gå över ett par gånger men slutar alltid jag i rask takt marscherar tillbaka till Windows familjen.

Jag kommer kör ain MXLinux snart, även om.. Windows bara strular och ska bestämma en massa skit den inte borde ha något att säga till om ;D

Skrivet av Nepeta:

Nu kommer riktigt gubbgnäll; alla dessa appar man behöver för precis allt. Blev så glad häromdagen när jag upptäckte att DHL satt upp en paketbox bara 100 meter från mig där en tidig julklapp till mig låg, behövde stå i 10 minuter och strula med deras värdelösa app i kylan bara för att få upp luckan.

vad är det för fel på att bara maila en kod jag kan hämta med!?!?
MVH tidig 30-års kris

Fick ett paket via DHL igår, iBoxmovor eller vafan ytterliggare en appjävel man var tvungen att använda för att öppna ett nytt märkes-låda.

Permalänk
Medlem

Julbord får min inre Edward Blom att stiga fram. Öppen för nytolkningar av Jansson, sill och lax. Men tvi vale för gubbröra gjord på majonnäs.

Är det heller ingen akvavit eller vettig öl på bordet kommer jag minnas den bjudningen i flera år med förtret. Åbro, lådvin och vanlig folköl... Vissa andra kring bordet hade uppenbarligen behövt lite snaps i sig, otroligt tysta och tråkiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nepeta:

Nu kommer riktigt gubbgnäll; alla dessa appar man behöver för precis allt. Blev så glad häromdagen när jag upptäckte att DHL satt upp en paketbox bara 100 meter från mig där en tidig julklapp till mig låg, behövde stå i 10 minuter och strula med deras värdelösa app i kylan bara för att få upp luckan.

vad är det för fel på att bara maila en kod jag kan hämta med!?!?
MVH tidig 30-års kris

Hade precis samma upplevelse med ett Bringskåp igår.

Som tur är står den inomhus i min lokala ICA-butik om man ska se något positivt med det hela.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Alltså Posten... och portot... är det verkligen ingen i ledningen där som fattar att ju mer man höjjer portot ju färre skickar brev, och ju färre som skickar brev ju mer måste man höjja portot för att gå runt.
Eller kanske det man vill nu när jag tänker efter 😆

Lite som när man handlar byggvaror på tex Beijer, dom frågar slentrianmässigt vilket företag det ska skrivas på. Precis som att man varken vill ha eller faktiskt har några privatkunder. (Fick rabatt ändå, antagligen av medlidande)

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Alltså Posten... och portot... är det verkligen ingen i ledningen där som fattar att ju mer man höjjer portot ju färre skickar brev, och ju färre som skickar brev ju mer måste man höjja portot för att gå runt.
Eller kanske det man vill nu när jag tänker efter 😆

Lite som när man handlar byggvaror på tex Beijer, dom frågar slentrianmässigt vilket företag det ska skrivas på. Precis som att man varken vill ha eller faktiskt har några privatkunder. (Fick rabatt ändå, antagligen av medlidande)

Posten vill nog helst sluta med brev helt och hållet, för då kan de sparka en massa fotfolk osv.

Permalänk
Medlem

Och för att fortsätta...
SJ betee sig ju precis som posten, få avgångar och dyra som %%%. Sen beklagar dom sig att ingen åker tåg, ändå var det knökfullt i kupen för avgångar i mars som precis släpptes... Go figure

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Posten vill nog helst sluta med brev helt och hållet, för då kan de sparka en massa fotfolk osv.

Precis, en brevbärare är bara en kostnad...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och våra folkvalda...
Ingen av dom är beredda att dö på sin kulle utan byter glatt såfort det blir lite jobbig stämning.
Och publika myndighetspersoner...
Om jag kontaktar skatteverket/föräkringskassan och vill veta hur jag ska göra rätt för mig i en viss situation, var då för %%% tydlig och direkt och använd inte ord som kanske, antagligen och oftast! Killgissa kan jag göra själv!

Sådär, nu är jag nog redo för julen 😆

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har beställt två paket från Storbritannien, idag fanns det två fönsterbrev från Postnord i brevlådan i vilka man uppmanas gå in på sidan moms.postnord.se och knappa in försändelse-ID och sitt postnummer för respektive försändelse, för att godkänna Postnord som "direkt tullombud". Vilket trams, om det är Postnord som liks hanterar försändelsen, varför kan de inte bara göra som på gamla tider att man får betala eventuell tull när man hämtar ut fanskapet hos ombudet. Helt onödigt steg detta som bara genererar extra arbete för alla, för att inte tala om mängden brev som måste skickas ut för det här.

När man gjort denna registrering står det så här:

Blir ju inte enklare nånstans, snarare mer fördröjt om jag nu ska få en eventuell avisering (extra brev förstås) om att betala avgifter innan de skickar paketen. Otroligt dumt måste jag säga, eller så är det jag som är så dum som inte förstår vad som är bättre med detta.

Det skickades 28 november, jag har tänkt det ena som en julklapp men det verkar ju bli tajt att det ska hinnas med på grund av allt detta vinglet.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Har beställt två paket från Storbritannien, idag fanns det två fönsterbrev från Postnord i brevlådan i vilka man uppmanas gå in på sidan moms.postnord.se och knappa in försändelse-ID och sitt postnummer för respektive försändelse, för att godkänna Postnord som "direkt tullombud". Vilket trams, om det är Postnord som liks hanterar försändelsen, varför kan de inte bara göra som på gamla tider att man får betala eventuell tull när man hämtar ut fanskapet hos ombudet. Helt onödigt steg detta som bara genererar extra arbete för alla, för att inte tala om mängden brev som måste skickas ut för det här.

När man gjort denna registrering står det så här:

<Uppladdad bildlänk>

Blir ju inte enklare nånstans, snarare mer fördröjt om jag nu ska få en eventuell avisering (extra brev förstås) om att betala avgifter innan de skickar paketen. Otroligt dumt måste jag säga, eller så är det jag som är så dum som inte förstår vad som är bättre med detta.

Det skickades 28 november, jag har tänkt det ena som en julklapp men det verkar ju bli tajt att det ska hinnas med på grund av allt detta vinglet.

Förmodligen då folk inte har koll på vad de handlar och det hela slutar med att det blir en jäkla cirkus hos postombudet då moms/tull-avgiften kommer upp. Så genom att skicka ut det innan så slipper man ju detta hos ombuden samt att flera säkert struntar i att hänta ut paketen då varpå leveransen blir en onödig kostnad för postnord.

Men nu gissar jag egentligen bara.

Permalänk
Medlem

Gnäller på mig själv här.

Efter ca ett år inser jag att jag lyckats montera de två fläktarna på min perless assassin-kylare åt fel håll.

Nåja, ypperligt tillfälle att montera isär skiten och ge cpun lite extra kärlek i form av ny kylpasta - när man ändå håller på liksom.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej! Vi har besökt dig 2024-12-12 kl. 18:17, för att lämna ditt paket från PostNord Logistics men kunde inte leverera.

Har varit hemma sedan kl 16:30 och ingen har varit här och ringt på eller ens försökt nå mig via telefon, utan personen som kör ut har helt enkelt dragit en lögn för att man inte orkade leverera ett litet paket på 12 kg. Kanske dags att byta jobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Duke:

Har varit hemma sedan kl 16:30 och ingen har varit här och ringt på eller ens försökt nå mig via telefon, utan personen som kör ut har helt enkelt dragit en lögn för att man inte orkade leverera ett litet paket på 12 kg. Kanske dags att byta jobb?

Inte riktat mot dig men mitt gubbgnäll på tal om hemleveranser är:

Folk som inte svarar på okända nummer, folk som blockerar okända nummer, folk som har appar som blockerar nummer baserat på *nått*.

Jag har flera gånger ringt från ett 0771-nummer i arbetet och samtalet har direkt gått till upptaget, har bytt till ett 060-nummer direkt efter och helt plötsligt går signalerna fram \o/

Samma med våra chaufförers nummer, de kan inte ringa till en mottagare, kommer inte fram. Provar jag från kontoret inga problem.

Vafan är det människor tror ska kunna hända om man svarar när det ringer? Varför inte svara och få reda på det? Varför trycka bort, googla numret och sen lita på vad som står? Även om det är ett lokalnummer? ett 070? Svara om du kan.

Ringer telefonen och du kan svara, svara. Worst case slösar du ett par sekunder i ett samtal, det är helt lagligt att lägga på utan förklaring.
Men att inte svara för att du inte vet vem som ringer? Varför?

Ännu mera VARFÖR om du väntar en leverans en dag, telefonen ringer "Åh nej okänt nummer, jag svarar inte!". Grattis, ej svar telefon, paketet åker tillbaka till terminalen.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Skrivet av Nauie:

Folk som inte svarar på okända nummer, folk som blockerar okända nummer, folk som har appar som blockerar nummer baserat på *nått*.

Jag har flera gånger ringt från ett 0771-nummer i arbetet och samtalet har direkt gått till upptaget, har bytt till ett 060-nummer direkt efter och helt plötsligt går signalerna fram \o/

Samma med våra chaufförers nummer, de kan inte ringa till en mottagare, kommer inte fram. Provar jag från kontoret inga problem.

Vafan är det människor tror ska kunna hända om man svarar när det ringer? Varför inte svara och få reda på det? Varför trycka bort, googla numret och sen lita på vad som står? Även om det är ett lokalnummer? ett 070? Svara om du kan.

Ringer telefonen och du kan svara, svara. Worst case slösar du ett par sekunder i ett samtal, det är helt lagligt att lägga på utan förklaring.

Ännu mera VARFÖR om du väntar en leverans en dag, telefonen ringer "Åh nej okänt nummer, jag svarar inte!". Grattis, ej svar telefon, paketet åker tillbaka till terminalen.

För väldigt länge sedan var jag på ett ställe där en person hade Whitelistat några telefonnummer på hans mobil. En chef ville ha hans telefonnummer, då sa han att hans whitelist i telefonen var full. Hans mobil stödde ej fler nummer och han då skulle få ta bort Whitelistningen på en annan för att hans chef skulle kunna ringa honom. -Det var innan Android/iPhone tiden.

Att inte svara på nummer som blir markerade telefonförsäljare är självklart. Det jag mer stör mig på är folk som i sina mail inte har telefonnummer så man inte kan ringa dem. Det finns sociala regler hur man ska använda telefon, i professionella sammanhang är det självklart.
Regeln är att man undviker att ringa om det ej är bråttom. Man kan även skicka ett meddelande och fråga om det är okej att ringa? Det kan ibland ändå vara tillfällen att ringa direkt och det är om man just denna dag jobbar med varandra.
Jag har aldrig någonsin under min karriär haft problem med att folk ringer i onödan.
Det enda är att telefonförsäljare privat inte begriper att det ärende de har ska de absolut inte ta genom telefon, speciellt inte på arbetstid så man ska avbryta sitt arbete för att säga man inte ska köpa några sockar, lotter osv. Det är på nivå reklambanner på Facebook/lnstagram och liknande som de kan kommunicera.

*edit*
Det finns många problem med telefon. Det är komplicerat att få det rätt. Olika signaler går självklart. Säg man är ute och kör på en stor väg, telefonen ringer. Man får leta upp en hållplats som man kan köra till och kolla telefonen. Och vem var det som ringde, jo en telefonförsäljare. Som sagt, telefonen är till för brådskande och vettiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

För väldigt länge sedan var jag på ett ställe där en person hade Whitelistat några telefonnummer på hans mobil. En chef ville ha hans telefonnummer, då sa han att hans whitelist i telefonen var full. Hans mobil stödde ej fler nummer och han då skulle få ta bort Whitelistningen på en annan för att hans chef skulle kunna ringa honom. -Det var innan Android/iPhone tiden.

Att inte svara på nummer som blir markerade telefonförsäljare är självklart. Det jag mer stör mig på är folk som i sina mail inte har telefonnummer så man inte kan ringa dem. Det finns sociala regler hur man ska använda telefon, i professionella sammanhang är det självklart.
Regeln är att man undviker att ringa om det ej är bråttom. Man kan även skicka ett meddelande och fråga om det är okej att ringa? Det kan ibland ändå vara tillfällen att ringa direkt och det är om man just denna dag jobbar med varandra.
Jag har aldrig någonsin under min karriär haft problem med att folk ringer i onödan.
Det enda är att telefonförsäljare privat inte begriper att det ärende de har ska de absolut inte ta genom telefon, speciellt inte på arbetstid så man ska avbryta sitt arbete för att säga man inte ska köpa några sockar, lotter osv. Det är på nivå reklambanner på Facebook/lnstagram och liknande som de kan kommunicera.

Japp, och har du blockerat numret till personen som försöker leverera ditt paket, så får du leva med att paketet inte blir levererat.
Chauffören kommer inte skicka ett Mail och har speditören ett telnummer kommer du få ett sms innan du får ett mail, och isf för sent. Förhoppningsvis är leveransen föraviserad.

Ringer en chaufför är de förmodligen extremt nära dig, typ nästan utanför. Svarar du inte? Då är du inte på plats eller så går det ej att nå dig.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Nauie:

Japp, och har du blockerat numret till personen som försöker leverera ditt paket, så får du leva med att paketet inte blir levererat.
Chauffören kommer inte skicka ett Mail och har speditören ett telnummer kommer du få ett sms innan du får ett mail, och isf för sent. Förhoppningsvis är leveransen föraviserad.

Ringer en chaufför är de förmodligen extremt nära dig, typ nästan utanför. Svarar du inte? Då är du inte på plats eller så går det ej att nå dig.

Det är väldigt få paket som kommer till mig och jag har inte haft problem med utebliven leverans, däremot andra problem som jag ej gillar deras hantering.

Att folk i större utsträckning inte svarar i de som levererar paket har jag svårt att tro, men jag jobbar inte med det så vad vet jag? Det jag ser att det inte är ovanligt att folk inte är så noggrann med deras brev. Jag ser postlådor som är så fulla så brev sticker ut etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det är väldigt få paket som kommer till mig och jag har inte haft problem med utebliven leverans, däremot andra problem som jag ej gillar deras hantering.

Att folk i större utsträckning inte svarar i de som levererar paket har jag svårt att tro, men jag jobbar inte med det. Det jag ser att det inte är ovanligt att folk inte är så noggrann med deras brev. Jag ser postlådor som är så fulla så brev sticker ut etc.

Jag jobbar inte på PostNord, men för ett annat företag med liknande tjänster, på en sorts last-line support. Det händer flera gånger i veckan att jag lyckas härleda problem till att mottagaren har blockerat telefonnummer av den ena eller andra anledningen på något vis, av säg 30 misslyckade leveranser beror nog ca 1-6 på att mottagaren inte svarar i telefonen när chauffören ringer. Eller att de har förblockerat chaufförens telnummer. Tyvärr.

Tack och lov tar våra chaufförer bild vid mottagarens adress och kommenterar varför de inte kunde leverera, Gör det mycket enkelt att slå ned alla "Men jag var hemma hela dagen"-argument

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Jag jobbar inte på PostNord, men för ett annat företag med liknande tjänster, på en sorts last-line support. Det händer flera gånger i veckan att jag lyckas härleda problem till att mottagaren har blockerat telefonnummer av den ena eller andra anledningen på något vis, av säg 30 misslyckade leveranser beror nog ca 1-6 på att mottagaren inte svarar i telefonen när chauffören ringer. Eller att de har förblockerat chaufförens telnummer. Tyvärr.

Tack och lov tar våra chaufförer bild vid mottagarens adress och kommenterar varför de inte kunde leverera, Gör det mycket enkelt att slå ned alla "Men jag var hemma hela dagen"-argument

Med teleskopkamera kan jag ta bild på någons adress när jag blåser förbi 14 kvartér bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Med teleskopkamera kan jag ta bild på någons adress när jag blåser förbi 14 kvartér bort.

Svårt att få det att synka med GPS, som också loggas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha på både gott och ont fick jag windows 11 24h2 uppdateringen, dessvärre fick man ställa om ett par saker så som ljudenheter men det jag ogillar mest är nya context menyen som nu har fått titlar.

Är det nåt man kan få tillbaka som den vänstra menyn visar?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Men vafan.. kan ju vara någon annan som är hemma om personen som beställt är på jobbet och inte kan svara i telefon.
Har man beställt hemleverans så ska ta-mig-fan budet alltid ringa på dörren. Inga jekla ursäkter att någon inte svarade i telefon.
Det är ju det som kunden och företaget som skickat paketet betalat för.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Egentligen inte. Teoretiskt, ju fler fordon ju högre hastighet behöver vi för att inte få köer. Vi har samma vägbana. Med fler fordon behöver flödet öka för att hantera dom. I Sverige stänger vi av vägbanor istället...

Men absolut, jag talar om vardagstrafiken. Inte då vi har dåligt väglag eller olyckor mm.

...men ska du hålla tre-sekunders-reglen så hjälper inte högre hastighet, bara flera vägbanor.

Permalänk
Medlem

Så hur kommer det sig att åtta av tio bilar måste bestämt ner till 70km/h förbi 80 kameror och resten till 65km/h?

Skrivet av Svensktiger:

Det absolut enklaste och bästa sättet att slippa hålla koll efter fartkameror är att hålla hastighetsbegränsningen.
Alla (?) bilar de senaste 30 åren har ju farthållare, sätt den på hastighetsgränsen och du slipper oroa dig alls.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

1022 öre per kWh imorgon mellan 17-18. 50kr för en tiominuters dusch. Jag som brukar duscha i nästan 20 minuter.

Ta ett kar-bad istället då. Om du duschar upp ca 5kWh på 10 minuter så är ju ett bad på 4 kWh billigare och varar längre om man så önskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Men vafan.. kan ju vara någon annan som är hemma om personen som beställt är på jobbet och inte kan svara i telefon.
Har man beställt hemleverans så ska ta-mig-fan budet alltid ringa på dörren. Inga jekla ursäkter att någon inte svarade i telefon.
Det är ju det som kunden och företaget som skickat paketet betalat för.

Hur fungerar det där, kan vem som helst i ditt hushåll signera o ta emot dina beställa grejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hur fungerar det där, kan vem som helst i ditt hushåll signera o ta emot dina beställa grejer?

Antingen försignerar man i appen där sådant går eller så visar de mitt legg och sitt eget när de tar emot.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Gnäller på mig själv här.

Efter ca ett år inser jag att jag lyckats montera de två fläktarna på min perless assassin-kylare åt fel håll.

Nåja, ypperligt tillfälle att montera isär skiten och ge cpun lite extra kärlek i form av ny kylpasta - när man ändå håller på liksom.

Jag gjorde samma miss om det är till någon tröst. Däremot tycker jag att fläktarna låter onödigt högt så jag kanske byter ut dem mot ett par Noctua-kylare istället.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag gjorde samma miss om det är till någon tröst. Däremot tycker jag att fläktarna låter onödigt högt så jag kanske byter ut dem mot ett par Noctua-kylare istället.

Har precis fått nån slags mekaniskt missljud från en av fläktarna så får väl byta ut dom jag också.

Tar gärna tips på fläktar som passar att ersätta orginalen.

Also, skönt att höra man inte var ensam om den dumheten

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Man svarar inte för att det finns inget värre än försäljare som ringer och är påstridiga och vägrar förstå att man är upptagen. Uppfostrad som man är, vill jag inte bara lägga på i örat på någon. När jag tänker efter finns det en sak som är värre. Försäljare som ringer på dörren. De ser att man är hemma, sitter och äter middag hela familjen och tycker på fullaste allvar att det är helt ok att ringa på och störa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Kan det stämma? Helt galet i så fall.
Tar man av till en avfart åt höger så bör man ju blinka åt höger.

Möter man en bil som inte blinkar höger så tolkar man det som att föraren har för avsikt att fortsätta i cirkulationsplatsen.

Nej, jag skrev fel. Jag menar när du ska köra in i en rondell för att sen ta av på 3:e avfart så bör man blinka först vänster och sen när du ska svänga till höger så ska du blinka till höger och placerat sig tidigt i rätt fil om det är dubbelfiligt i rondellen.

Hoppas jag förklarade mig rätt nu.